{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.039 visninger | Oprettet:

Så blev det min tur - pony indlagt {{forumTopicSubject}}

Suk.. Nu blev det så min tur til at være uheldig hesteejer.
Min lille Sofie står på min efterskole i løsdrift sammen med skolens islændere. Der har lige været lidt flytten rundt på hestene indbyrdes i flokkene og der er kommet en ny hest til.. Det har gjort at Fie har mistrives lidt, men jeg ville lige give flokken en chance fr at falde til ro inden jeg brokkede mig alt for meget..
Lørdag morgen da hestene bliver fodret opdager staldmesteren at ponyen ikke vil spise, men i stedet lægger sig ned og kigger på sin mave. Hun reagere umiddelbart ikke, men ser hesten ligge ned hele dagen og kigge på sin mave og enkelte gange trille sig.. Lørdag aften ringer hun så til mig, men fraråder mig at tage ud til hende eller ringe til en dyrlæge.. Jeg ringer alligevel til dyrlæge og tager ud til hesten.. Dyrlæge siger i tlf. at vi skal have hende op at gå og så vil hun komme hurtigst muligt.. Jeg går med hende en time inden dyrlægen kommer og hun konstatere at det er en atypisk kolik, men dog en kolik.. Hun lægger sonde, giver smertestillende og ber os gå med hesten.. Jeg går så med hende en time, holder 15min pause hvorefter hun vil ned at ligge igen og sådan fortsætter det hele natten.. Om morgenen kommer dyrlægen igen, lægger sonde (hesten er dehydreret pga. diaré) og giver væske og olie.. Hun giver igen smertestillende.. Igen går jeg med hende hele formiddagen og ved 10 tiden kommer der en veninde og går med hende lidt så jeg kunne komme i bad og få varmen.. Resten af dagen skiftes vi til at gå og passe hende, men ingen af os forlader stalden.. Dyrlægen kommer igen senere på eftermiddagen og igen om aftenen hvor hun anbefaler en indlæggelse.. Mine forældre snakker med dyrlægen og de bliver enige om Højgård fordi det er der hun har de bedste chancer.. Vi får fat i en trailer og kører hende til Højgård.. Hun bliver afleveret søndag aften (hvor hverken hesten eller jeg har spist, drukket eller sovet i over et døgn).. Mandag morgen står jeg op til terminsprøve og senere ringer dyrlægen at der er fremskridt.. (Jubii).. Vi tager så ud og besøger hende tirsdag aften og jeg bemærker at hun virker mat og viser tegn på at have ondt, men dyrlægen forsikrede mig om at hun ikke havde smerter mere.. Onsdag morgen ringer de at det er gået meget tilbage for lille-pigen og at de overvejer at røngenfotografere hende fordi de mistænker at der sidder et fremmedlegeme i hendes tarm.. Derudover er der celleforandringer i bughulen som tyder på begyndende bughulebetændelse.. I dag har der været nogen piger og have hende på fold en times tid, men ellers er der ikke den store forandring..
Så kryds fingre for os folkens !! Er rigtig trist..

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Så blev det min tur - pony indlagt
Kommentér på:
Så blev det min tur - pony indlagt

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside

Annonce