983 visninger
|
Oprettet:
Gigt {{forumTopicSubject}}
Hejsa.
jeg har en connemarahoppe på 24 som har noget gigt i benene og det ses når det bliver koldt i vejret og hun kommer ud på fold. Nogle gange er hun urent gående af det, hvis det er meget koldt. Derfor har jeg tænkt på at give hende noget på benene som holder en god varm temperatur. Evt transportgamascher, staldbandager eller andet. Er der nogen der kan komme med forslag til hvad der nok ville være bedst for hende at have på på fold om benene og evt anbefale et bestemt produkt og mærke?
Hilsen Julie
dec 2004
Følger: 53 Følgere: 50 Heste: 5 Emner: 14 Svar: 49
aug 2008
Følger: 54 Følgere: 64 Heste: 6 Emner: 124 Svar: 9.555
din smed og dyrlæge kan sandsynligvis fortælle dig om der er noget der kan hjælpe hende. nogle smede syntes at ringsko er gode til at afhjælpe.
Da fossia levede gik hun med kiler i sine sko det hjalp hende rigtig meget.
desværre er gigt en kronisk sygdom
held og lykke med din pony
mar 2008
Følger: 71 Følgere: 66 Heste: 4 Emner: 267 Svar: 2.760
Men er du sikker på det er gigt ? Det kommer og går nemlig bare ikke.. Min afdøde hest havde dog både gigt, spat og mus , men jeg tror nok det var gigt'en de sagde skulle rides langsomt " væk " .. Dog er det lang tid siden , jeg kan ikke rigtig følge med i hvad han sagde mere.. Men noget i den retning ..
Men held og lykke.. (:
jun 2007
Følger: 66 Følgere: 62 Heste: 8 Emner: 157 Svar: 1.078
Min gamle hoppe havde gigt og spat. Hun fik urter (speciel sammensat til hende) og hypenpulver, det hjælp på gigten.
Pga spaten fik hun kilesko på, det hjalp noget. Hun blev dog aflivet som 23 årig, så når din hest er så gammel er der desværre ikke så meget der hjælper. Vi kan jo ikke forhindre dem i at blive ældre...
Held og lykke.
feb 2007
Følger: 18 Følgere: 24 Heste: 5 Emner: 13 Svar: 218
Staldgamacherne er de billigst fra rideudstyrslageret ;o). Back on Track skulle være bedre men jeg syntes ikke det er nødvendigt...
Gigt
Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside