{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
949 visninger | Oprettet:

Frustration - jeg elsker jo den hest {{forumTopicSubject}}

Dette indlæg skriver jeg, forbi jeg har behov for at kommer af med lidt tanker. Måske kender i det?

Jeg har haft Marcijawa siden hun var 1 år og har oplevet både gode og dårlige ting med hende, men jeg kender hende og elsker hende. Nu er jeg så i den situation, som jeg er i hver vinter når jeg ikke har en ridehal. Jeg får ikke redet hende fordi banen ligger under vand og Jawa kan ikke så godt gå på tur alene, nok mest fordi jeg er en kylling. og jeg har heller ikke ret tit tid til at ride hende fordi jeg er under uddannelse og det kræver meget af min tid. Min dårlige samvittghed over for Jawa driver mig til vanvid. Hun er i mine tanker konstant
Jeg har lige haft 1 stor opgave i skolen + en projekt eksamen, hvor jeg har haft nogen til at se efter Jawa en del af dagene. Dermed har jeg ikke selv haft ret meget med hende at gøre i ca, 2 uger, og jeg gik egentlig og tænkte, at jeg burde sælge hende, så hun fik den opmærksomhed og motion som hun fortjener. Jeg synes selv jeg var afklaret, og det var det jeg skulle gøre. Hun fortjener bedre end mig og det jeg kan byde hende.
Nå. Nu har jeg hende så for mig selv igen og stod og strilede hende den anden dag, og hun er jo så sød og man kan gøre alt ved hende inde i stalden, hun stod og lavede mule, når jeg fandt de gode klø steder og jeg kom til at kigge ind i hende smukke mørke bambi øjne. Jeg smeltede og tænkte: Jeg kan jo ikke sælge dig.
Jeg tog mig sammen og sagde til mig selv: Jo du kan, for hun kan få det bedre sammen med en anden pige.
Jeg tog hjem og begyndte at skrive en salgsannonce, men blev ikke færdig. Her til morgen ville jeg så lige kigge hendes foto og video album herinde, og jeg begyndte at græde. Jeg kan jo ikke sælge den smukke og dejlige hest. Vi har været sammen i 6 ½ år og kender hinanden på godt og ondt og det kan jeg da ikke bare smide væk.
Men hvordan har Jawa det, hun bliver jo ikke redet. Hun står bare på en fold i 6 - 7 timer, bliver strilet og så ind i en boks resten af dagen. Er det lykken for hende. Nej vel. Nogle siger til mig, om jeg ikke bare kan acceptere, at sådan er situationen for mig og Jawa om vinteren, og at hun jo ikke tager skade af det, for når jeg så rider, er jeg meget opnærksom på, kun at ride let, fordi hun er i dårlig form.
Jeg ved ikke om jeg kan acceptere det? jeg synes jo det er for dårlig af mig. Jeg kunne jo måske give hende et godt liv hos en anden pige, som kunne bruge hende til noget mere. Så for Jawa skyld, burde jeg så det?
Det er så frustrerende det her, tankerne flyver rundt i hovedet på mig.

Jeg havde bare lige brug for at sige det til nogen.

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Frustration - jeg elsker jo den hest
  • #2   29. nov 2009 Til Berit K:
    Ja du har ret
    Jeg har søgt en passer de sidste 4 uger, men ingen melder ind på det smiley
    Jeg laver også jordarbejde når jeg kan, men det giver jo ikke ret meget motion synes jeg.

• #4   29. nov 2009 Tak for opmundringen smiley

Det er da en grim omgang med sådan en operation, jeg krydser finger for at genoptræningen kommer til at gå godt når du kommer dertil.
    Ja det er ikke nemt når hesten er lidt speciel, Jawa er jo heller ikke helt nem. Jeg har haft en passer, og hun elskede Jawa, men Jawa tager røven på folk hvis hun kan, og lader som om hun bliver bange for alting på banen og stikker af ned i den anden ende, så pigen synes ikke det var sjovt at ride mere. Og jeg kan jo ikke sætte hende på plads for hende. Så det er heller ikke hvem som helst der kan ride Jawa.

• #6   29. nov 2009 Hej.

Dejlig hest du har. Hvis din hest kommer på fold hver dag sammen med andre heste og oven i købet bliver striglet hver dag så ville jeg ikke have de store skrubler over at hun ikke bliver redet meget over vinteren. Hvis du har råd til at have hende og du selv kan nå til en accept af jeres situation, så synes jeg da du skal beholde hende. Hendes liv er jo ikke meget anderledes end ungheste og avlshoppers liv. Selvfølgelig skal du være opmærksom på hendes humør. Der er jo nogle heste der savner den daglige oplevelse. Jeg har selv 2 hopper der er i den rideklare alder, men tiden er ikke rigtig til det for tiden. Men de er nu ligeglade af den grund. De er på fold alle dagens lyse timer og trives fint med det.

Pøj pøj med hende og håber at tingene løser sig for dig.

VH Heidi

• #7   29. nov 2009 helt enig med Heidi

• #8   30. nov 2009 Hej Christina

Jeg ville ikke have den tanke - forstået på den måde at hvis din hest "trives" med ikke at blive brugt sker der jo ikke noget ved det. Jeg tror største parten af danske heste lever på den måde for alt er jo ved at drukne i vand så hvis der ikke lige er ride hus der hvor man er, er det jo sådan det er om vinteren. Hvis hun ikke stresser og bliver ked af det hvis de andre skal ud og rides så er det jo bare en periode. Men jeg tror ikke det hjælper at sælge hende for hvis hun kommer hen et sted hvor der er ride hus kommer hun ikke på fold så mange timer og det vil jeg prioritere højere end at hun bliver redet. og hvis hun kommer hen et sted hvor der ikke er ride hus er situationen jo der samme ang. vand på banen.
    Så glem den dårlige samvittighed og nyd den tid du bruger sammen med hende når du er sammen med hende og når du så er hjemme og lave skole arbejde så brug tiden på det, den dårlige samvittighed kommer du ingen steder med.
    Du har jo også nogen til at kigge til den hvis der er nogle dage du ikke kan komme der ud så jeg mener du gør hvad du kan for hende.

Hilsen Berit

• #9   30. nov 2009 Synes helt sikkert du skal beholde din hest!
    Det er jo ikke fra naturens hånd en hest bliver redet, det er jo noget vi mennesker har fundet på. Det er helt misforstået at en hest kun er glad hvis den er i arbejde....
    Hvis hun går længe på fold hver dag og sammen m andre heste, så er der absolut ingen grund til dårlig samvittighed fra din side. Så lever hun jo bare et "rigtigt" hesteliv. smiley
    Selvom hun ikke bliver redet, så får hun stadig opmærksomhed når du "bare" strigler og du tænker over din ridning, når du så endelig har tid til at ride. Du gør jo det bedste du kan tidsmæssigt og det er absolut ingen skam ikke at ride sin hest.
    Din uddannelse varer jo ikke for evigt, så når du er færdig har i stadig masser af gode år tilbage, hvor i kan ride igen.

• #10   30. nov 2009 Tusind tak alle sammen for jeres søde kommentarer.
    Det er dejligt at høre nogle meninger.
    Det i skriver hjælper allerede på min dårlige samvittighed. Jeg kan jo godt se at det i siger er rigtigt, og det ikke er sikkert hun vil få det bedre et andet sted eller blive redet mere.
    Jeg vil prøve at tage mig sammen og tvinge den dårlige samvittighed væk, når den dukker op. Og så gøre som I siger, og prøve at nyde det når jeg er sammen med hende i stedet for at "dunke mig selv i hovedet".

Tunsind tak for jeres råd smiley

• #11   3. dec 2009 du kan jo også sætte hende i fold sådan gjorde jeg da jeg var i fuld gang med uddannelse for jeg ville aldrig kunne sælge hende ellers ville jeg finde en rigtig god rytter jeg kunne stole på. bare mit råd held og lykke med afklaring. mvh lotte

Kommentér på:
Frustration - jeg elsker jo den hest

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside

Annonce