{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
865 visninger | Oprettet:

TOTAL frustration :-( {{forumTopicSubject}}

Hej derude
Ja, altså, har det her problem smiley
Jeg er begyndt at lede efter hest. Har været ude at prøve to forskellige. Den ene var absolut ikke noget.
Den anden er jeg meget i tvivl om. Hun er helt urutineret, 5 år gammel, men har ikke været meget i hænder. Hun har et rigtig godt sind, men er kun lige tilredet i gangarterne og nogenlunde styrbar.
Derfor har jeg UTROLIGT svært ved at bedømme, om vi har nogen kemi sammen ridemæssigt. Jeg synes, hun er en dejlig pony. Men hun kan INTET. Der er ikke balance til volter m.m., hun har aldrig været på en tur, har været udendørs på ridebane een gang. Hun har ikke lært at få renset hove, og reagerer ved at sparke bagud når man løfter baghovene. Kort sagt, hun har ingenting prøvet, og alt er nyt for hende.
Jeg er typen, der gerne vil have, at ridningen er så sikker som muligt. Selvom hun endnu ikke har gjort noget dumt, når jeg har redet på hende, ved jeg ikke om jeg tør stole helt på en så uerfaren hest.
Jeg har haft med ungheste at gøre før, men ingen der skulle lære alt fra bunden.
Samtidig er jeg også i tvivl om, at hvis jeg vælger en anden, mere rolig og erfaren hest, som er helt ukompliceret, bliver den måske lidt for "kedelig"? Synes jeg min erfaring siger.
Og til sidst, hun er kun en pony... jeg er 18 år og elsker at ride hest. Kan bedre lide at ride og arbejde med heste end ponyer. Ved ikke, om jeg ville fortryde at jeg havde købt en pony, hvis jeg købte hende?
Årh, jeg synes det er svært, for er så meget i tvivl... og man kan jo sige, at hvis jeg er sådan i tvivl, er det sikkert fordi hun ikke er den rigtige pony for mig. Men samtidig føler jeg også, at jeg ville blive ked af at give afkald på hende nu. Dilemma :S

Er der NOGEN, der kan give mig nogle gode råd? Det ville jeg bare blive så glad for, for synes godt nok ikke det er til at finde ud af mere...

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  TOTAL frustration :-(
  • #1   3. nov 2010
    Prøv nogle flere heste ind til du finder en du bare klikker med med det samme smiley

• #2   3. nov 2010 jeg synes ikke du skal købe hende.
    DU lyder usikker, og det ville være bedst hvis du bare fandt din drømme hest (:. det ville du have meget mere glæde af.
    Og hvis'du er 18, så har du nok også meget andet at lave. End at tilride en hest helt forfra for at lære den der ordentligt :). og så vil du måske se bedre ud på hest end pony (/selvom jeg ik ved hvor høj du er

• #3   3. nov 2010 Jeg synes det lyder som om der er nogle alvorlige mangler i den ponys grundopdragelse, når den ikke kan få renset hove i en alder af 5 år.
    Og for mig er det også meget underligt at man er begyndt at tilride den når den ikke kan den basale "føl-opdragelse"..
    Jeg ville nok være bekymret for om der dukker andre problemer op med tiden. Hvis den ikke har haft regelmæssig smed fordi man ikke kan løfte ben på den, kan det give holdbarhedsmæssige problemer osv.

På den anden side, så er det også meget værd at ponyen har et godt sind.. Med et godt sind som udgangspunkt kan man komme rigtig langt med træning. Og du kan ende med at have en super stabil og god pony. Men der vil uden tvivl være behov for mange mange timers træning.

Overvej hvad det er du vil have nu og i fremtiden og se grundigt på den her pony om den kan opfylde de ting. HVis ikke, så er valget jo "nemt" nok. smiley

• #4   3. nov 2010 Kig på nogle flere.. Du virker for usikker, og derfor tror jeg ikke at det er den rette hest du har fundet.. smiley Man skal have en god mavefornemmelse, når man går derfra.. smiley

• #5   3. nov 2010 Krikken: Jeg syntes egentlig også, at jeg klikkede rigtig godt med hende første gang. Var glad, da jeg gik derfra, og den hest, jeg prøvede efterfølgende, var ingenting for mig sammenlignet med hende. Men så kom jeg tilbage og skulle prøve igen... og synes egentlig at jeg måske følte mig en lille smule "skuffet". Og så hjalp det heller ikke, at jeg netop fandt ud af at der er en del helt basale ting, hun ikke kan. Ydermere måtte jeg ikke komme op uden hun var blevet longeret først, og ejeren var ikke glad for at sætte mig op uden hun havde været lidt oppe på hende først... DET synes jeg virker lidt underligt... Sidst men ikke mindst vugger ponyen utrolig meget med hovedet, når hun går. Troede at det var manglende balance under rytter. Men så så jeg hende løbe ude fra folden og ind, og der gjorde hun det samme? Det synes jeg også virker lidt mærkeligt.

Anja: Ja, altså, det ville ikke gøre så meget hvis hun var urutineret, men stadig kunne de basale ting. Altså hvis hun bare var LIDT mere tilredet, end hun er. Mht. størrelsen ser det fint ud, da jeg kun er 154 smiley

Nina: Jeg er ikke i tvivl om, at hun har et super sind, og at hun bliver en rigtig stabil pony. For hun tager alt nyt meget roligt. Men om jeg "tør" være den, der introducerer hende for alt nyt, ved jeg ikke...

Stine: Det havde jeg også første gang, men alt det, der dukker op om hende lige pludselig, får mig til at tvivle smiley

Men I skal have tusinde tak for jeres svar smiley

• #6   3. nov 2010
    -Zuper .- Hvis du ikke syntes tingene hænger sammen, hesten skuffer sig mm. så find noget andet smiley
    Lad være med at køb en hest du i forvejen ikke helt syntes om fordi den har nogle fejl og mangler.

• #7   3. nov 2010 Hvis du gerne vil have det så sikkert så muligt skal du ikke købe en unghest smiley
    Selvom den ikke er redet emget burde du hvis det er den rigtige godt kunne mærke om du kunne lide hende ride mæssigt.
    En erfarnen og rolighest kan jo sagtens være ''ukedelig'' at ride hvis man bare passer sammen.
    Synes ligesom selv du svare på dit spørgsmål ang. det ikke skal være den smiley
    Jeg ville kigge efter nye heste, der er så mange heste derude.

• #9   3. nov 2010 Prøv nogle flere heste til du finder en du er sikker på, istedet for at købe en der muuuuligvis passer til dig.

• #10   3. nov 2010 Shella: Ja, men jeg har haft egen pony før - og det var en unghest. Selvom hun også var uerfaren, og slet ikke, hvad jeg ledte efter, fortrød jeg ALDRIG at jeg havde købt netop hende.
    Men igen, hun var slet ikke så urutineret som hende her... Min gamle pony kunne alt det basale, og var også helt styrbar og havde balancen i orden... Så det var ikke en ligeså stor mundfuld.

Men du har sikkert ret i, at jeg selv svarer på mit spørgsmål. "Hvis man er i tvivl, er man ikke i tvivl".

• #11   3. nov 2010 Som de andre råder dig til; ud og prøv ogle flere. 2 heste er ingenting, hvis det er "the hest" du leder efter smiley

Dumt at nøjes i de tider vi har nu smiley

• #12   3. nov 2010 Katja: Jeg var ude at se på hende, og var faktisk rigtig vild med hende. Så prøvede jeg en anden, der var ingen kemi, og jeg blev kun mere sikker på hende. Så kommer jeg tilbage, føler mig lidt skuffet, og finder ud af, at den måske alligevel bliver for rå. smiley Men kan være, at jeg skal ud at finde nogle flere at prøve så.

• #13   3. nov 2010 - Zuper : du har selv svaret på dit spørgsmål. Du skriver at du ikke ved om du foryryder... Allerede der skal du IKKE købe den.

Jeg har haft det som dig alle gange jeg har købt hest (og det er efterhånden mange gange) indtil jeg købte hende jeg har nu.

Alle de andre heste har jeg været glade for, men har savnet det der tætte bånd, og har savnet at savner hesten når jeg ikke er ude ved den osv.

Da jeg valgte at sælge min gamle hest, var det fordi jeg savnede ovennævnte.

Da den var solgt begyndte jeg at kigge annoncer på andre heste. Og jeg var ude at prøve omkring 10-15 heste, jeg var 'vild' med mange af dem, men det føltes bare ikke helt rigtigt.

Da jeg så Zarina... Vidste jeg bare at det skulle være hende! inden købet gik iorden drømte jeg om hende om natten og tænkte på hende 25-7 om dagen! det er sådan det skal være!

Så er du nemlig sikker på at det er den HELT rigtige!

Held og Lykke med at finde den rette hest! smiley

• #15   3. nov 2010 Hvis du har størrelsen til en hest og du kan lide at ride hest, så det bare ud og prøve løs. markedet er så kæmpestort nu. Det jo bare at være ærlig når du tager ud og prøver, og sig du har 5 - 10 andre du også skal prøve men lige deres hest ser spændene ud, og hvis de har tid vil du meget gerne forbi.
    Man kan simpelthen ikke prøve for mange heste. jeg prøvede desværre for lidt, og så lidt snævert, da jeg kiggede hest. Det skal man ikke gøre, man skal bare ud og prøve løs. og finde den helt rigtige. syntes ikke du lyder til denne er den helt rigtige. lidt kemi er ikke nok. ihverfald ikke min bog smiley men er den så dejlig som du skriver får den nok et andet godt hjem.
    Held og lykke.

• #16   3. nov 2010 Prøv flere, jeg prøvede 10 stk før jeg valgte den rigtig. Man skal ahve den rigtig føling og forelskelsen smiley

• #17   3. nov 2010 Katja : 10-15 er mange når man plejer at købe den første og bedste smiley

Kommentér på:
TOTAL frustration :-(

Annonce