{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Aflivning af rask hest ?
  • #1   13. jan 2010 Hvad er der i vejen med annoncen?
    Jeg synes da at den er fin?
    Hvis du mener hans to fold/staldkammerater, mon så ikke der er en god grund til at de bliver aflivet? For et par år siden blev der f.eks. afliet en gammel oldenborg hoppe hos os. Hun fejlede egentlig ikke noget, men hun havde helt mistet livsgnisten det sidste års tid. Hun plejede at være førehoppe og have godt syr på flokken, det havde hun heller ikke længere.
    Så selvom hun egentlig var rask, så havde hun det jo alligevel ikke godt?

• #2   13. jan 2010 Ja funderede også pænt meget over den, da jeg så den igår... Fuldt forståeligt hvis man vil give hesten fred, men hvorfor proklamere det på den måde?

Synes hesten ser sød ud, og trist at en 12års hest skal aflives når ejeren egentlig ikke kan blive enig med sig selv:-/

• #3   13. jan 2010 LÆS hendes kommentarer..

• #5   13. jan 2010 Har læst og stemt hende ud - hun overtræder flere regler: Man må ikke sælge hest for andre og man må ikke true med at aflive den. Det er bare at give folk dårlig samvittighed fordi de ikke springer til med det samme.

Hvis man overvejer den slags, bør man ikke sætte den til salg.

• #6   13. jan 2010 Synes ikke det er udhængning, da hun er lige så forvirret over annoncen som jeg er:-)

• #7   13. jan 2010 Altså hvis du læser annoncen rigtigt er det ikke rico som er til salg der skal aflives, det er den foldkammerater, som er ved at være for gamle de har måske lidt skavanker i forbindelse med det, ømhed eller led gigt i større eller mindre grad...

• #8   13. jan 2010 Hvis du læser kommentarerne er det faktisk osse Rico sammen med de 2 andre han går på fold med hvor den ene af dem er dens mor...

• #9   13. jan 2010 Dette er en af "ejers" kommentarer:

Lidt over de160stg og garangertern kender jeg ikke noget til da han bare går jo. Men for 5000kr hvad forventer du så af hesten han er sund og frisk uden skader.
    Men når det er en forædlings hest er den vel ok.
    Og nu er det nok også ved at hver slut da han kommer til at sove ind med sin more en af dagen. Ville bare give ham en Changse mere pga hans alder

• #10   13. jan 2010 Sabrina - Ejeren skriver i kommentarene at han vil aflive Rico hvis han ikke kan få 5000 kr.

Synes da det er ærgeligt at aflive ham, og <b>hader</b> folk der truer med den slags for at sælge deres dyr. Men på den anden side er 5000 kr altså ikke ret meget for en sund og rask skovturshest, så kan jeg godt forstå at han er træt af at folk ikke vil give det for hesten.

• #11   13. jan 2010 Det er jo ikke kun det... For nej 5000,- er en fin pris for hesten, men derfor behøver man jo ikke begynde at skrive på den måde...

• #12   13. jan 2010 Jeg kan ved gud i himlen ikke se noget problem i, at sælger vælger at aflive hesten, hvis ingen vil købe den til prisen.

• #13   13. jan 2010 Ja, så det godt da jeg kom længere ned.

Men som en an dem der kommentere siger at de bare skal sætte den til slagteprisen hvis de vil af med den.
    Ja det er da også fint nok, men hesten skal jo i princippet ikke aflives. Og ja, de 5000 er da absolut helt fair, hesten er jo rask og er passet med alt, den er bare uheldig at ejeren ikke kan have den mere...

Havde jeg råd, havde jeg da opkøbt sådan en hest og ride den lidt op og sælge den igen til en rimelig pris...

• #14   13. jan 2010 Altså, hvorvidt ejer ønsker at aflive hesten (og betale penge for det, mind you), hvis han ikke kan få 5.000 kr. for den, er jo i bund og grund ejers eget valg. At vi andre så kan synes, det er en kynisk holdning, er noget andet. smiley

Jeg synes personligt også, at annoncen er en smule utiltalende i det øjeblik, annoncøren (som jo i virkeligheden slet ikke ejer hesten) begynder at true med aflivning, såfremt man ikke vil give 5.000 kr. for den, og havde hesten været MIN, havde jeg nok valgt hellere at lade den gå billigere til et godt hjem, end at aflive den. Men det er min holdning - ejer af hesten i omtalte annonce har så åbenbart en anden. Og det kan vi mene om, hvad vi vil, men vi kan hverken gøre fra eller til. smiley

• #15   13. jan 2010 Jeg læste lige ann. og må sige at selve ann. er ok men tonen som sælger har er alt andet end passende.

• #16   13. jan 2010 Jeg tilslutter mig fuldt ud Kijofreg. smiley

• #17   13. jan 2010 tja efter overskriften, vil jeg sige vi efterhånden er nået dertil hvor man er nødt til det. der simpelthen en overflod af heste på markedet folk ikke kan komme af med. vi har selv en lille hingst ude hos os, som intet kan intet har lært.
    Og ja hvis man havde tiden, kunne man sikkert godt finde den et godt hjem, men ejeren har ikke tiden, og der alt for mange som giver de små heste væk, som kan lidt og er kasteraret. Så selv om hesten er sund og rask ender den nok på bordet.
    Måske det kynisk, men det gør koen og grisen også. Jeg syntes det ærgeligt vi endt op med en overflod af heste, som mange ikke har råd til have. Så ja frem for de ryger rundt og afsted til uvisse skæbener, så syntes jeg det helt ok at aflive eller spise dem. Så længe de har det godt, den tid de er blandt os.

Er dog helt klart imod ordlyden køb eller vi slagter hesten, for ja det er en trussel, og giver mange os svage sjæle lyst til at købe. Og det ikke fair.

• #18   13. jan 2010 Tina: Der er jeg så enig... Og ja har intet imod slagtning, men man skal vælge og ikke true med det;-)

Jeg spiser selv hest, og ja mine bliver også slagtet den dag de skal fra mig, hvis ikke det er en akut sag:-)

• #19   13. jan 2010 Hej
    Bliver det hele nu ikke bare kørt op. 5000 for en hest der er ok, er en fin pris. Hvis den som ejer hestene vælger at slagte de 2 pga alder er det helt ok. Også må jeg sige at hvis jeg ikke kan finde et godt sted, ville jeg nok også hellere lade den få fred. Ser vi ikke en masse grimt rund om, hvordan folk ikke passer deres dyr. Og ofte vil sådan en hest ende hos nogle som ikke altid er lige god, eller den kan kommer til at gå fra hestehandlere til hestehandlere fordi den er billig. Så tænk lige en gang til

• #20   13. jan 2010 Igen må jeg tilslutte mig Kijofreg... En ting er da, at ejeren har besluttet, at hvis hesten ikke kan sælges for de 5000 kr., så vil han i stedet aflive den eller sende den til slagtning. Og som nævnt før er det jo hans beslutning, uanset hvad vi så end synes om den. Imidlertid synes jeg, det under alle omstændigheder er usmagelig og unødvendig information i annoncen.... og en form for afpresning af potentielle købere. For hvem vil have en sund og rask hests død på sin samvittighed, hvis de på nogen måde kan undgå det?

• #21   14. jan 2010 Altså nu skriver hun jo i annoncen at prisen ikke bliver lavere, fordi jo lavere pris, jo større chance er der for at den ender som kastebold mellem markedspladserne....
    Kan virkelig ikke set noget forkert i at den skulle få fred hvis der ingen køber melder sig til de 5000 kr. Hun skriver jo så rigtigt, at har man ikke råd til at betale 5000 kr for en hest, ja så har man ikke råd til at have hest. Det er jeg altså enig med hende i.
    Den er 12 år og har gået som foldbums det meste af livet. Begge dens foldkammerater skal aflives.... Jeg kan virkelig ikke se problemet.
    Jeg ville vælge nøjagtigt det samme hvis det var mine heste i samme situation.

• #22   14. jan 2010 Jeanette N : Jeg forstår godt din holdning, dermed ikke sagt at jeg er enig i den.
    Jeg forstår ikke hvorfor man sætter en hest til salg og skriver at hvis den skal gå foldhest resten af livet kan man få den billigere, hvis man vælger at ride den er prisen fast.. jeg forstår annoncens ejer som om de i grunden slet tikk ønsker at sælge men egentlig helst vil aflive, men egentlig er de 5000 gode penge at få.. jeg er forvirret over annonce, men også "sur" på at et menneske kan skrive en så sarkastisk salgs annonce, jeg mener at man har ansvaret for de dyr man anskaffer sig og den måde sælger at gribe tingene an på, er i mine øjne forkert ..

• #23   14. jan 2010 hvis de helst vil aflive, så gør det, lad dog være med at reklamere med at hvis i ikke køber hesten inden for et par dage bliver den aflivet.... COME ON MAND..

• #24   14. jan 2010 med fare for at få høvl, så ville jeg til enhver tid også hellere aflive min ene hest end at sælge den. -den er p.t. 3½år, kan rides, og er fra jorden en sød hest, men har et sind der gør den ikke er en jeg ville turde sælge, så den bliver også aflivet den dag jeg ikke kan have ham mere (dog forhåbeligt først om mange år når han ikke kan mere)

når det så er sagt, så finder jeg sælgers kommentarer decideret usmagelige, eftersom det tangerer af trusler om at hvis ikke folk køber så slagter vi. -total og aldeles ligegladhed.

• #25   14. jan 2010 Gitte: Hr samme holdning... Baby bliver slagtet den dag hun skal fra mig. Men dette ér fordi hun har oplevet så meget, og ikke kan rides af andre end mig... Så eneste grund til at hun IKKE ville blive slagtet var hvis jeg med sikkerhed kunne sige at de nye ejere KUN ville bruge hende til avl, og IKKE sælge videre... Men det er desværre aldrig sikkert... Så hellere vælge at lade hesten få fred....

Og ja usmagelig er annoncen... Al respekt for at de vil aflive, men så stå fast ved den holdning, og ikke al det andet pjat... En hest til 5000,- kan lige så vel ende på markedspladserne som en gratis hest... Ved det, da jeg selv kommer på markederne rundt om i landet hvert år, og har set alle typer heste der...

• #26   14. jan 2010 Dyre etik har mange menneskers mening.

Jeg afliver ikke min mormor fordi hun i ern periode ikke fungere optimalt og ikke styrer familien som overhovede.

Ergo jeg afliver heller ikke heste, med mindre de er dødlige syge.

Alt psykisk bør ikke = aflivning, men omlægning af ejers rutiner og dagligdag med hesten.

Hun er velkommen til at forære mig heste, mod at den får en chance for livet.

Sender hende PB

• #27   14. jan 2010 hahaha nu læste jeg annoncen, tror nu ikke ejer ønsker at give hesten væk.

Vi har nok desværre bare alle forskellige meninger om hvordan man bør have hest og gå af med hestene på.

Trist, men mon ikke hun bare gennem sine måske sarkastiske ord, prøver at presse nogen ud i at købe denne hest???

Længere tror jeg nu ikke den er....

• #28   14. jan 2010 Lea - Den med at hun vil sælge den billigere end 5000 kr hvis den skal gå som foldbums og prisen er 5000 kr hvis man skal ride den... Det havde jeg ikke lige fanget i første omgang... Ok, så er vi enige, for det er da ganske usmageligt. Så kan man jo bare skrive på annoncen at den skal gå som foldbums og vupti så har man en billig ridehest... Alle de kontrakter og papirer man laver er desværre ikke sikkerhed for hestens fremtid.

Stald Esmann - Du har ret. Der er skam også heste der er dyrere end de 5000 kr og stadig ender med at komme på markedspladserne....

Synes det er en svær diskussion, da der er ting der taler både for og imod. Men et eller andet sted kan jeg godt se det helt forkerte i at proklamere at hesten ellers aflives. Hvorfor dælen afliver man den så ikke bare i første omgang.....

• #29   14. jan 2010 jeanette N : Lige nøjagtig..

• #30   14. jan 2010 jeanette N

ENIG, sær fremgangs måde af afskaffe sig en hest på.

Kommentér på:
Aflivning af rask hest ?

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside

Annonce