{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  De "usete" udgifter
  • #1   6. apr 2014 Nu har jeg foder med i min opstaldning men ellers sætter jeg mellem 500 og 750 kr over på en "opsparingskonto" der hedder hest. Den kan jeg så bruge til uforudsete dyrlægeregninger osv smiley

• #2   6. apr 2014 Hvis det er så har rigtig mange spurgt om det herinde. smiley
    Så hvis du har lyst, overskud og tid, så kan du søge på det i forum. Og der er rigtig mange fornuftige svar. smiley

Men det er RIGTIG forskelligt fra person til person, hvor meget de giver om måneden osv. smiley smiley Det kommer også an på hvor hen ad du bor. smiley

• #3   6. apr 2014 Jeg giver om året omkring 1700 kr. for dyrlæge (vaccine + tandrasp), så omkring 140-150 kr./mdr. hvis der skal lægges til side hver måned. Hvilket jeg ikke gør.

Foder er med i opstaldning, så det ved jeg ikke hvad koster om måneden.
    Prøv at undersøg nogle forskellige mærker, for at få en idé om hvad det koster.

Forsikring betaler mine forældre.

Men ellers lægger jeg omkring 100 kr. til side om måneden, som går til opsparing. Hvis jeg derudover har noget tilovers, går det som regel også til opsparing. Også hvis jeg pludselig får et større beløb - fx penge tilbage i skat, gave osv. så går det som regel også til opsparing.

Opsparing bruges, hvis jeg ikke har penge nok på min lønkonto, til at betale udgifterne (udover opstaldning). Både faste og uforudsete udgifter. Som regel kan jeg godt betale med lønkonto.

• #4   6. apr 2014 Hvis du nu søger i forum....

• #5   6. apr 2014 Tak for svarene ind til videre!

Jeg ved godt at der eksisterer flere emner i forum, men mange af dem inkluderer også opstaldning, smed osv., og de svar ville jeg gerne luge fra.. smiley

• #6   6. apr 2014 Bare i orden. smiley

• #7   6. apr 2014 Men igen - mit bedste råd er at kontakte forskellige dyrlæger, foderleverandører, forsikringsselskaber, for at se hvad prisen er i dit område.

Der er SÅ stor forskel på hvor i landet man bor, hvilket fodermærke man bruger og hvilket forsikringsselskab. Så i realiteten kan du ikke bruges vores svar til noget. Kun meget ustabile cirkapriser - vaccine kan fx være alt mellem 200-800 kr., og sikkert også både billigere og dyrere end det.

Så helt klart en anbefaling om at undersøge forskellige firmaer, hvis du vil have et så præcist svar som muligt. :o)

• #8   6. apr 2014 Det vil jeg helt klart tage til mig, CTS smiley
    Jeg har hidtil "kun" været halv/helpart de sidste 6 år, og de eneste udgifter jeg ikke lige har haft i hænderne er nemlig dyrlægeregninger, forsikring og foder. smiley

• #9   6. apr 2014 Jeg skal ikke give særlig meget da min er et føl, og ikke spiser særlig meget smiley
    jeg for lidt foder af opstaldning, eller betaler jeg for følfoder ( 150 ,- )
    og beskæring er ikke så dyrt for de små hove, og ikke så tit da de bliver slidt ned på gåture:) så min er ikke så dyr, og så opstaldning for jeg gratis smiley

• #10   6. apr 2014 Min er kun 1,5 så har heller ikke helt se samme udgifter som med min forrige store hest.
    Jeg giver nu 400 kr for beskæring hver 8. Uge.
    Foder koster 150 pga hendes alder
    Jeg har liv, uanvendelighed og sygeforsikring der koster ca 350 kr om måneden. (Da jeg ik har råd til for store uforudsete regninger).
    Jeg sætter penge af til uforudsete dyrlægeregningen og vaccinationer hvis jeg har noget ekstra en måned.
    Da jeg havde stor hest gik den med 4 sko, det kostede 1200 hver 8. Uge, og foder kostede her ca 500 kr om måneden.
    Wrap/hø er med i prisen begge steder. Men ellers mener jeg det koster en 4-500 kr om måneden alt afhængig af priser og mængder.

Men som før nævnt afhænger priser jo meget af hvad hesten har behov for, priser i dit område osv smiley

• #11   6. apr 2014 Jeg har foder med i min staldleje, men det tidligere sted hvor vi stod brugte jeg 200-300 kr, pr. måned, uden byg :). Hvis jeg skulle sige det ud fra det hun får nu, tror jeg det er omkring 400 i selve foder også 400 i tilskuds produkter.

Forsikring betaler jeg 1900 hvert halve år for at hun er forsikret for liv, syge og ansvar, for 20.000

Dyrelæge regninger har jeg så en del af..
    Jeg har en på 1200 pga. infektion i lymfesystemet.
    1100 pga. tandraspning - 600 oven i pga vaccine.
    1300 pga. halthed
    6500 pga mus i knæende
    har så lige haft dyrelæge igen, og har ikke fået regningen.
    - Jeg er så ,,heldig'' så jeg kan aflive hesten om 2 uger, og få endnu en dyrelæge regning.

Spar op, så du har lidt til dyrelæge regningen. Den første regning fik jeg sidste år i september, og den store på 6500 fik jeg i januar - ellers står de i rækkefølge.
    - De regninger har totalt ruineret mig, og ville ønske at jeg havde ventet en måned eller to mere, også have sparet lidt op, så jeg var bare lidt forberedt på dyrelæge regningerne :).

Kommentér på:
De "usete" udgifter

Annonce