{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.107 visninger | Oprettet:

müsli, lucerne, linamix og wrap {{forumTopicSubject}}

Hej alle sammen.

Jeg ved at mange poster denne slags indlæg og at I nok er trætte af dem smiley Meen da jeg først for nyligt er begyndt at lave min egen foderplan og nu har haft min hest i et år så derfor kender ham ville jeg lige høre hvad I synes om min foderplan smiley

Han er 3 år gammel og vejer 500 kg. Han er absolut IKKE nøjsom, tvært imod er han lidt en eater, som har det med at tabe sig om vinteren, specielt fordi han er en frossenpind.

Min plan for vinterens fodring er per dag:

700 g naturmüsli fra st hippolyt
500 g linamix
500 g lucerne mix fra st hippolut
10 kg wrap

Han fodres 2 gange dagligt så det er 850 g foder per måltid eks wrap.
Min hest bliver brugt 3 gange om ugen i ½ time (skridt og trav) og han er en gris med sit foder (spilder) og jeg giver ham derfor mere naturmüsli end han har behov for for at være sikker på at han er dækket ind.

Hva siger I? Er den hel gal eller?

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  müsli, lucerne, linamix og wrap
  • #1   15. dec 2009 Er ikke hans tænder. Han fik ordnet tænder for 1 mdr siden og fik at vide at han har ekstremt gode tænder smiley

Det er fordi han kigger når han spiser. Så han tager forder i munden og så skal han lige se hvad der sker i verden og så spilder han og skubber foder ud af krybben. Sådan er han bare smiley

• #2   15. dec 2009 han går i løsdrift så kan ikke sætte wrappen op, så æder de andre heste det jo bare smiley

• #3   15. dec 2009 Synes din foderplan lyder ganske fornuftig!!

Kender dine problemer, og ville egentlig have sagt at jeg synes du skulle skifte müslien ud med rent vitamin/mineral tilskud .. MEn når han får Linamix som er super genialt og godt med wrap så skal det hele nok gå!

Har de tørt og varmt leje de kan sove i? tænke rpå at du skrive rhan fryser og taber sig .. Min hest har på nogle punkter forbedret sig meget efter han er kommet i boks .. Men ville nu også helst have ham i løsdrift.

Du skal bar elige være sikker på at din hest er dækket ind med vitaminer og mineraler, samt salt smiley

• #4   15. dec 2009 Nej nej lucerne er godt! Hvorfor skulle hesten sluge maden??

• #5   15. dec 2009 Sabrina:
    Ja de har et dejligt stort læsskur og han går med 450 g dækken. Han er fryser bare meget nemt.
    Lavede bare den fejl sidste år at lade en anden lave min foderplan, hvilket resulterede i at hans ribben var pænt tydelige efter han smed vinterpelsen smiley Så den fejl laver jeg dælme ikke igen, fra nu er det kun mig der laver foderplan til min hest! Og om vinteren kræver han bare noget foder som kan fede ham godt og grundigt op.

Og heste må jo spise 2 kg per måltid, så 850 g burde være ok smiley

• #6   15. dec 2009 Okay Signe det lyder jo helt perfekt! smiley JEg har ikke en finger at sætte på det du giver ham .. synes det lyder super fint.

Hvis du stadig synes han er tynd kan en ½ dl olie om dagen gøre underværker - det må ikke være mere da Linamix'en så mister sin effekt smiley

• #7   15. dec 2009 Næ han spiser faktisk ikke langsomt... Spiser med normalt hastighed, hvis man kan kalde det det hehe.
    Han er bare ung og vil gerne følge med i verden smiley Alle heste har jo deres særheder og en af min hests særheder er at han helst ikke vil gå glip af noget.. heller ikke når han spiser. Men deres særheder er jo en del af deres charme smiley

Og en hest på størrelse med den jeg har har en kapacitet på 2 kg per måltid (Den store Foderbog s 15)

• #8   16. dec 2009 foderet lyder som om du har styr på! god og fin foderplan.

Giv ham en ny kryppe, med kanter på så han ikke kan skubbe maden ud... det har hjulpet helt enormt på min smiley

• #9   16. dec 2009 Tak smiley Så bliver det hans vinterfodreplan. Jeg gør jo mit bedste, men der er bare utroligt meget at holde styr på og utroligt mange foderprodukter at vælge imellem smiley
    Stald Haltoftegård, ja sådan en må jeg ud og købe. Min hest gider nemlig ikke spise det mad han har smidt på jorden. Man har vel lidt fine fornemmelser haha.

• #10   16. dec 2009 Signe B. Vedr. at smide fodret på gulvet havde jeg også en hoppe som konstant gjorde det samt min venindes hest. så skiftet vi til Besterly foder piller og ingen af dem kaster med maden mere!!? Hvorfor smil ja..?
    Det er måske kun for vores øjne skyld nogle gange at vi bruger musli.

Kommentér på:
müsli, lucerne, linamix og wrap

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside

Annonce