{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
761 visninger | Oprettet:

Hestene hjem? - Så meget i tvivl.. {{forumTopicSubject}}

Hej kære hg ;o) !

Her på det sidste er jeg vist "kommet til" at snakke lidt meget om hvor træls det var ikke at have Flicka hjemme og hvor skønt det ville være at få hende ud i 'baghaven' at stå.

Mine forældre er skilt og jeg bor hos min mor i et hus i en "by" hvor vi altså ikke kan have hest. Min far og hans kone køber snart gård (når deres to huse er solgt) - og de vil flytte ud på en gård, men jeg har klart sagt nej til at Flicka skulle derud. Både af det private forhold til hans kone og hendes børn, men også fordi pigerne (på alderen 11 - 14) skulle have en hest sammen og dét kan jeg IKKE klare, jeg ved allerede nu at jeg ville skælde dem ud 24/7 fordi ingen af dem er særlig modne - og deres mor er typen der er rigtig god ved dyrene men stadig mener at de kan drille osv. så det var slet ikke en mulighed i mine øjne.

Min mors kæreste bor så på en stor gård hvor der er rigtig meget plads, både til fold og løsdrift + bokse. Og vi har snakket lidt frem og tilbage om at vi kunne da fikse noget derude (mest for sjov) - men i dag spørger min mor mig så helt alvorligt om jeg gerne vil flytte derud og siger at så skal vi jo også finde ud af hvor meget fold osv der skulle være. Og jeg tænker "YES!" - det ville bare være SÅ fedt at have hesten(e) lige i nærheden - og det ville give mig muligheden for at få en hest mere (hvilket jeg længe har ønsket mig, men har ikke villet snakke om det da det ville være komplet idiotisk da jeg både har skole, transport (til skole, fra skole, ud til hesten og hjem igen) og dermed ikke tid nok. Men pludselig ville rigtig meget transport jo forsvinde smiley

Hverken min mor eller hendes kæreste har en dyt forstand på heste - men jeg kan sagtens passe dem selv (altså så de er sunde og raske, har været i stald i rigtig mange år..)

På den ene side synes jeg at det ville være SÅ fedt og jeg ville virkelig elske det - på den anden side tvivler jeg utroligt meget. Det er jo et kæmpe ansvar at stå med hestene selv, og jeg bliver altså kun 17 til sommer. Tror/ved at jeg sagtens kan passe heste da jeg allerede som 14 årig passede en af min mors veninders heste i tre mdr hvor jeg selv stod med ansvaret og kun fik hjælp til morgenfodringen.
- Desuden ville turmulighederne blive MEGET indskrænkede og jeg er simpelthen ikke typen der laller rundt på en bane hver eneste dag.

Hmm det blev vist lidt langt om alting og ingenting, men vil vist bare vide hvordan i ville reagere og om i ville lade hesten stå i trygge omgivelser eller om i ville få den flyttet ud til jer selv så i selv var glade og havde mere tid til at træne hesten(e) ? Altså hesten er jo ligeglad med hvor den står og hun ville ryge i løsdrift som nu :b

Knus Frederikke X'D

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hestene hjem? - Så meget i tvivl..
  • #1   25. feb 2010 Hej Frederikke (:
    Jeg kan godt forstå det med din fars kones børn. Jeg ville ikke lade dem alene med min hest, hvis du var så umodne, som jeg har indtryk af.

Jeg kan af erfaring sige, at det er HIMMELSK at have hestene i baghaven ;b Du får SÅ meget mere tid med dem ! Selv hvis du kun har 10 min til dem, så kan du bruge den korte tid på dem, for det tager ingen tid at gå ud til dem. Det er et KÆMPE plus. Og jeg ville anbefale det til nærmest alle.
    Jeg tror sagtens du kan håndtere ansvaret. Du har så meget viden om heste, og du har været i hesteverdenen siden du var, 5-6 år ?
    Men det mindre gode ville være, at du ikke bare lige kan tage ud til en ven eller til fest, eller hvad du vil, ferie osv. Der bliver ikke så meget frihed. Er der nogen der eventuelt kunne hjælpe dig der?

Med hensyn til turmulighederne .. Er der virkelig ikke muligheder for en tur i skoven eller over marken eller bare lidt "vejridning"? hvor stor er variationen?
    Men jeg ville ikke lade dét bestemme om min hest skulle være i baghaven eller ej.

Jeg tror ihvertfald sagtens du kan klare det (: Selvfølgelig skal man lige lære rutinerne osv. udmugning, hvornår skal de fodres, hø, træningstid, hvordan foldene skal være osv. Men når det er på plads, går det nemt, mener jeg (:
    Kram Amalie.

• #2   25. feb 2010 *de var så umodne XD

• #3   25. feb 2010 okey først lidt scary !
    en fra min klasse hedder Frederikke og har en hest der hedder Flicka? smiley
    Jeg ville helt klart ELSKE at have hestene i baghaven!
    Jeg er heller ikke typen der rider på bane og der er stortset INTET natur der hvor min hest står?
    Men når der kommer stup marker kan man jo ride alle steder og man kan jo stortset ALTID finde nye stier at ride på (:
    Ang. foder og det så passer min veninde på 13 selv sine tre heste og min ene altså fire heste hverdag hun trækker både til og fra fold, ordner selv bokse, henter selv vand og foder selv og det tager godt og vel en time, men da dine jo skulle stå i lystdrift hvilket de fire også gør om sommeren tager det ikke nær så lang tid man ordner fodret og stiller 4 spande ned med foder og så ved de selv hvilken der er deres (det har de lært) og så skal hun jo bare tænde for vandslangen ned til folden og slukke den igen .
    alt i alt tager det nok kun et kvarter og da du jo kun har to ville det nok tage 5-10 min.
    Jeg ville klart sige ja og få to heste!

- Håber du forstod min besked (:

• #4   25. feb 2010 Hej Amalie, tænkte nok at du ville tale godt for det smiley

Altså Flicka er ikke trafiksikker - overhovedet, og det er kun derfor turmulighederne ikke er særlig gode :b
    - det er jo ude på landet, mange marker og få biler (men mange traktorer).

Hvis jeg får muligheden helt på plads kan jeg heller ikke sige nej - det ved jeg allerede, og Jim vil uden tvivl gerne hjælpe med fodring osv smiley

- PT har jeg heller ikke særlig meget tid til fester, venner osv. Det er vist bare en stor del af at have hest - men det er heller ikke så vigtigt for mig som Flicka er smiley .

- Og ja, jeg har gået til ridning siden jeg var 4 og gik i stalden hos gamle underviser 2-3/4 dage om ugen i en del år hvor jeg hjalp med det hele x)

• #5   25. feb 2010 CMNS : Haha hvor vildt x'D

Jeg vil så være ærlig og sige at i mine øjne skal man ikke have så meget ansvar når man er 13 - heller ikke selvom man sagtens kan det :b
    - Men jeg kan slet ikke sige nej hvis de giver mig muligheden helt xD !

• #6   25. feb 2010 ja det er ret uhyggeligt (:
    Hun har haft sine heste i baghaven siden hun var to år hun har to på 115 og en stor DV .
    Og hun har ordnet stald siden hun var 10 og da hun blev 12 fik hun også sin DV hjem og gå med de to små og da den kom begyndte hun at gøre ALT selv for hendes mor vil ikke hjælpe hende og hun kan sagtens selv (:
    Jeg hjælper hende self. også når jeg er der ude men de dage hvor jeg ikke kommer gør hun det selv og omvendt hvis hun skal noget tager jeg der ud og ordner stald og trækker dem ind så jeg ville mene du sagtens kan klare det (:

• #7   25. feb 2010 CMNS : Selvfølgelig - og det er sikkert bare fordi jeg tvivler utroligt meget på mig selv og Flicka er jo bare mit et og alt - hvis der skete noget med hende som var min skyld ville jeg aldrig tikgive det. Jeg er nok for sort-seer XD

• #8   25. feb 2010 haha der kan jo ligeså godt ske noget alle andre steder som hos en selv ? (:

• #9   25. feb 2010 Ja det er rigtigt x)

• #10   25. feb 2010 Det lyder rigtig godt, at du kan få noget hjælp, hvis du har brug for noget ;D
    Jeg kan godt forstå at Flicka er mere vigtig for dig end fester . Og du er jo så heldig at din bedste veninde også elsker heste, så I kan stadig være ofte sammen og lave det I begge holder af [:

Du skal nok finde ud af noget med ture. Den første tid går jo også med tilvænning til stedet (:

Kram

• #11   25. feb 2010 Ja, det har du ret i Amalie (:
    - tusind tak smiley

• #12   25. feb 2010 Og som CMNS siger, så kommer der jo stubmarker på et tidspunkt. Så må du bare give den ekstra gas på det tidspunkt eller finde en græsmark du må ride på ? (;

• #13   25. feb 2010 Hehe det er rigtigt xD

• #14   25. feb 2010 Så lidt, så lidt ;D

Kommentér på:
Hestene hjem? - Så meget i tvivl..

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside

Annonce