{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.583 visninger | Oprettet:

Bidende hund? *DEBAT* {{forumTopicSubject}}

Det er fuldt bevidst den er røget herind i stedet for Hundegalleri som jeg også har smiley

Men inspireret af et andet emne, hvad gør man så når hunden skal til/har bidt? Hvad gør man hvis hunden skal til at bide/bider et barn/en voksen/et dyr/andre hunde?

Jeg har 2 gange oplevet at en hund har slået en kat ihjel. Hvad gør man i sådan en situation?

Er det okay at slå en hund der har bidt et andet væsen? Tænker at mange er så stærkt imod at man slår hesten over mulen hvis den bider/napper men hvad med hunden? Og alt efter svaret, hvad er så forskellen?

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Bidende hund? *DEBAT*
  • #1   5. mar 2013 Hvis det var for alvor, ville jeg ikke være bleg for at lange en arm efter den, idet den gør det... Hvis den allerede har gjort det, ville jeg reagere anderledes, alt afhængig af skadens omfang.

• #2   5. mar 2013 Det kommer selvfølgelig også an på situationen, og hunden! smiley

• #3   5. mar 2013 Nu har jeg selv en hund der er aggresiv over for andre. Slog jeg ham havde jeg ham siddene i min arm, så nej jeg slår ham ikke. Jeg siger bestemt NEJ og GÅ. Intet andet.
    Men det hele kommer an på situationen. Min overnævnte er jo fordi han beskytter os.

Der er forskel på en hund og en hest hvad dask angår. Heste er flugt dyr og vil vie for dask, en hund er et rovdyr og vil bide tilbage.

Men ja ville hunden angribe mig eller et andet menneske/dyr så slog jeg til alt havd jeg kunne. Jeg vil nødigt dø eller være skyld i andres død.

• #4   5. mar 2013 Hvis en hund >umotiveret< bider et barn / voksen - Så ville jeg få den aflivet!!! No mercy....!

Men som Heidi skriver, det kommer an på hunden og situationen, men jeg ville aldrig tolerere hvis hunden bed et barn..

• #5   5. mar 2013 Det fik mig faktisk lige til at tænke på noget. Hvordan reagerer man hvis hunden bider (ikke hårdt men lukker kæberne om hånden) på en mens man leger og tumler lidt voldsomt med den? (Altså stadig så hunden synes det er sjovt)

• #6   5. mar 2013 Jeg synes generelt ikke, at dyr skal opføre sig truende over for mennesker eller andre dyr. Og så er jeg ligeglad med om det er naboens kanariefugl eller overboens tiger..
    Men så vil jeg så også sige, at dyr jo sagtens kan blive sat i situationer hvor de simpelthen er nødt til at forsvare sig. Hvis en hund bliver overfaldet af enten et menneske eller en anden hund, så synes jeg den er i sin gode ret til at bide fra sig. I hvert fald for lige at advare.

Jeg synes generelt ikke, at man slår dyr, men jeg synes heller ikke dyr skal opføre sig uforsvarligt over for mig. Så hvis en hund bider efter mig uden grund, så ville jeg nok også markere over for den (igen afhænger det af situationen)

• #7   5. mar 2013 I det tilfælde TS gør jeg intet. Den leger og det gør mig ikke ondt.

• #8   5. mar 2013 Hvis hunden gør som du beskriver der Sarah, så siger jeg ikke noget til det, da det et eller andet sted bare er fordi den ikke har lært bedre. Min egen gør det over for min far og jeg, fordi han ved vi kan tage det når vi leget. Men han gør det ALDRIG når andre leger med ham. smiley

• #9   5. mar 2013
    Kommer an på situationen :o)

Mine forældres hund er meget aggressiv over for andre han hunde, han ville sætte tænderne godt og grundigt i dem hvis han kunne. Jeg har oplevet det en gang hvor han var tæt på, min kæreste ville tage ham væk og han bed ud efter ham.
    Men det var sådan set vores egen skyld, vi vidste at han hader naboens hund og at den tit går frit uden foran, så vi skulle bare være gået uden om huset.

Så i det tilfælde skal han slet ikke have muligheden for at bide, han kommer ikke nær andre hanhunde. Og hvis han bider, så har jeg som sagt set hvad han KAN reagere med, så nej tak til at pande ham en der.
    Måske min far, som han opfatter anderledes men jeg skal intet nyde.

Er det et menneske eller barn er det nok noget andet, da det menneske ikke vil have kunne gøre ham så aggressiv som en anden hanhund.
    Og som ofte når hunde bider mennesker, så er det menneskets egen skyld og er det det, så vil jeg finde det dumt at slå. Er det noget hunden har lært sig, som en hest der har lært at hvis den bider og maser så får den hurtigere mad og kommer ud - så er det noget andet og skal stoppes promte.

