{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
718 visninger | Oprettet:

At få hestene hjem? {{forumTopicSubject}}

Godmorgen HG! smiley
Min mand og jeg, har endelig fundet vores drømmehus, og har i sinde at købe det, og jeg kan ENDELIG få mine heste hjem, som har været min drøm i 5-6 år smiley
- mit store spørgsmål er så, hvad skal jeg være ekstra opmærksom på, ved at få dem hjem?
De står opstaldet nu, og jeg har intet med fodringen at gøre, udover at jeg giver hø og lucerne. Vi har en holstener hoppe, som er min også har vores datter hendes shetter hoppe. Kom bare med fordele og ulemper - og ellers alt af erfaring som i nu har smiley
På forhånd tak smiley

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  At få hestene hjem?
  • #1   4. sep 2014 Sørg for en "let" vandløsning.
    Så du ikke skal slæbe det langt når det ef vinter
    Det var et af vores helt store problemer
    Det samme gælder vandrør indenfor??
    Hvis det er en mindre fold så kan man risikere at de ikke vil spise hvor de besørger fordi det aldrig når at forsvinde helt??

• #2   4. sep 2014 For det første, stort tillykke med det ! jeg er misundelig smiley

Fordele er helt klart at du kan tjekke dem alle døgnet timer, fordi det er DIN stald, kun DINE heste, og DIT hus!
    Du er den eneste der har indflydelse på hvad de heste spiser, både i form og mængde, DU bestemmer hvilke dage de er mere inde eller ude..

Ulemper er at der måske ikke er ridehus, eller måske nogle veninder at ride ture med, og at du er ret afhængig af dem..
    Jeg har ikke mine hjemme som sådan, men jeg har dem 100 m fra mit hus, og jeg elsker at tænkte på de selv kan søge ly i deres skur med masser af mad og blød bund og sove i smiley

• #3   4. sep 2014 Ang. Vand, der tænker jeg bare en balje, også vandslangen i når jeg skal fylde op smiley så må vi lige finde en løsning til om vinteren, så vandet ikke fryser til smiley

• #4   4. sep 2014 Tak skal du have, jeg glæder mig også smiley det der skræmmer mig mest, er nok at jeg ikke bare lige kan spørge nogle til råds, og alt det med foder har jeg ikke så meget styr på, så det skal jeg lige have sat mig ind i smiley

• #6   4. sep 2014 Det er super lækkert at have sine heste hjemme, men det er også fast arbejde HVER dag.

Det er ikke altid lige let at få passet dyrene, når man skal i byen.
    Der er ikke længere noget der hedder sove længe smiley
    Der skal tænkes på alt strå, foder mødding mm.
    Hvis ikke man har ridebane/hal, er der altid transporttid til "sandkassen"

Hestene er aldrig længere væk, end man kan nå dem på få minutter.
    Det er nemmere at skifte dækkener efter vejrforholdene
    Man skal ikke indordne sig under andres overbevisning om, hvordan man har hest.

Der er mange flere fordele og ulemper. Trods det er hårdt i vintermånederne, så har jeg aldrig fortrudt, at jeg har dem hjemme.
    Jeg har kun bane, 5 km. til skoven og 3 km til ridehal, som de første 4 år har været uden trailer i ALT slags vejr smiley

• #7   4. sep 2014 Der er 2 hk jord til smiley vi har undersøgt rundt omkring med en hø/ halm mand, men har dog ingen fundet endnu smiley en foderplan havde jeg ikke tænkt på, så det vil jeg helt klart undersøge nærmere smiley det med at stå tidligt op er intet problem, vi er A mennesker og aktive hele dagen, så glæder mig faktisk lidt til selv at skal muge ud osv smiley der ligger et ridehus i nærheden, så skal lige have fundet ud af om vi kan gå dertil, eller om det bliver for langt smiley

• #8   4. sep 2014 Med hensyn til foder, så NÅR du flytter dem, kan du jo starte med at fodre med det samme som der hvor de stod før (hvis du ellers er tilfreds med hvordan de ser ud), så de får en stille og rolig overgang, hvis du vælger at skifte foder.

