{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  HUNDE DEBAT ........Hvad syntes du ?
  • #1   23. jan 2010 Jeg synes ikke de skal ulovliggøres, det må sgi også være svært...
    Mange kamphunderacer er jo mega søde og rolige, det kommer helt an på hvordan de bliver behandlet, og sådan er det jo med alle hunderacer.

Derimod synes jeg at kamphunde skal have mundkurv på når de befinder sig udendørs, om det er i haven eller på gå tur.

Måske kunne man lave et eller andet "bevis", som man skal have hvis man skal købe en kamphund hos avlere. Så alle kamphunde+blandiner og deres ejere blev registreret et sted. Og de ligesom gjorde sig fortjent til at købe en hund der kræver så meget.

Hmm tja ved det ikke. Men i hvert fald synes jeg ikke de skal forbydes.

• #2   23. jan 2010 Muskelhund eller ikke, så handler det i 90% af tilfældene om forkert opdragelse! Men jeg synes nu at alm hunde er værre end kamphunde og hvis muskelhunde skla have mundkurv på skal alm hunde også!
    Har oplevet flere gang at det alm hunde som bidder, fx efter heste og mennesker.
    De folk jeg kender som er blevet bidt af hunde er alm hunderacer. Tilgengæld de mest rolige og dejligste hunde som er i min vennekreds er faktisk muskelhunde smiley

• #3   23. jan 2010 Her er hvad DKK skriver om omtalte lovforslag

Justitsminister Brian Mikkelsen nedsatte i foråret 2009 et udvalg, som skulle se på behovet for en revision af Hundeloven.
    Pga. en lang række alvorlige sager om hundes overfald på andre hunde hen over sommeren blev udvalget bedt om at afgive en delbetænkning så hurtigt som muligt. I den skulle udvalget vurdere, hvordan man bedst kan løse problemet med farlige hundes overfald på andre hunde. Udvalgets betænkning offentliggøres i dag. Læs her.

Betænkningen indeholder nogle forslag til generelle stramninger af Hundeloven – herunder markant højere bødetakster og mulighed for at pålægge ejere at hegne deres have ind med sikre hegn. Det er et samlet udvalg, der slutter op om denne del af betænkningen.
    Et mindretal – bestående af embedsmandssiden – har fremsat forslag om forbud mod 14 racer, og blandinger, hvori en af disse racer indgår, ledsaget af en overgangsordning. De 14 racer er:

· pitbull terrier
    · tosa inu
    · amerikansk bulldog
    · boerboel
    · fila brasileiro
    · dogo argentino
    · amerikansk staffordshire terrier
    · staffordshire bull terrier
    · kangal
    · sarplaninac
    · tornjak
    · centralasiatisk ovtcharka
    · kaukasisk ovtcharka
    · sydrussisk ovtcharka

Et andet mindretal – bestående af de to hundeorganisationer i udvalget, DKK og DcH – kan ikke støtte en forbudsmodel og har i stedet fremsat et forslag om særkrav til hold af 13 racer (ovenstående minus staffordshire bull terrier). Særkravene består bl.a. i, at de pågældende hunde skal føres i snor og bære mundkurv, når de er uden for ejerens forsvarligt indhegnede have.
    Begge disse forslag baserer sig på en norsk model, hvor det påhviler hundeejeren at dokumentere hundens afstamning. Man kan altså ikke bare påstå, at ens pitbullblanding er en blanding af en boxer og en labrador, en mulighed som ville gennemhulle begge mindretalsforslag fuldstændig.
    Det samlede udvalg har i betænkningen tydeligt understreget, at det er helt nødvendigt, at politiet tildeles de nødvendige økonomiske ressourcer og at politiet og Justitsministeriet udarbejder og fremlægger en klar plan for den praktiske gennemførsel.
    DKK vil gerne skærpe det budskab yderligere og sige: De økonomiske ressourcer bør gives øre-mærket til gennemførsel af ændring af Hundeloven – ikke som en del af andre tilskud til politiet!
    Kun hvis det sker, kan vi håbe på, at det igen bliver sikkert at færdes med sin almindelige, flinke hund.

Den videre proces er nu, at politikerne læser betænkningen. I slutningen af februar forventes Justitsministeren så at fremsætte et lovforslag. Det vil indeholde de elementer, som han i efteråret selv fremsatte (ID-mærkning inden 8 uger, båndpligt i byerne, aflivning ved overfald). Herudover må det formodes at indeholde nogle af de elementer, som ligger i betænkningen.
    Som andre lovforslag vil også dette forslag være i høring, hvor der er lejlighed til at afgive kommentarer. Derefter skal det endelige forslag igennem første, anden og tredje behandling i Folketin-get.

DKK’s synspunkter i sagen fremgår af mindretalsforslaget i betænkningen: DKK mener sammen med DcH, at der er behov for at gøre noget ud over de generelle stramninger, fordi der er alt for mange potentielt farlige hunde til at behandle dem som individuelle sager. Hvis de skulle behandles individuelt, er vi bange for, at realiteterne i den virkelige verden vil være status quo, så vi fortsat vil opleve overfald på overfald.
    Til gengæld mener vi, at sagen kan løses bedre og mere talentfuldt uden raceforbud!

Når det endelige lovforslag er fremsat, vil der blive orienteret på hjemmesiden og i HUNDEN.

• #4   23. jan 2010 <b>•Team Kærslund - du altid savnet Chanel! •</b>

Hvad betegner du som alm.hunde ?

• #5   23. jan 2010 Labrador, golden retriver osv. Altså de racer som ikke hører unden muskelhunde.

• #6   23. jan 2010 Okay,denne hund står tilført ovenover som en muskelhund.
    Men hvad syntes i ?
    Jeg syntes nu ikke væsentlig at det ligner en muskelhund og den er vel ikke mere farlig end en golden el.shærfer.

(link fjernet)

• #8   23. jan 2010 Nu har jeg ikke lige læst jeres indlæg, fordi har lidt travlt så svarer bare..

Jeg synes på et punkt det ville være forkert at ulovliggøre racerne, fordi jeg mener det er ejerne der burde ulovliggøres hvis det skulle gøres... En muskelhund kan være ligeså rolig som dem der ikke betegnes som muskelhunde, og dem der ikke betegnes muskelhunde kan jo også være ekstremt aggresive!
    Det hele handler om hvordan man behandler og opdrager sin hund!
    Problemet med muskelhundene er at de ofte bliver købt fordi ejeren skal bruge den til at vise at personen er "sej" og "stærk" og hvis man prøver på noget så æder hunden personen. Fordi de har jo tendens til at se lidt skræmmende ud synes jeg selv, og er derfor det perfekte billede for at få respekt.
    Jeg synes man skal tænke over ejeren ikke hunden, fordi hvis man ulovliggøre disse racer, så vælger de bare nogle nye og laver dem om til dræberhunde! Og så kan vi til sidst kun have fluer og gå i snor med, fordi de kan jo ikke slå ihjel?

• #9   24. jan 2010 giv dog folk kørekort til hund i stedet!!

• #10   24. jan 2010 Enghøj
    Tror det bliver svært at holde tjek på om folk har det smiley
    Men ja folk burde have kærekort både til hund men sku også til hest. Tror der er lige så mange som ikke burde have hest. Jeg kender ihvertfald flere som ikke burde smiley

• #11   25. jan 2010 Ja sådan er det jo nok med alle dyr.. Folk skulle tænke sig om før de går ud og køber et dyr som kræver meget opmærksomhed!

Kommentér på:
HUNDE DEBAT ........Hvad syntes du ?

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside

Annonce