• #10   5. mar 2013
    Ego Sarah - jeg gør ingenting, det gør mine forældres også, han leger og kan være vældig voldsom hvis man selv geare ham op til det, men det kan man bare lade være med :o)

• #11   5. mar 2013 hvis min hund napper, så siger jeg højt NEJ og stopper legen,. min hund kan godt finde på at nappe en i anklerne når hun vil lege og det gider jeg ikke.
    hvis hun en dag skulle finde på at bide ordenligt, om det er en anden hund, kat barn/voksen, ja så er festen slut og hun bliver aflivet. jeg tolerer ikke en hund der bider, og her mener jeg self et rigtig bid ikke bare napperi (:

• #12   5. mar 2013 Jeg ville få aflivet hunden - hvis det altså var et seriøst bid, eller hvis hunden virkelig mente, at den ville bide. Det kan jo godt ske ved et uheld.
    Mht. leg, min hund kan godt finde på at lege voldsomt, hvor hun begynder at siger sjove lyde og tager fat om håndleddet, men så snart man siger: "Nu er vi gode venner igen" eller hvis man bare holder op med at bevæge hånden så slipper hun omgående. Så det ser jeg intet forkert i - det er jo bare "for sjov" smiley

• #13   5. mar 2013 Min hund stopper ikke sit napper,i hvis man ikke siger nej. Hun kan blive ret voldsom når hun leger, og stopper ikke bare sådan lige (: derfor for hun pænt besked på at stoppe når hun gejler sig selv helt op.

• #14   6. mar 2013 Hvis dn har fat og ikke vil slippe eller har slået nogen ihjel ville jeg nok slå den en noget så hårdt. Ja. Har den kun lige hurtig bidt og hurtig sluppet så ville jeg bre rykke i den og skælde ud med fy ord og så sætte den ind på et værelse... Bella har i sine falsk drægtige perioder lige flejnwt ud på min ene kat som intet gør, og hun har købt efter været truende og snappet. Der blev hun rykket lidt i og sendt på værelse

• #15   6. mar 2013 Hvis en hund angreb mig, eller jeg så den angribe, havde den mødt str 38 og fru knytnæve.
    Jeg er før blevet angrebet af en hund i en skov, det var med blå mærker og afskrabninger til følge. Manden der så det, ejede tilfældigvis ikke hunden, men var ved at beskære skoven, kom og skræmte hunden væk.

Hvis jeg kan se vores hund er ved noget den ikke skal, så laver jeg en lyd der fjerne fokus, eller prikker hende i siden.

Hvis hun en dag først får gjort noget hun IKKE skulle, jamen så ville jeg nok skælde ud, og afhængig af om situationen er igangværende, lade hende møde fysisk magt.

Dog tror jeg aldrig det bliver nødvendigt med vores hund, da hun er rolig og kærlig overfor alt levende. smiley Og at lukke hende inde i et værelse, som nogen tilsyneladende ville gøre, hjælper ikke en bjælde, det forvirrer blot kræet.

Min gamle hund blev for mange år siden angrebet af en Golden Retriever der kom ud fra en have, da ejeren dukkede op, endte han med at mildest talt at tæske hans egen hund til den gav slip på min. Hans hund var dog så optændt på sit angreb og sit "bytte" - at han med magt måtte holde den på jorden i liggende tilstand. Min hund krøb hen til mig med halen mellem benene og smurt ind i blod. smiley
    Havde jeg været ældre (vil skyde på jeg var 8 år ca), jamen så var jeg selv tyet til vold mod hunden der angreb hvis det ikke hjalp at råbe og skrige af den.

Jeg vil sige, vold mod dyr der angriber kan være nødvendigt afhængig af situationen. Udover det, går jeg ikke ind for at dyrene skal tæskes.

• #16   6. mar 2013 Personen som oprettede den tråd du henviser til, gjorde det helt rigtige og jeg havde gjort det samme !

• #17   6. mar 2013 Vi havde på et tidspunkt en boxer som vi aflivede. Efter hun havde fået hvalpe blev hun syg i hovedet. Første gang var vi kørt et sted hen og mens hun var hjemme, var hun hoppet ud af hundegården og havde dræbt alle hønsene og derefter gravet dem ned så hun troede vi ikke kunne se dem, der stak et næb og en klo op hist og pist.

Hun har og også taget et par killinger, men da det gik udover vores lille pomeranian hvalp ville vi ikke mere, hvad hvis det gik udover en af os. så hun blev aflivet!

• #18   6. mar 2013 Jeg har en lab. / ungarnsk vizla blanding, og hun er vagthund her.
    Jeg er desværre syg og er afhængig af hende, især når jeg er alene hjemme.

Hun kan ikke lide børn, men er sikkert fordi hun kan mærke på mig at jeg ikke kan lide børn, og hun acceptere ikke fremmede på ejendommen, går de fra markvejen, og ind på vores grund jagter hun dem ud, prøver de at slå efter hende eller lign, så markér hun over for dem, og acceptere de ikke det, så bider hun.

Men siger jeg til hende det er ok de kommer ind på grunden, så bliver hun siddende ved siden af mig, ellers holder sig oppe i nærheden af huset, men holder 100% øje og er klar til at passe på mig.

Banker det på døren, og folk bare går ind og det ikke er nogen hun kender, så gøer hun, knurre og viser tænder, men siger jeg det er ok, så holder hun kun øje.

men bed hun en dag en selvom der er sagt det er ok, så det en aflivning, da jeg skal kunne stole 100 % på hende.

Men tror aldrig det sker da hun lytter efter hvad jeg siger.
    Vi har ikke hegnet ejendommen ind, og har et rigt dyreliv da vi bor ved skoven, og selvom der går faser, hare, rådyr osv igennem ejendommen, og tæt på hende , så sætter hun sig bare og kigger hvis der ikke bliver sagt hun godt må tage dem. ( og bliver der selvfølgelig ikke)

Så bed hun ud i den blå luft,, så ja, så ville hun få klappet sig en og aflivet.

• #19   6. mar 2013 Jeg synes på en eller anden måde man skal være varsom med hvor meget man fjerner hundens instinkter. De skal selvfølgelig ikke bide noget eller nogen alvorligt, men synes altid det kommer an på situationen.

Vi har altid haft jagthunde, som naturligvis blev trænet og brugt til jagt. Den seneste dejlige prinsesse vi havde kunne være noget så hysterisk over for andre tæver - ikke noget problem med hanhunde, men tæver skulle altså lige sættes på plads. Så inden sådan en jagtdag startede, var der altid lige en flok hunde der skulle finde ud af hvem der var øverst i hierakiet - og det synes jeg faktisk er vigtigt at der er plads til, så længe det ikke bliver alvorligt og der bliver bidt hårdt.

En anden ting med vores hund var at andre hunde ikke skulle komme i nærheden af hende hvis hun var i snor. Man fratager hundens flugtmulighed, og det eneste hunden opfatter er en trussel, og derved er eneste mulighed et angreb. På baggrund af sådan en situation mener jeg ikke at man kan bebrejde hunden.

Når det så er sagt, så tolererede hverken jeg eller andre i hjemmet at hun knurrede af os, bed os eller andet. Og det lærte hun helt fra ung. Men så skal man også acceptere at hunden skal have sit frirum i sin seng, hvor den godt må gå hen uden at skulle forstyrres af andre hele tiden. Ellers kan man få en vældig forstyrret hund. For at komme med en episode, så havde vi hende med i sommerhus en påske for en del år siden, hvor min "papniece" synes det er sjovt at sparke til hende bagfra mens hun ligger og sover. I den situation bliver hunden forskrækket, og vender sig selvfølgelig hurtigt mod pigen, som sikkert bliver lige så forskrækket. Pigen begynder at skrige op om at hun er blevet bidt af hunden, og straks skaber forældrene en scene om at hunden er farlig og bør aflives, og at deres børn ikke skal i nærheden af den hund igen. Hun havde intet gjort (flere af os så episoden), og helt ærligt, så havde jeg ikke bebrejdet hende hvis hun viste tænder. Igen, hun skal ikke bide når det er folk der godt må være der, men hun skal altså heller ikke finde sig i hvad som helst.

For mig er det super vigtigt at jeg har en hund jeg stoler 110% på, jeg altid ved hvor jeg har henne. At den så også fungerer som vagthund er helt fint for mig, og så er det også iorden ikke at lade fremmede komme længere end til baggangen før der er givet lov til andet.

Men om jeg ville slå hende? Nej, det tror jeg egentlig ikke. Hun har fået nogle skub når hun har været for distræt, og derved ikke hørt efter. Men hvis hun virkelig for alvor bed et andet menneske i en situation hvor det ikke er iorden, så tror jeg en aflivning er på sin plads. Så ryger tilliden sig en tur, og det vil jeg ikke kunne arbejde med. Når det kommer til andre hunde, så synes jeg til dels det er iorden. Eneste gang min hund for alvor bed en anden hund, var en pitbull terrier der var ved at bide hende halvt ihjel. Så synes jeg det er okay at forsvare sig. Mht. katte, så var det ikke rigtig et issue med hende. Hun synes det var skide skægt at løbe efter dem, men så snart de vendte sig mod hende med ståpels, så var hun den der var væk.

Eneste levende dyr det var påkrævet at hun bed var vildt der var anskudt, men det var hun jo selvfølgelig trænet til, så det er jo kun positivt. smiley

• #20   6. mar 2013 Nu er det mit emne der har ført til denne, ingen ko på isen for det.

Men det jeg gjorde var at sige bestemt nej og så sende hende op eller ned alt efter hvor vi var u huset. Igår morges da hun kunret og viste tænder tog han fat i hende og sendt hende op.

Vi havde kæmpet med øremider de sidste 5 mdr dyrlægen havde givet hende 3. Hun begyndte osse at bide ud efter kattene. Igår aftes da hun fik fred kiggede han en sidste gange i ørene på hende, for at vi kunne få en bekræftelse på at det var det rigtige og gøre for hende. De var desværre gået i hjernen på hende.

Hun fik fred halv 10 i aftes og ligger nu ved siden af de to andre hunde mine forældre har sagt farvel til.

• #21   6. mar 2013 Det var såmænd ikke fordi at jeg var uenig eller noget med hvad du gjorde Nillarh & Rastell. Det er bare nået jeg i et stykke tid har tænkt over og dit emne mindede mig så om det igen. smiley

Kommentér på:
Bidende hund? *DEBAT*

Annonce