Med hensyn til vandslangen og vandbaljen, så har jeg stået et sted hvor de gravede vandslangen ned i jorden (omkring 80 cm ned), og den frøs ALDRIG, så det skulle kun slås hul på isen i baljen, og så kunne man nemt fylde efter med vandslangen igen smiley Bruger man den metode, er det selvfølgelig lidt besværligt med vand ud på flere forskellige folde, og bruger man ikke slangen i en periode, så kommer der lidt rust, jord og insekter ud de første par gange efter, men det går relativt hurtigt over igen...

• #9   4. sep 2014 Jeg skal også have undersøgt hvad det koster, det foder som de får nu smiley tak for rådet med vandslangen, det vil jeg vende med min bedre halvdel smiley

• #10   4. sep 2014 Tillykke smiley

Det kan godt blive en udfordring at have en stor hest sammen med en shetlænder, for deres foderbehov er meget forskelligt..... Men det kan løses med mundkurv, høkasse shetteren ikke kan nå osv....

Foder kan gøres billigt, nemt og sundt... Rådgiver gerne hvis du får brug for det... smiley

• #11   4. sep 2014 På folden skal de jo bare have hø/græs - også kommer de ind i boks og får halm og foder smiley og tak, kunne godt tænkes at jeg får brug for rådgivning smiley

• #13   4. sep 2014 Ja, det er klart på folden, problemet kan opstå, hvis shetteren er som shettere er flest, disponibel for div sygdomme som følge af fedme... Ikke ret mange af de små kan tåle al det græs smiley

Du er velkommen ihvertfald, jeg rådgiver alligevel for så mange rundt omkring på nettet, så en fra eller til smiley

• #14   4. sep 2014 Hun er på kur lige nu. Men har gået på græs hele sommeren smiley samme græs som de store smiley

• #16   4. sep 2014 Hehe, vi har kun plads til 2 heste, så det er så nemt smiley og arbejdet ved at have dem hjemme, gør os intet, da vi som beskrevet er meget aktive og A mennesker smiley

• #18   4. sep 2014 På et tidspunkt får vi også 3 heste, men det bliver først når vores datter bliver for stor til hendes shetter, jeg vil ikke have flere heste end jeg kan magte, og jeg har fint med kun at have en ridehest - vi har altid været fast besluttet på at jeg skal have en, og vores datter skal have en og det har vi nu og det passer os fint smiley jeg er ikke så "grådig" på det område smiley

• #19   4. sep 2014 Vi har sådan nogle vandtrug på marken som er mega smarte, der er koblet en vandslange på , og så er der sådan en flyder i som på et toilet, så den selv fylder op automatisk når hestene har drukket. men kan ikke lige huske hvad de hedder men det burde du kunne google.

• #20   4. sep 2014 Smart, det vil jeg undersøge smiley

• #21   4. sep 2014 Fik mine hjem og hvor er det fedt! smiley
    Bare ikke om efteråret, når alle blade er væltet ned og der ingen sne er for der vand over alt..... smiley

-Har selv overvejet og opstalde min ride hest i de værste måneder men ellers hvor er det dejligt og ave dem 24/7!

• #22   4. sep 2014 Ja, jeg glæder mig også! smiley

• #23   12. sep 2014 held og lykke det er dejligt som de andre siger men også et stort arbejde smiley om vinteren har jeg vand baljer på fold og om natten lægger jeg en plade over der er flamingo under og næste morgen er det ikke ret tit frosset ellers er det bare at hugge hul eller en spand varmt vand i vandslangen ruller jeg sammen og har i stalden så den ikke fryser så de har altid vand på folden held og lykke med det smiley

• #24   12. sep 2014 Tak skal du have smiley

Kommentér på:
At få hestene hjem?

Annonce