{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  han er en bølle
  • #1   10. apr 2012 Longer med indspændinger før du rider, tag inspændingerne af, prøv at ride den derefter og se om den stadigvæk laver ballade... men check også tænder eller biddet?
    hvor gammel er den?

• #2   11. apr 2012 Hvornår har den sidst fået ordnet tænder?

Er de i orden og sadlen passer, så handler det om en masse parader så den lærer at stoppe for blide signaler. Indspændninger hjælper ikke, den lærer blot at lægge yderligere på biddet.

• #3   11. apr 2012 ahn fik ordet tænder for 4mdr siden og alt er ok der og sadlen passer da det er en sadelmager jeg rider for han er 6 med blev tilredet for et år siden.. da han har en skade på hoften har han gået så lang tid som muligt da vi ikke vil overbelaste ham. han kan ikke holde til at blive Longer da det belaster ham for meget

• #4   11. apr 2012 Så ud og træn en masse frem og tilbage. Skridt -> Parade -> Skridt. Indtil du kan lave Galop -> Parade/skridt -> Galop. Så lærer den at lytte til dig indenfor små signaler smiley

• #5   11. apr 2012 Det er altid en go ide med parader og så a bakke ham.... når han laver det nummer og du får stoppet ham, så bag ham 4 skridt

• #6   11. apr 2012 Bølle eller forvirret og stresset. For lyder til han mentalt kobler af og bare løber. Du skal tilbage og træne tingene fra jorden. Behøver jo ikke være longe. Men så lige ud. Eller fri, på din stemme og krossprog skal han kunne gå afslappet, og gør han ikke det afslappet, så må man træne igen og opbygge tilliden. Hvis han går og spænder op, og har haft dårlig hofte kan han sagtens være øm. Altså kiropraktor på. Så du sikker på hesten er ok. Selv om tænderne er ordnet kan bidet stadig være forkert! Prøv uden bid, bidet skal reelt jo bruge vidre, så hvis det er det som skaber problemerne er det nemt at tage ud og væk.
    Tolmodighed er vejen frem, ikke alle heste lærer lige hurtigt.

• #7   11. apr 2012 vi har haft kiropraktor på ham og han har nogle øvelser han skal lave hverdag for at lysne op i hoften.. han går også for vogn, hans bid er fint. han er bare i det humør han tester mig for groft lige for tiden og nogengange bliver jeg lidt bage for ham da han bare bliver stærke stærke for hver gange vi rider ham smiley

• #8   11. apr 2012 Tror ikke du forstår helt hvad jeg siger. Eller vi misforstår hinanden. På mig lyder det til du slås med hesten, og hiver i den, for at sætte farten ned... Eller hvordan?

Man skal aldrig slås med hesten, den er strørre den er stærkest. Altså skal man have værktøjer redskaber til at forstå hinanden og komunikere. Du er og blir førehest som ejer, men du skal jo kunne formidle budskabet til din hest. Så den accetere det. Hvis. Ude hvor du begynder at blive bange, så det på tide med undervisning siger min erfaring. Ellers løber folk sur i det.

men måske jeg misforstår dig!

• #9   11. apr 2012 Vil give Tina C Ret... Men vil os sig a det ikk er alt man kan klare fra jorden a... Min ride hest, havde selv lidt et lignede problem i sine unge dage... Men jeg lærte ham i longe og på fri bane a lytte til min stemme... Når mine heste ska stoppe rækker jeg hånden i vejret (når jeg står på jorden), når han havde fat i det, lagde jeg en kommando på det hed stop eller parerer, når det var nogenlunde fra jorden a brugte jeg det mens jeg sad på ham, mens jeg kun lavede en lille anholdning i tøjlen, samtidig med a jeg lagde mine ben lidt tilbag... Idag ved han a når benene kommer lidt tilbag betyder det a han ska stoppe... på den måde behøver jeg ikk brug tøjlen ret meget smiley

• #10   11. apr 2012 vi har komandnor på ham, men han lytter ikke smiley han er meget selvkørende på det punkt hvis det ikke passer ham gør han det.. min veninde som os rider ham har det sammen problem men med hende vender han rundt og tager den anden vej gør hun laver volter.
    skal har en underviser skal bare finde en go underviser der køre ud.. men tro os ligeså meget at det er fordi jeg ikke kender ham da jeg for et halvt år fik en søn og er lige begyndt igen 2-4gange ugeligt. men vil bruge det i har skrivet og prøve mig frem

• #11   11. apr 2012 men om det er forbi jeg har for korte ben til ham og ikke kan komme rigtigt indunder ham men det kan i se her http://www.hestegalleri.dk/gal_visbil.aspx?ID=150603
    og hende der os rider ham rider bag ved på hans mor
    der kan man se en forskel

Kommentér på:
han er en bølle

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside

Annonce