hvad ville i vælge af sted ? {{forumTopicSubject}}
Puha. syntes jeg står lidt med l*rt til halsen. aner ikke hvad jeg skal tænke s:
så nu ville jeg høre hvad i ville vælge. ikke fordi jeg så vil lytte, men bare for at høre hvorfor i ville vælge som i gør.
Jeg har disse to steder i skal vælge imellem. beskriivelse:
1) nuværende sted. Har stået der i snart et år. Ejeren er akademisk underviser, massør og tager heste i træning/underviser/tilrider alt rettere sagt. meget dygtig! vi er en lille stald med 11 heste ca, kæmpe ridebane, ikke ridehus. Foldene er OK , bedre end andre steder i landet især bakkefoldene de er fantastisk gode, alle træner akademisk herude, eller fra jorden, virkelig søde mennesker, NYDER at være der hver dag, vito har det sådan set fint nok der, står sammen med en på en fold, og i kæmpe boks om natten, men han er næsten buret inde, for er beregnet til stor hest, så han kan ikke se noget. koster os ca 1500 at stå derude. Vi har en kæmpe plantage at gå i, så det helt fint. Der er 5-6 km at cykle, og med mange bakker, så er lidt træls.
2) En vi blev kontaktet af. Dette er en mand som var viet sit liv til hans hest indy ! det helt vildt ! han BOR i stalden, sover med hestene, han forlader den ALDRIG, og det er bogstaveligtalt. Han hader bid what so ever, siger han aldrig bruger reb og træner fra jorden. eneste minus er det minder sku lidt om join up.. /: ' han bor der som sagt og laver alt selv. han har nu været der i 7 år, har selv lavet folde hvor der os er rulleplads osv. Han har selv lavet ridebane, men er bare sand kastet ovenpå græs, men den kan dog fungerer. En lille dog meget pæn stald hvor han hvis vito skal derud vil han lave en boks til vito som passer lige til ham. Han vil lave alt hvad jeg vil have, lave folde som jeg vil have, lave trænings ting til mig osv. Han er brittisk - englænder- og har derfor oplevet en del. han er 67 år, og har arbejdet med problem heste osv. mødt diverse kendte trænere og lign . han lever og ånder for heste og han siger at alle mennesker burde være hos din hest døgnet rundt. Minus ved ham er det kun vil være ham og mig der er der ude, han snakker FORBANDET MEGET, kan ikke stoppe igen, er lidt mærkeligt, han har en del andre holdninger end mig til ting. Men han sagde "håbede jeg havde fundet en ener" .. han læser bog op og ned hele tiden, har aldrig mødt en der ved så meget, om ja alt? Han minder om en comboy fra den gamle tid. Naturen er fantastisk, bedre end det andet sted, og ved vito ville leve som en lykkelig hest der, men vil jeg være lykkelig? Vil som sagt kun have "skøre peter" derude, og vi er rimlig sikre på han blander sig i alt. vi skulle bare lige hurtig se stedet, men var der næsten i to timer o; ' Prisen er 600 kr, men er lidt i tvivl om det var med eller uden strø/mad. Der er 5-10 minutter korterer at cykle.
Hvad ville i vælge ? og hvorfor?
nov 2006
Følger: 528 Følgere: 562 Heste: 2 Emner: 166 Svar: 1.445
og jeg væmmes over noget.. han har sådan lidt skæg og han er gråhåret jo, men der ved munden er det gult xD bvadr!
nov 2006
nov 2006
mar 2008
Følger: 138 Følgere: 121 Heste: 11 Emner: 263 Svar: 7.602
Hader at være sammen med en masse mennesker, for føler jeg bliver rakket ned, og bagtalt lige så snart jeg vender ryggen til, så har det fint med at være mig selv..
tror jeg ville vælge det sted hvor hesten ville have det bedst, og hvor der var de bedste muligheder for at komme ud på tur
nov 2006
mar 2008
Ja for hvis jeg ikk gider hører mere siger jeg min mening og lukker fuldstændig af for det.. så ja ville jeg sagtens kunne..
Har været i en stald hvor der var en mærkelig dame som troede hun vidste alt, men jeg kunne ikk fordrage hende.. men lukkede bar af og hyggede om den hest jeg red og passede:)
nov 2006
mar 2008
Haha typisk at man bliver mere i tvivl når man hører andres meninger:)
aug 2007
Følger: 110 Følgere: 97 Heste: 3 Emner: 352 Svar: 7.756
Men du skal jo mærke efter i dit hjerte, hvad du selv helst vil...
nov 2006
jeg er nemlig en menneske der elsker at kommunikerer med andre mennesker, og er ikke muligt her, ikke engang med ham, jeg fik ikke et eneste ord indført. /:
nov 2006
men fordi han er alene er fordi sådan er han. der er os kun plads til 3 heste, eller 2 , og den ene døde for lidt tid siden
nov 2006
aug 2008
Følger: 84 Følgere: 86 Heste: 3 Emner: 123 Svar: 4.075
Men synes du gør så meget for din hest at det er ok at du også er lidt egoistisk og vælger at du vil være et sted med selskab mm. mens han så ikke kan se ud af boksen! Måske du kan give ham en skammel eller sætte en form for tremmelåge i så han kan se lidt ud..
Synes nr 2. virker lidt for sært efter min mening og tror jeg ville være nervøs ved at være så meget sammen med en gammel sær mand.. Self er han 99% sikkert bare en rar gammel og lidt ensom fyr som elsker sine dyr over alt, men på den anden side?...
DEt er jo dit valg!! Synes du skal mærke efter i dit hjerte og se på din pony.. er han glad og lykkelig nu? Behøver han en anden boks for at blive det?
jul 2008
Følger: 210 Følgere: 194 Heste: 4 Emner: 168 Svar: 1.084
Ud over det tænker jeg lidt, hvad er hans bagtanker med at du skal flytte din hest ud til ham, jeg mener kender du ham ? eller hvordan er du kommet i kontakt med ham ?
nov 2006
jul 2008
Når han nu ikke forlader sin hest, hvad lever han så af, jeg mener jeg ville da elske at kunne bruge meget mere tid på mine heste bamser, men er jo nødt til at gå på job, for at have råd ti at have dem, men ja det lyder da spændende, men hvis det var mig, ville jeg helt sikkert vælge sted nr. 1.
Held og lykke, lad os høre hvad du beslutter :o)
nov 2003
Følger: 22 Følgere: 177 Heste: 5 Emner: 484 Svar: 8.393
NHG: Synes det er svært.. men ville nok blive hvor jeg var nu hvor han har fået en boks.. for synes han lyder enormt sær ham den gamle.. og ville være lidt bange for hvad han måske blandede sig i.. og så synes jeg faktisk det nærmest er lidt synd for hesten at han er der konstant.. heste har behov for at være hest sammen med andre heste og ikke bare være alene med mennesker.. og du skriver den ene hest er død.. så lige nu har han så en hest der står alene... ikke noget der imponere mig..
Hvad nu hvis Vito ikke kan med hans hest (du har jo skrevet meget om at Vito ikke kan med andre heste) så har i 2 heste som begge må stå alene..
Så jeg turde nok ikke tage chansen... men det er jo hvad du vil ..det med det sociale kunne jeg sagtens leve uden... nyder at være alene i stalden.. men der er folk jo forskellige..
jul 2008
Signe *spider-pig* Nu som Jesus L
Det kan man jo ikke vide når nu han har været alene og boet med hestene i årevis, men ja dine tanker lyder lige som mine, jeg giver dig fuldstændig ret, han lyder lidt sær og eneboer agtig
og til trådstarter hvorfor skriver du:
Puha. syntes jeg står lidt med l*rt til halsen. aner ikke hvad jeg skal tænke s: ?
nov 2006
jul 2008
Men ja du ved nok allerede inderst inde hvad der er bedst for både Vito og dig, men følg dit hjerte og brug din sunde fornuft :o)
nov 2006
sep 2005
Følger: 91 Følgere: 93 Heste: 2 Emner: 387 Svar: 5.651
Sted nr. 1 ville jeg helt klart vælge. Mulighed for undervisning og social samvær - Ja tak!
nov 2006
måske ikke her om vinteren hvor græsset er væk , men bakke folde med søer og kæmpe plantage du kan ride rundt i i timevis. skønt !
nov 2003
Følger: 22 Følgere: 177 Heste: 5 Emner: 484 Svar: 8.393
NHG - the mind of a angel, nobi' : Jeg tror nu hesten er ligeglad med en plantage at ride i.. og gode folde ja det er da en fordel, helt klart men ikke alt.. jeg synes fx at kun 2 heste ikke er optimalt.. har prøvet at stå sådan et sted og min hest stressede fordi hun ikke havde sikkerheden fra en flok.. og når Vito nu har svært med andre heste og her kun er 1 mulighed ville du jo risikere at han skulle gå alene.. så kan ikke se det skulle være så perfekt for hestene..
jul 2007
Følger: 35 Følgere: 38 Emner: 17 Svar: 143
En ting jeg ikke bryder mig om er når folk vil blande sig i min måde at håndtere min hest på. Det er fint med gode råd osv. men bryder mig ikke om når folk bliver for styrende. Og det lyder lidt som om "skøre peter" meget gerne vil have jer til at træne på samme måde som ham? Ved det ikke, men jeg ville personligt blive sindssyg selvom han gør det af et godt hjerte.
En sidste ting som jeg synes du skal tænke over er at manden er 67 og det er begrænset hvor meget fysisk han fremover vil kunne lave selvom han er frisk nu. Men når han er i den alder vil de jo kun gå ned af bakke.. Men det vil jo kun komme til at spille ind i din beslutning hvis det er et sted hvor i har tænkt jer at blive i lang tid?
Nå håber du kunne bruge det til noget (;
jul 2007
Følger: 35 Følgere: 38 Emner: 17 Svar: 143
Bliver det ikke rimelig creepy at være derude nu hvor det bliver mørkt?? Enten er du helt alene eller også sammen med en (efter min opfattelse) rimelig gusten gammel mand??
Og lige en ting hvad hedder det sted hvor i står??
nov 2006
beslutningen er blevet; vi bliver på stted 1 , går det ikke der, flytter vi , så lad os krydse fingre.
hvad ville i vælge af sted ?
Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside