{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
844 visninger | Oprettet:

Revne kan ikke stoppes : ( {{forumTopicSubject}}

Hejsa
Min Belgier-pige har en ca. 4 cm lang revne, det er jo en del , og jeg kan ikke stoppe den.
Hver gang den begynder at se fin ud, revner den et godt stykke igen: (
de andre hove er fine, uden nogle problemer overhovedet.
Jeg plejer at lave et 3 mm. dybt hak med en fil, lige over revnen, og så igen 1 cm. længre oppe, men det stopper den ikke : (
hun får Biotin, vitaminer, olie, og er dækket ind med godt foder fra equiefirst, så der mangler hun ikke noget.

Hun går ikke med sko , og jeg vil helst fortsætte sådan.
Hun kan endnu ikke løfte ben, selvom vi arbejder hårdt på det.

Men er der nogen der har prøvet noget ligende, og kan give mig et godt råd der virker : )

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Revne kan ikke stoppes : (
  • #1   16. mar 2010 jeg har hørt atdet kan hjælpe og smøre torske levertran på

• #2   16. mar 2010 Det har jeg masser af, så det vil jeg da prøve tak : )

• #3   17. mar 2010 hm jeg ville nok tage fat på min smed. han må kunne vurdere hvornår det er så kritisk at der skal sko på. måske en kort periode, så hoven får fred til lige at gro ud. eller måske skal der files længere ind. jeg ville snakke med smeden, helt sikkert jo hans område.

• #4   17. mar 2010 smed - og derefter cornucresin. Som min dyrlæge siger, er det eneste der virker.

Jeg har lappet mindre revner og sømhuller om sommeren på få dage, men store revner skal smeden ordne.

Mit føl har lige haft en revne halvt op på hoven, men det var ikke en ren revne, så hele udvendige stykke faldt af.- Så smeden siger, det er klart hun har været varm, og jeg skal tjekke, om hun bliver halt.

Lone

• #5   17. mar 2010 Hvad er cornucresin?

Jeg vil helst undgå sko, da jeg tror søm i hovene skader mere end de gavner : (

• #6   19. mar 2010 Har du ikke en smed?

• #7   19. mar 2010 Jo jeg har en smed, men nogle gange er der folk herinde, der har prøvet noget ligende, og har nogle gode råd og fif.

Smed og dyrlæge kan man jo altid ringe til, er mere de gode råd jeg mangler, : )

• #8   19. mar 2010 Problemet er nok også at hun vejre over 800kg. derfor bliver hendes hove , mere belastet end, de gør på alm. rideheste, da der jo er noget mere vægt på.
    så tror hun skal have noget der gør hovene mere elastiske, og så et eller andet der styrker dem indefra.,

• #9   19. mar 2010 Tja indefra er det altid Biotin.
    i horsehouse, sælger de billig biotin, da der ikke er tilsat alle de ekstra vitaminer, som der er i mange blandinger. jeg giver min en lille ske om dagen.
    Så der til ca 4-6 måneder i sådan en spand

Han vejer nu selv ca. 650 (dog på skrump hehe)

Og så siger man B vitamin til pels og hove.

• #10   7. apr 2010 Opdatering :

går nu allerede meget bedre med revnen, tror det hårde vejr har været med til at hendes hov revnede.

Hun får i forvejen biotin fra stormøllen, men nu giver jeg hende så også biotin hoof power, det er møg dyrt, men håber jeg kan nøjes med det dyre biotin indtil, revnen er væk.
    Har også smurt et par gange om ugen med levertran, samt sørger for jævnligt at file hendes hove, hvilket ikke er nemt, da den unge dame ikke har balance til at stå på 3 ben, slet ikke når det er på forbenene : (

Men hendes hov er allerede meget pænere : )

Kommentér på:
Revne kan ikke stoppes : (

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside

Annonce