{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.056 visninger | Oprettet:

Akademisk sadle - HJÆLP {{forumTopicSubject}}

Hej jeg håber det er ok jeg opretter samme emne, i 3 grupper.

Min mor har bevilliget at købe Peter en akademisk dressur sadle til hans forårs fødselsdag ( Peter har 4 fødselsdage om året, fordi jeg ikke ved hvornår han er født, så en for hver årstid smiley ). Jeg selv giver ham mit hjemmelavede akademiske uld schabrack, fortøj, og celtiske læder trense alle ting i bordaux rød :). Akademisk fordi vi er gået igang med vores akademiske uddannelse dette år, og vil fortsætte i god stil smiley Også fordi sadlen giver mere støtte når man laver pessader og bukspring/caprioler smiley

Jeg leder efter en god holdbar sadle, akademisk / spansk, og prisen må desværre nok ikke overstige 9 tusind.( selvom jeg ved hvor mange af denne type der netop findes til laaaaangt flere penge ). Helst sort, helst kraftigt udsmykket, helst kraftig udseende ( ikke en araber sadle(hvordan sådan en ser ud ved jeg ikke XD ) , den må gerne se tung ud).

Jeg har lige pt kig på naturhestens barefoot sevilla : (link fjernet)

men nu hvor jeg kun har hørt dårlige ting om barefoot, ved jeg ikke om det er det rigtige valg smiley Peter har ikke rygproblemer, og skulle gerne heller ikke få det smiley Kvalitet for hesten, vigtigere end prisklassen. Har i selv nogle til salg? eller kender nogle? Eller kender nogle hjemmesider?

Jeg er ikke særligt oplyst mht. sadler, så giv gerne indsigt, for jeg vil helst investere i en bomsadel, end en bomløs. Primært på grund af at jeg skal ride med stigbøjler i fremtiden, og ved hvordan den bomløse normalt ikke er særligt trykfordelene.

Jeg tror jeg vil få det svært med at finde en sadle med peters bommål. Kender i det smiley ? vi med vores brede heste, det er næsten som om bommen skal være vandret, så brede de er.. smiley

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Akademisk sadle - HJÆLP
  • #1   1. mar 2010 Vil lige tilføje at man da sagtens kan ride med stigbøjler i en bomløs. MEN letridning ikke er en god idé.
    Iøvrigt er der jo stor forskel på en barefoot, der er jo mange forskellige modeller. Har du hørt dårligt om alle? Jeg har netop en Barefoot western model er vild tilfreds med den. Men den og mange andre bomløse modellere er ikke egnet til akademisk ridning. Da man nemt kommer til at sidde i lidt stolesæde. I akademisk sidder man jo i samme facon som man står på jorden. Bare hjulbenet og hælene ud af.
    Prøv se om du kan finde en brugt epona sadel, de skulle være gode:)

• #2   1. mar 2010 Bent Branderups sadler er geniale .. Dog mener jeg de fleste ligger omkring 20.000 .. Måske nogle af dem er billigere, og så fås de vidst også i brugte smiley

Jeg kender en Irish cob der går med en Stûbben Tristan .. så måske du skull ekigge på den mpdel? De må jo åbenbart kunne fås brede nok smiley .. Og så kan kopfjernet jo også altid udskiftes smiley

• #3   1. mar 2010 jeg kigger på nogle modeller inde på en akademisk hjemmeside til omrkring 7-9 tusind, som jeg synes ser gode ud , godt nok brugt, men der ligger en sadel mager i humlebæk 1 km fra hvor Peter står, hvor jeg kan ride ned med sadlen, hvis jeg køber den brugt, for at vise den, og måske få den omstoppet, til peter, hvor meget mon det koster? sådan en konsultation agtigt?

• #4   1. mar 2010 glemte lige:

ann P
    Ja præcis, trykfordeling er ikke god.. så vil helst have bom, ville bare lige høre om den her model af en eller anden grund var bedre smiley Jeg ved ikke med deres westernmodeller, jeg har bare læst / snakket med nogle der mente at de ikke var særligt trykfordelene. Men hvis man har en hest der bær sig, er det jo næsten ligegyldigt om man sidder på en gyngestol på den, så længe man ikke laver krævende sæde øvelser smiley ( overdrevent)

• #5   2. mar 2010 Jeg gav 500 for en omstopning smiley
    Men jeg ved ikke hvad andre justeringer koster - prøv da at ringe til ham sadelmageren - det kan være han har en masse gode råd. Nogle gange har de også brugte sadler eller kontakter til forhandlere smiley

• #6   2. mar 2010 Ikke så dyrt da smiley tak for råddet smiley

• Anja K
    Anja K Tilmeldt:
    nov 2007

Følger: 2 Følgere: 4 Svar: 30
    #7   2. mar 2010 Jeg har haft en Zaldi schooler sadel som er FANTASTISK at ride i .Den giver rigtig god sikkerhed problemmet med denne type sadel er dog at den er en anelse længere så hvis man har en kort hest er denne model ikke optimal. Men prøv at kigge på www.klassisk-dressur.dk der er også brugte.
    Med hensyn til bomløse så har jeg en Sensation ride Hybrid fra optimalsadel og den er testet med impression pad som giver et tydeligt billede af at der ikke kommer trykninger ved letridning der er dog en maximum ryttervægt på 90 kg den er super dejlig at være i ;0)
    Et lille tip tjek hjemmesider i UK + Sverige der er mange penge at spare smiley
    Ellers så er der hesteskoen på Amager han er super dygtig til at vejlede.

Held & Lykke med din sadel jagt.

• #8   2. mar 2010 Anja, jeg har lige været på besøg i hesteskoen, og bestiller fra ham, hvis det er sådan en sadle jeg vælger at købe, man kunne godt mærke han vidste hvad han talte om smiley

• #10   3. mar 2010 fedt, jeg er bare røv dårlig til tysk -_-'

• #11   3. mar 2010 Jeg har hørt fra nogle der har købt en sadel her: http://www.hidalgo-sattel.com

Og en del af dem er rimelig billige. På dem jeg har kigget på - står der bare intet om sadlens størrelse, dens længde eller noget - men man kunne evt. skrive og spørge.

Kommentér på:
Akademisk sadle - HJÆLP

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside

Annonce