{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Gigt
  • #2   12. dec 2012 Okay, tak! Det skal jeg gøre! smiley

• #3   12. dec 2012 Gigt er desværre noget der hænger ved resten af livet smiley Afhængig af hvor på benet det sidder, kan du købe ham noget fra BOT eller et lignende mærke. Varmen fra det tager nemlig mange af smerterne smiley Det er ikke billigt, men det virker.
    Min mor lider selv at svær slidgigt, og har tidligere haft dage hvor hun knapt nok kunne komme ud af sengen. Det har hun ikke længere, efter hun har anskaffet sig et par boxershorts fra BOT (min mor har slidgigt i hoften)

• #4   12. dec 2012 Glucosamin kan også hjælpe.. Men jeg ville lige vende det med en dyrlæge først.

Ellers er det rigtig godt for en gigt-hest at den bliver holdt i gang..

• #5   12. dec 2012 Kender en healer der har fået gigt til at forsvinde så det kan faktisk godt lade sig gøre men der stod dyrelægen også med åben mund bagefter smiley

• #6   12. dec 2012 Cassø -så har hesten ikke haft gigt men andre forandringer. Gigt forsvinder ikke. Heller ikke selvom man render på en dygtig healer... det vil jeg se dokumentation for før jeg tror det. Hvis der var healere der rent faktisk kunne få gigt til at forsvinde, vil jeg garantere at både jeg og mange mange andre gigtpatienter ville rende healerne på dørene i tide og utide smiley

Men man kan gøre rigtig meget for at lette livet med gigt. Det kan f.eks. være i form af tilskud af glucosamin og MSM. Nogen gigttyper reagerer rigtigt godt på hybenpulver og ingefær.
    Og vigtigt af alt -bevægelse. Hvis først hesten står stille i længere tid, bliver leddet mere stift. Så det er vigtigt at holde hesten igang. Det er meget muligt at man skal moderere brugen af den lidt -f.eks. ved ikke længere at springe meget og højt hvis det er hvad hesten har været brugt til tidligere. Men man skal absolut ikke stoppe med at bruge den helt.

• #7   12. dec 2012 dyrelægen hvad konstateret hesten havde gigt så jo det havde den

• #8   12. dec 2012 Tja -jeg vil vove den påstand at enten var hesten fejldiagnosticeret, eller osse havde den fortsat gigt bagefter.

Hvis en healer sådan lige vupti kan trylle knogleforandringer væk, så fandtes der osse dokumenterede tilfælde.

• #9   12. dec 2012 Cassø<3: Selv dyrlæger laver fejldiagnoser. Jeg vil også enormt gerne se dokumentation, ellers tror jeg simpelthen ikke på det. Så har den fejlet noget andet. Jeg undervurderer absolut ikke healerens arbejde, for hvis hesten er smertefri og erklæret rask, så har det jo virket - uanset om man tror på healing eller ej. Men jeg tror ikke på at gigten er blevet fjernet ved healing.

• #10   12. dec 2012 Jamen så er det da pokkers at lige alle de heste hun har healer for gigt er fejldiagnosticeret. men det også fair nok hvis i ikke tror på det men jeg ved sq hvad jeg har set.

• #11   12. dec 2012 Cassø -jeg ville mægtigt gerne vide hvordan de er diagnostiseret både før og efter healing

Meget ofte konstateres gigt nemlig blot udfra at hesten måske er lidt oppe i årene, er blevet lidt stiv og måske ikke altid er helt rengående.
    Og sådan en kan jo sagtens gå hen at blive smertefri, men det betyder ikke at gigten ikke er der længere

• #12   12. dec 2012 Nu er det ikke fordi de var gamle

• #13   12. dec 2012 men hvordan er de så diagnostiseret? Er der lavet komplet undersøgelse af hestene både før og efter? Inkl bl.a. røntgen?

• #14   12. dec 2012 ja den blev undersøgt flere gange både før og efter og ja mener også der var røntgen..

• #15   12. dec 2012 Der skal jo være røntgen billeder både før og efter ellers dyrlægen jo ikke stå og sige at hesten har slidgigt med sikkerhed (o:

Fedt hvis det er mere mellem himmel og jord (o:

• #16   13. dec 2012 Tak, for alt! Jeg er glad for at i svare så hurtigt! smiley

Kommentér på:
Gigt

Annonce