{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Er jeres heste på fold?
  • #1   19. dec 2009 Alle dem ude fra min stald er ude (:
    Jeg syntes at det er synd at de skal stå inde når der er solskind osv. Hvis der er sne storm kommer de selvf. ind.
    Men tænker ikke så meget over det med at de kan brække ben osv. for hestene står på et fladt stykke så der ikke er så stor risiko for at det skulle gå galt (:

• #2   19. dec 2009 vores kommer ud hvis vejret er til det:)
    de sidste 3 dage har du ståe inde, da det har blæst en del:) og føltes helt ned til -15 grader:)

• #3   19. dec 2009 Vores 5 heste står ude, dog er jeg så heldig, at vores læskur er delt op i to bokse, så min hest kan få lov at stå inde i den ene med en snor for, da han ikke er så god på benene i alt den sne smiley Efter første dag med sne stod han allerede med hævede bagben, så han kommer ud med en masse hø i læskuret og trækker en masse frisk luft smiley

Det vil jeg hellere have, end han skal stå og glo i boksen hele dagen. Det gjorde han 4 måneder i træk sidste vinter pga. en seneskade, og det vil jeg simpelthen ikke udsætte ham for igen, han var på grænsen til at blive sindsyg. Han sparkede, stejlede og bukkede rundt så snart han kom ud af stalden. Så i år må han blive i læskuret ind til sneen stille og roligt smelter smiley
    Men det skal så lige tilføjes, at han er fuldblod og meget sart med sine ben, så han er lidt et særtilfælde, men mere hårdføre heste med lidt stærkere ben vil sagtens kunne stå ude smiley Ville også selv helst have ham til at stå ude, det dur bare ikke, når hans ben ikke kan klare det smiley

• #4   19. dec 2009 vores heste kommer ud uanset vejr og vind. Det skal være meget slemt hvis de skal stå inde. De dage hvor der har været rigtig koldt er de også komet ud, men bare kommet lidt tidligere ind end de plejer. Tænk på hvad heste i den vilde natur gør, når det bliver koldt. De finder et sted der er læ, og stå der. Det vil de også gøre på folden

• #5   19. dec 2009 Alle vores heste er ude. Også plagen og føllet. Nancy løber rundt, og ruller og sådan noget. Hun elsker det. Det gør føllet også. smiley

• #8   19. dec 2009 alle hestene kommer ud hos os. har aldrig set et sted hvor hestene ikk kom ud p.gr. af sne

• #9   19. dec 2009 vi har 7 ungheste der er ude hele tiden, men de har en lade at gå ind i.
    vores shetlændere er ude fra ca. kl 9 til 17 hverdag og vores ridehste som er opsteldet er ude et par timer..men duchess har forbens gamacher og klokker på ud så hun ikke skader benene smiley

• #10   19. dec 2009 Okay, tak for alle jeres svar.. Så vil jeg prøve at lukke dem ud imorgen, hvis jeres heste kan, kan mine vel også, de er også vant til at være ude hver dag fra morgen til aften, var bare lidt nervøs ved at lukke dem ud i 50 cm sne, med masser af mudder huller nedenunder..

• #12   25. dec 2009 Mine er ude, ALITD! Både islænderne (de går i løsdrift) og springponyerne, selvom de er klippede og alt det der smiley

Hesten er skabt til at være ude, desuden hvis dine heste ikke får lov at lege i sneen + andre "farlige" ting får de svage sener osv og kommer dermed lettere til skade. Foretrækker "risiko for skader" fremfor "dum hest". Btw har jeg ALDRIG haft en hest som kom til skade på folden smiley

Hestene kommer ud i sneen, de ELSKER det! Forestil dig at være 7 år og være spærret inde mens alle legede i sneen...

Kommentér på:
Er jeres heste på fold?

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside

Annonce