En kanp så heldig tur ! oo' {{forumTopicSubject}}
Hej derude, hva' så ? - Er i friske på at høre en knap så sjov sommerferie uge, så spænd ørene ud ! xD.
Det var sommer 2007, og mig og min veninde, Mille, havde gået og snakket meget om at tage på en ridelejr sammen, vi fandt så denne, knald gode ridelejr (troede vi), den hed Østerlund ridelejr, og lå i Silkeborg.
Den første dag var vi enormt spændte. vi blev budt varmt velkommen, og fik uddelt heste, og kage, lige til at starte med - NUMS ! C;.
Jeg fik så denne, superkære, kulsorte islænder.
Et mirakel for mig som elskeeeeer ismuler, men det skulle snart vise sig IKKE at være en dans på roser.
Mille fik en lille shetter, hvilket også viste sig at være fint nok...
Min var sød under hentning fra fold, strigling, opsadling mm., ja ridningen gik faktisk talt godt første gang ! - Og er hvad er så problemet ?
En dame spurgte mig hvilket hold jeg ville på ?, nummer 1, det rimelige lette, og rolige hold. 2, det mellemste, med okay meget gallop mm. Eller 3, det sværeste, hvor man jordrede 'all-the-time'. Mig og min veninde blev enige om begge at vælge nummer 2, så vi kunne være sammen, selvfølgelig.
Så jeg svarede 2. Vi ventede, og vente på at dammen ville spørge Mille, hvilket hun ikke gjorde, men bare sagde, du er på hold nummer 1.
Æv ? ;/ - dumme damme.
Det viste sig at skulle være værre.
På den første skovtur, skulle mit hold ned af en rimelig stejl bakke, nemere lille 'skrant', jeg blev lidt chokeret, da jeg var vandt til den rolige rideskole. Men jeg følgte efter de andre.
Midt på bakken stoppede min pony, jeg prikkede lidt til den, for at få den igang, UDEN at hentyde til trav, eller gallop for den sags skyld.
Det virkede ikke. Jeg prøvede igen = samme resultat. 'Føreren' en pige/damme på de 18-20 år, råbte at jeg bare skulle sparke til den, hvilket jeg benyttede mig af. Intet resultat, den stædige pony stod bare der, som limet fast til jorden. Jeg prøvede igen, og igen, og igen. Til sidst lykkedes det da, den stejlede, og galloperede ned af 'skrantet' med mig, CHOK :o).
Min pony havde også en meget uræn tølt, som var en blanding mellem tølt og trav, hvilket gjorde den meget svær at sidde i ;/.
Min pony stoppede også hele tiden på turene, og gad bare ikke gå...
Den dag da vi skulle springe, var jeg overrasket over hvor højt den lille pony egenligt kunne springe, ca. 50-60 cm, hvilket var MEGET for mig dengang.
Da vi havde været over et opvarmningskryds, plus nogle andre små spring. stod jeg i køen, og ventede på at det blev min tur til at springe igen. Ligepludselig og uventet stejlede min pony, temmelig højt, så jeg faldt af, slog hovedet, og skulle IKKE springe mere på den pony den dag.
En af de andre dage, da jeg stod og striglede ved striglebommen, sprang min pony over den, men kun med forbenene....
Jeg kunne blive ved ! - det var en forfærdelig tur !
Mig og min veninde endte med at tage hjem 2-3 dage før tid, sure og skuffede.
Jeg kan klart IKKE anbefale den ridelejr !
Hislner Laura {:
nov 2008
Følger: 56 Følgere: 49 Heste: 2 Emner: 48 Svar: 1.231
Du må meget gerne, hvis du lyster, oprette et emne med en god tur, og skrive hvad det var er gjorde DEN tur special god ? [8
sep 2009
Følger: 24 Følgere: 23 Heste: 2 Emner: 11 Svar: 37
Lige en ting at tilføje hvis du abselut skal der hen tag ikke egen hest med der hen de fik ikke boks men blev smidt ud på en mark hvor man kunne "håbe" de blev gode venner med de andre.(noget jeg så ikke at jeg oplevede det.)
Kh Mille
nov 2008
På Østerlund var der også en masse heste der blev sparket
nov 2008
Had på den ridelejr !
Mig og Mille gav den et øgenavn: Østerlundslorteridelejr xD
Undskyld mit bandeordsforbrug...
dec 2009
Følger: 25 Følgere: 26 Heste: 4 Emner: 6 Svar: 14
nov 2008
nov 2008
nov 2008
En kanp så heldig tur ! oo'
Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside