Kan en hest blive deprimeret? {{forumTopicSubject}}
Hej Venner
Jeg står nu her med en pony, som jeg synes bare ser så ulykkelig ud. Hun kan ikke rides, og vil pludselig ikke ind i stalden længere hvis de andre ikke er inde. Hun vil hellere bakke end at gå fremad + at hun ikke vil stå stille og blive striglet. Hun kan stå i boksen og se så nedtrykt ud, og hvis jeg åbner boksdøren og går, bliver hun bare stående, og går bare ikke ud. (Jeg kan slet ikke trække hende ud, så bakker hun bare ind)
Hun havde det fuldstændig på samme måde sidste år, også på denne tid, da begyndte jeg at ride hende igen anden juledag og har kunnet ride hende indtil for et par uger siden, hvor hun begyndte at té sig og nu har hun bare sagt helt fra.
Min far siger tit at hun nok er vinterdeprimeret. Men kan en hest overhovedet blive deprimeret?
Og hvad kan jeg gøre ved det?
Håber nogle kan hjælpe mig, det er så trist og ulykkeligt at have en så trist hest, man bare ikke ved hvad man skal gøre ved, om man skal tage kampen op med hende, eller bare lade hende være. HJÆLP, HJÆLP!!!
Please venner hjælp mig, hvis I kan
<I>De ulykkelige - Anne Sofie & Lærke</i>
maj 2009
Følger: 93 Følgere: 85 Heste: 3 Emner: 83 Svar: 2.048
Kunne dette være tegn?
apr 2008
Følger: 65 Følgere: 78 Heste: 3 Emner: 170 Svar: 1.060
Gør alt for at muntre hende op.
Ynglings hø, foder, sliksten, godbidder, klø hende, nusse, kæle, gå ture, hygge, ja alt hvad hun normalt elsker.
maj 2009
Jeg vil også mega gerne muntre hende op og jeg prøver, så godt jeg kan, men det er bare så svært når hun nægter alt. Hun elsker at springe, men kan ikke engang få hende til at gå frem, så skal vi bakke over et spring!! heh, og det går sgu nok ikke rigtig, men hvis vejret er okay i morgen, så prøver jeg alt hvad jeg overhovedet kan finde på så.... men tak for dit positive svar
apr 2008
Hvis hun feks elsker at gå ture med dig og græsse osv,
så drop ridningen lidt.
Eller prøv at tulle rundt i rebgrime og bare ros og nus og klap hende,
det plejer at hjælpe:-)
maj 2009
Hun står stille nu, jeg rider hende slet ikke, det kan jeg ikke, hun vil ikke gå frem, og jeg kan heller ikke bare gå en tur med hende, der vil hun slet ikke gå, det eneste hun næsten kan finde ud af, er at stå stille, og se så trist ud, og det er også deprimerende for mig. Men tusind tak for din venlighed, og dine gode råd, dem ville jeg klart bruge, hvos jeg da bare kunne få hende til at gå
apr 2008
Der må være noget antidepressivt til heste også.
Og få hende tjekket om der er andet galt, måske hun har ondt?
Og brug meget tid på at sidde i boksen og kæle med hende, og forkæl hende med lidt æbler og pluk græs til hende.
Men hun har brug for at komme ud og få luft og sol, så håber du får hende ud lidt alligevel.
Jeg ønsker alt god bedring til hyppen.
Og et trøstekram til dig.
maj 2009
mage tusinde tak og et takkekram herfra.
Ja hun er også på fold meget af dagen, nu hvor hun ikke er i ridning
jan 2008
Følger: 36 Følgere: 35 Heste: 1 Emner: 1 Svar: 161
maj 2009
Nemlig, det er også her i den mørkeste tid med Lærke. Så derfor har far sat noget lys op til dem i stalden, bare for at lindre lidt på det, godt nok ikke noget der nok vil hjælpe, men altid et forsøg værd
Men tusind tak for alle jeres venlige svar og super kanon gode råd:)
nov 2007
Følger: 27 Følgere: 31 Heste: 6 Emner: 17 Svar: 120
Og jeg kan næsten iik forstille mig andet end at de måske kan få noget for det ved dyrlægen hvis det viser sig at være det
maj 2009
Nej, hvor ærgerligt
Hun er desværre også så småt begyndt i år, med at det er besværligt at rense hove og lægge sadel på - Det er så snart det begynder at blive tidligere mørkt, desværre
Men tak for svaret
maj 2009
-Og ca når vi lige kommer over jul, så begynder det at gå den anden vej, heldigvis da
Kan en hest blive deprimeret?
Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside