{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
736 visninger | Oprettet:

så begynder vi tilridning ;-) {{forumTopicSubject}}

vi har lagt sadel på Renske denne weekend og det gik fantatisk fint, næste step er at lade stigbøjlerne hænge og daske på hendes mave, og belaste ryg med sandsække. Hvordan gør andre? nogen som har kommentarer? der ligger videoer af, hvordan det gik med de første forsøg, der ligger beskrivelse af forløbet på Renskes profil smiley

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  så begynder vi tilridning ;-)
  • #1   1. mar 2010 Jeg startede med sadel og gjord.. så smed jeg bøjler på og lod dem slaske i longen. Så hoppede jeg op af hver side på ham og ind mod ham mens min veninde stod og roste ham. så steg jeg stille op i den ene bøjle og lagde vægt - også på den anden side, mens jeg roste ham og min veninde stod samtidig og roste ham. En dag da jeg så havde longeret ham, og vi havde stor tillid til hinanden, tog jeg longen af og hoppede selv op på ham og roste ham til skyerne smiley

• #2   1. mar 2010 Har været ude at gå med hende før sadel blev lagt på, og hun virker meget nysgerrig, kommer man forbi en flagrende pressening skal hun hen og undersøge den og viser ingen tegn på uro. Hun kan også gå mellem hegn og tønde med under en meters afstand uden at vise det miste tegn på at være bange, hun går også gerne over pressening på jorden og har haft pressening over hoved og på ryg uden tegn på at være andet end nysgerrig smiley

• #3   1. mar 2010 Ja vi begynder med sadeltræning nu, da vi lige har købt hende og hun ikke var tilredet fordi sælger ikke havde haft tid til det. Hun har til gengæld åbenbart trænet fra jorden med hende for hun er meget tillidsfuld og nysgerrig, så jeg regner med det ikke bliver noget problem at ride hende til, hun er jo frieser og de vokser til de er 7 år, har hørt det er meget normalt at man først rider dem til i den alder smiley

• #4   2. mar 2010 Jeg startede som mange af jer andre. først sadel, så bøjler, også i alle tre gangarter. Så op og hænge selv, og til sidst helt op og sidde og et par min i skridt trukket rundt.

Der ligger billeder af min første gang på ryggen af min (solgt) hoppe flicka, som jeg gjorde ryttervant sidste sommer, i fotoalbum.

• #5   2. mar 2010 Flicka var også meget nem, næsten ingen pjat fra hende. Men er nu glad for at jeg havde min veninde til at hjælpe lidt.

Held og lykke med din dreng.

• #6   2. mar 2010 Til Louise
    Det er altså en pige smiley hvorfor tror alle det er en dreng man kan da se i hendes profil der står HOPPE smiley

• #7   3. mar 2010 heey..

jeg har lige vendt miin hoppe til sadelunderlag.. hun har dog haft sadlen på en gang..men vi havde også et kæmpe besvær med det.. så her i weekenden prøver vi igen. .. til sommer skal vi tilride hende smiley

• #8   3. mar 2010 Undskyld Susan - det var stald zederkof, jeg hentydede til.

Men også meget held og lykke med Din PIGE. :o)

Beklager jeg ikke fik sat navn på mit indlæg. ville absolut ikke fornærme.

Kommentér på:
så begynder vi tilridning ;-)

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside

Annonce