1.039 visninger
|
Oprettet:
min pony bukker? {{forumTopicSubject}}
Hejsa.
Min pony har en det med at bukke. Mest når hun skal i galop. Det ske også vis hun er irreteret af pisken, vis andre heste kommer for tæt på eller når hun lige syntes. Hun bukker op til flere gange om ugen og min mor syntes det er for tit. Vi tro måske det kan være noget i hendes ryg. Det er så der problemet er, for er det bare lige fordi det fik hun lyst til eller er det noget i hendes ryg? Hvad tro i? Håber i kan hjælpe mig:)
jul 2008
Følger: 298 Følgere: 300 Heste: 16 Emner: 211 Svar: 4.057
Er det kun, når hun har sadel på?
jul 2009
Følger: 187 Følgere: 188 Heste: 3 Emner: 93 Svar: 586
Måske er det fordi din pony har meget dårlig balance.
Du kan begynde at longere den 2 gange om ugen ca. og når du rider den lav volter, volter, små volter, mega små volter, store volter, mega store volter, og atter volter.
Du kan også slippe den løs i ridehallen / ridebanen og lade den løbe rundt og "jave" lidt på den. Det er nogle gode råd. Bliv ved med disse ting lang tid og se om det hjælper- det er igang med at hjælpe på den pony jeg kender.
Håber du kan bruge tippet:)
Knus Anne- og hils din pony.
nov 2008
Følger: 33 Følgere: 32 Heste: 1 Emner: 3 Svar: 12
sorte perle *ny pony i stalden*.: ja måske men sadelmagen sage..
jul 2008
Følger: 298 Følgere: 300 Heste: 16 Emner: 211 Svar: 4.057
Men nogle ponyer er mere følsomme end andre.. Og hvis din sadel er så lang, at den trykker de bagerste ribben, så vil ponyen protestere..
Jeg havde samme problem med Farchynys Carwyn, indtil jeg skiftede sadlen med en kortere model.. Min sadelmager havde også sagt, at den MÅSKE var for lang..
jul 2009
Følger: 187 Følgere: 188 Heste: 3 Emner: 93 Svar: 586
nov 2008
Følger: 33 Følgere: 32 Heste: 1 Emner: 3 Svar: 12
min pony bukker?
Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside