Kiropraktor {{forumTopicSubject}}
Jeg ved godt det ikke har noget med bidløs at gøre - men det er lige den eneste gruppe jeg har lyst til at skrive det i.
Der har længe været lidt forskellige problemer med Fáni; han traver ikke altid rent (troede bare det var gangartsproblemer), er ikke så glad for at løfte bagben i længere tid af gangen (han hopper på det ben han står på), har haft meget svært ved at trave på volte, og har periodevis været meget "stiv" i hals/skulder/nakke - men i løbet af de sidste uger er der sket flere ting jeg ikke har oplevet før...
Han læner altid sin vægt over på mig når jeg løfter et forben. Sidst jeg ordnede hove var det bare meget slemt!! Hver gang jeg løftede hans højre forben sænkede han hals/hovede meget, og lagde vægten over på mig samtidig med at han flyttede begge bagben helt ind til det venstre forben, så han var ved at vælte! Derudover kan jeg se at han halter på venstre forben.
Jeg skylder ham en meget grundig undersøgelse af hele kroppen samt behandling, i stedet for et almindeligt dyrlægebesøg, så nu har jeg kontaktet en dygtig kiropraktor. Er rigtig ked af at han har det sådan. Håber virkelig han kan få en rigtig god behandling, så han bliver okay igen, min kære hest. Der er bare ikke noget værre end når man ved ens hest har ondt....
Der kan højest sandsynligt være noget galt et eller flere steder i hans krop. Har hørt fra en med samme symptomer når hun løftede forben - og kiropraktoren fandt frem til at hesten var låst i lænden og hoften. Og har også hørt om én der gjorde nøjagtig det samme som Fáni med bagbenene, som havde spat
Kan virkelig ikke vente til kiropraktoren kommer torsdag - kan slet ikke tænke på andet Håber det bedste, men frygter lidt at det måske er værre end jeg først troede.... Må bare tænke positivt
sep 2008
Følger: 260 Følgere: 281 Heste: 1 Emner: 402 Svar: 6.285
okt 2004
Følger: 146 Følgere: 149 Heste: 2 Emner: 225 Svar: 2.448
apr 2008
Følger: 590 Følgere: 709 Heste: 2 Emner: 315 Svar: 2.956
okt 2004
Har hørt RIGTIG meget godt om hende.
apr 2008
okt 2004
aug 2007
Følger: 14 Følgere: 30 Heste: 1 Emner: 72 Svar: 2.771
Kiwa havde også en masse i foråret, og skal have Rikke Andersen forbi igen her i starten af December, håber det er blevet bedre...!
(skriver du ikke lige hvordan det gik? )
apr 2008
okt 2004
Hun tjekkede først Fáni's ben, og der var ikke noget galt med dem. Til gengæld var han ret låst i ryggen og lænden - og også i halsen på højre side. Det giver bare rigtig meget mening lige pludselig. Hans problemer med løft af bagben skyldes jo selvfølgelig et låst kryds - det kan ikke være rart at løfte bagbenene. Han har altid haft flest problemer med at stille sig til højre - og det er jo klart hvis han er låst i den side, og det gør ondt. Og ryggen hænger jo fast med "alt" så det har også skabt smerter flere steder. Så løft af forbenene har nok både gjort ondt i skulder og ryg. Hans trav-urenhed kan jo også skyldes skulder/ryg - derfor det virker som om han halter/galoperer på forparten. Og det har han jo gjort altid Han skulle have fri i dag og i morgen, og så måtte jeg ride lidt på lørdag. Så bliver det spændende at se om han "halter" og hvordan han ellers er.
Hun tjekkede hvordan hans sadel lå på ham - og sagde at hvis bare jeg ikke sad alt for langt tilbage i den (og det gør jeg ikke) - så kunne det på ingen måde være den der gav problemer med ryggen. Så det var rigtig dejligt at høre.
Derudover sagde hun at han havde rigtig fine muskler, og at de sad alle de rigtige steder - ihhh, hvor er det fedt at vide!!
Hun var virkelig sød og dygtig - og Fáni var rigtig glad bagefter. Da jeg lukkede ham ud på marken, ville han bare blive hos mig og snakke og hygge, - han blev ved med at følge efter mig. Klart fordi han lige har haft sådan en dejlig oplevelse hvor jeg stod hos ham. Kunne mærke at hans hale var meget lettere at løfte (han har haft tendens til at "spænde" ret meget i den for det meste). Hans bagben løftede han også uden problemer (løftede dem bare kort) og forbenen løftede han HELT uden at forskyde vægten. Kunne se i starten da Cecilie ville løfte hans venstre forben, der skød han vægten over til den side - og det er virkelig så meget at det kan ses TYDELIGT... Jeg tror virkelig at han har fået det meget bedre nu, og er rigtig glad for at jeg gjorde det
apr 2008
aug 2007
Følger: 14 Følgere: 30 Heste: 1 Emner: 72 Svar: 2.771
Haha, og hvor var den skønne pruh da bare ekstra dejlig bagefter, nåårh
Sidsel, jo tak det gør jeg også! - har hørt SÅ meget positivt om hende, så tænkte hun var værd at prøve , også selvom jeg var helt ud tilfreds med Regitze Rising, som jeg havde ude sidst.
Kiropraktor
Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside