14. jul 2007 Følger: 209 Følgere: 213 Heste: 11 Emner: 669 Svar: 2.239
Når musikken rører {{forumTopicSubject}}
Jeg elsker sprog og jeg vil gerne lære mange, mange sprog (var af anden opfattelse i folkeskolen hvor jeg absolut HADEDE tysk, men man har jo et standpunkt til man tager et nyt!) og nu har jeg fx forelsket mig i finsk/Finland ( I-) ) og derfor hører jeg også lidt musik på finsk (det lyder faktisk ret godt) og havde egentligt planer om at finde teksterne og smide dem i google translater en dag men nu tror jeg, at jeg har ombestemt mig. Et finsk popbane ved navn Indica (her i DK ville vi nok sige de er rock i stedet for pop, men nu er FIN jo også "the land of HEAVY METAL!") og flere af deres sange giver mig håb og gør mig glad, selvom jeg ikke forstår et dyt af hvad de synger om. Udover de få ord som jeg kan genkende (Kuolem = død) så aner jeg ikke hvad JOnsu og de andre synger om og har egentligt slet ikke lyst til at vide det.
Har i også sådan nogle oplevelser med musikken? Fx hver gang jeg hører Indica med sangen Noita, bliver jeg fyldt med drømme og håb for fremtiden.
Og hvis nogen skulle have lyst til at høre Noita og se om den også fylder jeg med håb og drømme, kan den lyttes til her http://www.youtube.com/watch?v=h-A7qiC2Icw
Der er endnu ikke skrevet kommentarer
Når musikken rører
Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside