Skjulet smerter? {{forumTopicSubject}}
Hej alle sammen.
Jeg har en 15 årig araber/newforrest vallak med en hård fortid. Han er blevet redet MEGET forkert og har gået med forkerte sadler.
Han har altid haft tindels til at slå voldsomt med hovedet under ridning, det skal lige understreges at der ikke er noget i vejen med tænderne, de er tjekket af 2 dyrlæger. Jeg rider ham kun for løse tøjler i letridning og uden bid, og det er blevet meget bedre efter jeg begyndte på det, nu gør han det kun sjællendt.
Når han spiser/har spist laver han en meget underlig opførsel med munden/underkæben som ingen af de to dyrlæger kan forklare, de mener at det kan være en vane. Han har gjort det i lidt over et halvt år nu. Han vender hovedet på skrå, strækker halsen og vrider underkæben i cirkelbevægleser i mens han laver noget sært noget med tungen.
Han løber kun i nødstilfælde, når han er på fold og leger aldrig med andre heste.
Jeg er begyndt at tænke lidt over, at han måske kunne have nogle problemer i nakken eller ryggen pga. hans svære fortid? måske han går med nogle skjulte smerter eller spændinger? Er der nogle af jer som har nogle idé om hvad disse ting kan betyde? Jeg gør meget ud af at han bare skal slappe af og nyde det under ridning, hvilket han også gør nogenlunde, men undre mig stadig over de andre ting.
Regner med at få en kiopraktor ud, men derfor ville det da være rarat at høre hvis andre kender til det.
mvh. Nina
Der er endnu ikke skrevet kommentarer
Skjulet smerter?
Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside