16. apr 2008 Følger: 590 Følgere: 709 Heste: 2 Emner: 315 Svar: 2.956
Akademisk sadle - HJÆLP {{forumTopicSubject}}
Hej jeg håber det er ok jeg opretter samme emne, i 3 grupper.
Min mor har bevilliget at købe Peter en akademisk dressur sadle til hans forårs fødselsdag ( Peter har 4 fødselsdage om året, fordi jeg ikke ved hvornår han er født, så en for hver årstid ). Jeg selv giver ham mit hjemmelavede akademiske uld schabrack, fortøj, og celtiske læder trense alle ting i bordaux rød :). Akademisk fordi vi er gået igang med vores akademiske uddannelse dette år, og vil fortsætte i god stil Også fordi sadlen giver mere støtte når man laver pessader og bukspring/caprioler
Jeg leder efter en god holdbar sadle, akademisk / spansk, og prisen må desværre nok ikke overstige 9 tusind.( selvom jeg ved hvor mange af denne type der netop findes til laaaaangt flere penge ). Helst sort, helst kraftigt udsmykket, helst kraftig udseende ( ikke en araber sadle(hvordan sådan en ser ud ved jeg ikke XD ) , den må gerne se tung ud).
Jeg har lige pt kig på naturhestens barefoot sevilla : (link fjernet)
men nu hvor jeg kun har hørt dårlige ting om barefoot, ved jeg ikke om det er det rigtige valg Peter har ikke rygproblemer, og skulle gerne heller ikke få det Kvalitet for hesten, vigtigere end prisklassen. Har i selv nogle til salg? eller kender nogle? Eller kender nogle hjemmesider?
Jeg er ikke særligt oplyst mht. sadler, så giv gerne indsigt, for jeg vil helst investere i en bomsadel, end en bomløs. Primært på grund af at jeg skal ride med stigbøjler i fremtiden, og ved hvordan den bomløse normalt ikke er særligt trykfordelene.
sep 2007
Følger: 89 Følgere: 89 Heste: 4 Emner: 609 Svar: 2.988
apr 2008
Følger: 590 Følgere: 709 Heste: 2 Emner: 315 Svar: 2.956
sep 2007
Følger: 89 Følgere: 89 Heste: 4 Emner: 609 Svar: 2.988
Fik det anbefalet, da Kavello jo er lidt svejrygget, og det er absolut perfekt - og ikke specielt besværligt at vaske
Det passer så ikke til sådan en sadel du ønsker, men er sikker på at du kan finde et - Katrine fra optimalsadel er meget nem at snakke med, og hun hjælper gerne. Det var også ved hende jeg købte min sadel
Det jeg har hørt med stigbøjler og bomløs er lammeskindssadlen, den må man vidst ikke ride med stigbøjler i, da der absolut ikke er noget på ryggen, der kan støtte..
mar 2008
Følger: 17 Følgere: 17 Heste: 1 Emner: 134 Svar: 340
apr 2008
Følger: 590 Følgere: 709 Heste: 2 Emner: 315 Svar: 2.956
Akademisk sadle - HJÆLP
Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside