{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Udgifter hver måned på jeres hest?
  • #1   16. nov 2009 Okay. Det er jo billigt. Jeg synes nemlig det er helt vild alle de penge jeg bruger hver måned på min, påtrods af at den står hjemme ved min far.

• #2   16. nov 2009 Mine står "hjemme". Har lejet et stykke jord hvor vi har et skur med 2 bokse og 6 tdr land for 500,- smiley

Jeg bruger ca 6-700 kr på foder til en ifolet DV, en DV plag og 2 shetlændere...

Giver 150,- for en stor rundballe halm(holder ca 1½-2 mdr) og hø har vi selv høstet:-)

• #3   17. nov 2009 min pony står hos min veninde, og det betaler jeg ikke noget for, men jeg betaler 350kr om måneden til foder, hø og strøelse (tørv) til løsdriften.

Vaccinacion er 500kr om året, og smed 450kr hver 3. md.

Derudover lægger jeg 300kr til side hver måned, hvis han nu skulle blive syg,

I gennemsnit 800kr om måneden.

• #4   17. nov 2009 Jeg tror jeg bruger 2500-3000 kr. pr. måned på opstaldning og foder og smed... Så kommer forsikring og dyrlæge, udstyr osv oveni....

• #5   17. nov 2009 Giver 600 i opstaldning, ca 150 for wrap, halm er nok ca 25 kr. Jeg er i en stald med 11 heste, og vi deles om de udgifter der er til halm og wrap. Foder er omkring 170 kr. og 100 kr til gulerødder.
    Smed er ca hver anden måned og det er 800.

• #8   17. nov 2009 billige heste.

jeg give 7oøre pr kg hø, og 37kr for presning i minibig pr. balle 10øre pr kg halm/frøgræshalm samt 37 kr for presning i minibig pr. balle, 1kr pr. kg hors balance (kraftfoder) og og 149kr pr spand biotin, (4kg hvor hver hest skal ha 25g/dag. ..jeg gider ikke lige til at regne på det, men det er ihvertfald billigt.

til gengæld giver jeg 107,50kr for beskæring pr. gang af 2 heste, hvilket er hundedyrt.

-men nu har jeg så den fordel at vi selv har maskinparken i orden (bor på en kvæggård, hvor vi jo selv dyrker det meste) -så mine priser er ikke reelle til sammenligninger, da jeg udelukkende betaler de reelle omkostninger.

• #9   17. nov 2009 hov. smeden koster 1007,50 smiley

• #10   17. nov 2009 Gitte T
    OFF TOPIC... Men er det en ko du ligger på, på dit profilbillede???

• #11   17. nov 2009 Ja vand er dyrt, men vi har regnvand, og brønd, og bruger måske vand fra elværk 5-10 dage om året hehe:-D

• #12   18. nov 2009 918kr på fuld foder
    800kr på wrap
    25o kr på størelse
    ca 1500mpå dyrløge
    = 3468 kr om måneden

vi har 5 travheste så pr hest gir det 693,6 kr pr månede det syntes jeg ikke er galt men så kommer der derby gebur og en masse andet sjov oven i værd månede jeg ikke helt har tal på

• #13   18. nov 2009 Hvis jeg skal regne ALT med såsom smed, tandlæge, dyrlæge, foder osv så tror jeg at det koster mig ca 1000-1200 kr pr hest i måneden. Men det er under forudsætning af at hestene ikke bliver syge, for så er udgiften jo større. Mine går ikke med sko, men beskæres hver 6. uge.

• #14   18. nov 2009 Da jeg havde krikken hjemme brugte jeg ca 300,- om måneden på vitaminer og wrap. Hendes hove vokser meget langsomt, så de files lidt hver anden måned (gør en kammerat) og rettes så af smden 1x om året.
    Det er en stor hest, Juvele, jeg har, ikke en pony trods prisen.

• #15   18. nov 2009 tja jeg render vel op i ca 8-900,- pr måned til :
    stald og fold leje
    foder 2-3 sække af 150,-,
    hø ca 4 stk, 120,-
    vår byg halm i mini big, ca 150 kr
    og wrap ca 200,- og så lige biotin, hvidløg, foder kridt, gulerødder som tilskud.

min er for gammel til nogen vil forsikre hende så det har jeg ikke,
    smed er kun hver 4 mdr for hun har nogle solide hove.
    dyrlæge har jeg kun brugt 1 gang i lidt over det år jeg har haft hende, og der fik hun kun ordnet tænder.
    stævner og undervisning får vi ikke, vi er begge blevet for gamle til det stres.

har hestene hjemme, men da vi bor til leje skal vi derfor også betale leje af stalden om vinteren og leje af mark pr ha pr år til en anden nabo men syntes alligevel det er billigt

• #16   19. nov 2009 sabrina- ja det er det da.. jeg rider skam også på en af køerne, -de er oftest mere samarbejdsvillige end hestene. smiley

• #17   23. nov 2009 dinne katrine - omlægning af marker betales via driften, og da jeg kun bruger 1HA om sommeren, og 7 om vinteren, som der alligevel går køer på hele sommeren, så går det på staldens regnskab smiley -og så omlægger vi kun græsmarkerne hver 4-5år, og klarer det selv, og har selv udsæden, så prisen er nærmest under bagatelgrænsen.
    vedligehold har heller ikke noget med hestene at gøre, da der bor kalve i den ene staldside, og de sluger vedligehold.

• #18   24. nov 2009 Opstaldning for min hest er 2200 kr. om mdr og det er incl. foder, 8 kg wrap dagligt, ud og indlukning og udmugning. Vi har gode facaliteter som 20X60 udendørs bane og 20X40 ridehus.. Bruger 350 kr hver 6. uge på barfodssmed.. - får undervisning hveranden søndag som koster 120 kr pr gang. - og så bliver tændene ordnet en gang om året plus vaccination..

• #19   26. nov 2009 det kommer nok an på hvordan man vender og drejer det.. udgifterne er jo de samme, -det eneste det gør er at udgifterne kan tages på driften, selvom jeg ikke har et registreret hestehold som jeg skal leve af smiley (de kan jo også trække momsen fra ved stutterier og så videre)

Kommentér på:
Udgifter hver måned på jeres hest?

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside

Annonce