Bastiaan update 3 {{forumTopicSubject}}
Det var da ligegodt POKKERS!!! Nu kan jeg heller ikke få lov til at skrive noget i tråden fra i går... sig mig, er der sætternisser i denne her grupp???? :-S
Nå, vi fik svar på gødningsprøven i dag... eller foreløbigt svar, i hvert fald. For der blev fundet en lang række bakterier i den, så den er sendt til videre undersøgelse i udlandet (vist nok Tyskland). Der ud over skal Bastiaan nu have endnu en form for antibiotika + binyrebark oven i de medikamenter, han allerede får.
Vi snakkede indlæggelse, men blev dog enige om lige at vente en dag eller to endnu, da Bastiaan jo helst skal kunne selv og helt tydeligt har det bedst, trods alt, når han er sammen med sine foldkammerater... Dyrlægen foreslog mig at købe noget melasse, da det som regel også er noget, hestene kan lokkes til at spise næsten uanset hvad. Har også overvejet hjemmelavet øllebrød... det kan jo, hvis herren ikke vil spise af sig selv, listes i munden på ham med en engangssprøjte...
Hun mente i øvrigt, at Bastiaan så bedre ud i dag, end i tirsdags (de mellemliggende dage er det den mandlige dyrlæge, der har været her)... men til gengæld har han så bare stået og hængt på marken hele dagen uden at gøre noget mere seriøst end at "nippe" til græsset i dag. Dog drikker han stadig.... så væske får han, om ikke andet...
Nu må vi så se, hvad laboratoriet finder frem til mht. gødningsprøven. Håber på hurtigt svar, så vi kan iværksætte evt. yderligere behandling.
For alt dette her begynder godt nok at tære voldsomt på kræfterne.... for slet ikke at tale om tegnebogen. Tør slet ikke spørge, hvad alt dette her kommer til at koste... :-S
jul 2008
Følger: 210 Følgere: 194 Heste: 4 Emner: 168 Svar: 1.084
Syntes også siden her er mærkelig i øjeblikket langsom og ustabil
jan 2009
Følger: 136 Følgere: 145 Heste: 7 Emner: 470 Svar: 2.517
Men Louise, det skal nok gå - han har jo det bedste menneske til at passe på ham.
aug 2007
Følger: 110 Følgere: 97 Heste: 3 Emner: 352 Svar: 7.756
Der er nu ikke så meget nyt i Bastiaan-sagen... Han bruger stadig det meste af sin tid på at stå og hænge og se trist ud, men både i går aftes og her til morgen spiste han godt og vel halvdelen af de 350 gram kraftfoder, jeg serverede for ham, og han har også virket nogenlunde kvik både, da han skulle på stald i går, og her til morgen da han skulle ud igen.
Håber, vi efterhånden er ved at vende skuden, for jeg er bare så træt, så træt... Det er udmattende, for når man ikke giver medicin og passer heste, så går man og bekymrer sig og kigger ud ad vinduet 1000 gange i løbet af dagen for nu at sikre, at han stadig er OK...
Overvejer efterhånden stærkt at lade ham indlægge, så jeg kan få en "pause", og han måske kan komme noget hurtigere på benene...
Men nu må vi se, hvad den udvidede gødningsprøve viser....
aug 2007
Følger: 110 Følgere: 97 Heste: 3 Emner: 352 Svar: 7.756
Der er dog helt sikkert micro lille fremgang med Bastiaan nu. De sidste 2-3 dage har han blot skidt kitfarvet slim, men nu til aften lignede det "rigtig" hestegødning igen, det der kom ud af ham. Tyndt, javist, men med "klumper" i og med tydelige spor at strå og kerner, sådan som hestegødning normalt er. Det kan jeg kun tage som et positivt tegn, og det hænger jo sikkert sammen med, han er begyndt at spise lidt igen.
Så nu håber jeg, fremgangen fortsætter... At det går lidt langsomt gør ikke noget; bare han bliver bedre og kommer sig.
jan 2009
Følger: 136 Følgere: 145 Heste: 7 Emner: 470 Svar: 2.517
Bastiaan update 3
Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside