{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
416 visninger | Oprettet:

Få hende til at slappe af ? {{forumTopicSubject}}

Jeg har hørt det kan tage lang tid at få en traver til at slappe helt af under ridning. Lige nu rider jeg kun ture, hvor hun er helt oppe på mærkerne, og vælger jeg banen er hun også helt opppe på mærkerne..
Er det bare at blive ved med at ride ture, jeg gør meget ud af at jeg selv slapper en del af, og nogle gange hjælper det også og smitter af på hende..
Andet jeg kan gøre ??

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Få hende til at slappe af ?
  • #1   30. jan 2010 Hendes foder er der ikke meget stivelse i.. Hun er rolig i alle andre tilfælde, min keopraktor fortalte mig det nemlig at travere er længere tid om at blive rolige under ridning.

Der er heller ikk problemer med hende ellers, så er hun rolig

• #2   30. jan 2010 Jeg gik en masse ture med Sietse og fik ham til at tage hovedet ned til jorden, og stoppede ham op hele tiden.
    - Det hjalp smiley

• #3   30. jan 2010 hmm hvor længe har du redet den ? jeg brugte en måned eller 8 dage (weekenderne) med min, hvor vi kun lavede HMS, i dag snart 9 mdr efter hun blev min, er det lige ved at hun slapper sp nogenlunde af, stadig anspændt i galoppen, men har en lige overlinje i trav og tuller stille og roligt afsted (: så det tager tid. det skal så lige fortælles at hun kun ville stejle og bukke ved den mindste berøring for 9 mdr siden. hovedet var i vejret konstant, total problem hest xD

• #4   30. jan 2010 Har haft hende siden slutningen af august 09, og har kun redet hende få gange om ugen på ture.. Har arbejdet lidt fra jorden af med hende

• #5   30. jan 2010 Jeg har fået min til at slappe af ved at ride med løsere tøjler, og med mindre gejl i form af martingal, spidsere bid eller lign .. Jeg gør sådan at hvis han nu arbejder under mig som en drøm i 10 min. så få han lov at skridte rundt for løse tøjler i 5 eller 10 min. Eller hvis vi nu arbejder på banen en dag, så ride en lang tur for lange tøjler, hvor man holder tempoet over længere tid, og til sidst får min dreng lov til at løbe alt hvad remmer og tøj kan holde. Virkelig komme ud og strække ud, det elsker han virkelig ..

• #6   1. feb 2010 når du rider skal du hele tiden være langsom. alt skal være langsomt og ikke noget med at trave i fuld dart og heller ingen jorde galop

Kommentér på:
Få hende til at slappe af ?

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside

Annonce