argh! Er jeg den eneste der irriteres? {{forumTopicSubject}}
Hej. Jeg bruger mange timer om dagen på at kigge annoncer igennem.
Jeg læser altid bekrivelsen på varen samt andre forholdsregler der nu måtte stå.
Er jeg interesseret i varen læser jeg alle kommentarer igennem for at få evt svar på spørgsmål. Derudover har jeg selv været aktiv i salg.
Det irriterer mig bare at folk er SÅ blinde?
Der kan stå ALLERØVERST: JEG BYTTER IKKE. Alligevel spørger folk:"Bytter du?"
Eller hvis sælger har skrevet: "Ved bytte se købsannonce", og folk spørger: Hvad søger du?
- Helt ærligt, vil i ikke godt lade være med at spilde andres tid?
Sælger kan også have brugt tid på at skrive ALLE oplysninger ned, alligevel kan folk spørge om eksempelvis størrelse, stand osv.
Nogle folk ser sig blind i tekster, det er okay, men en hel tekst??
Læser folk bare overskriften og kgger billederne igennem og that's it?
Desuden irriterer det mig virkelig at folk laver hjerter ved deres kommentarer.
Eksempel: (BEMÆRK DETTE ER ET OPDIGTET EKSEMPEL - INGEN HÆNGES UD, OG INGEN ANNONCER FREMHÆVES)
Scapa Sports fleecedækken str 135 sælges.
Stand: Nyt
Nypris: 899
Farve: Brunt
Pris: 650 inkl porto.
Bemærk jeg BYTTER IKKE!
Køber: Bytter du? :i
Sælger: Læs venligst annoncen
Køber: Okay, vil du sælge for 300 inkl? <3 Jeg har desværre ikke mere
Sælger: Læs venligst og accepter annoncen!
- Hvad i alverden skal de der hjerter til for? Det er SÅ upersonligt og fedterøvs agtgt! Der er slet ingen mening med det. Regner folk med at få kredit for at bruge hjerter i deres kommentarer, når det er folk de på ingen måder kender? Åh nej altså!
Noget helt andet er, hvorfor skambyder folk på den måde? Regner de med at fordi de lige tilføjer et lille hjerte, så er deres skambud 100% acceptabelt? Eller regner de med at når de siger at de "desværre ikke har mere", så får de varen til den pris?
Så er der dem der kommer med lange historier om hvorfor de ikke har mere. "Jeg har lige betalt en stor dyrlægeregning fordi mit hamster var syg" - Sælger er jo ligeglad, det har jo intet med hans/hendes pris på varen at gøre.
Så er der dem der rent faktisk bytter med deres varer.
Men hvor stor er chancen for at man bytter en Passier dressur sadel for en noname?
Forstår i?
Eller hvis man sælger en hest til 100.000 pga pladsmangel.
Køber: "Bytte med min fjordhest?
Eller:
Køber: Går du ned i pris
Sælger: Kommer an på hvor meget, for det er i forvejen billigt
Køber: Okay, altså jeg har omkrng 25000 kr. :)?
Argh!
Bare lige et (lille) surt opstød herfra!
- Ellen
jan 2006
Følger: 53 Følgere: 79 Heste: 5 Emner: 20 Svar: 432
maj 2008
Følger: 55 Følgere: 133 Heste: 4 Emner: 95 Svar: 1.254
jul 2006
Følger: 674 Følgere: 1053 Heste: 1 Emner: 917 Svar: 18.954
eller også folk der spørger i salgsannoncer (med heste) om de udlåner .. altså, det havde nok stået der hvis de gjorde? -.-
sep 2007
Følger: 51 Følgere: 45 Heste: 3 Emner: 67 Svar: 572
- Ellen
sep 2007
Hvis vi siger at sælger har et.. lad os sige et lammepad til salg til 250 kr.
Så kommer der en snottet unge og vil købe det for 200. DeT siger vi så lige at sælger går med til da det er lidt slidt. Så kan snotungen fandeme spørge om sælger ikke går ned til 150 for hun har fundet et andet et til den pris.
HVORFOR HELVEDE KØBER HUN DET SÅ IKKE DER!!!
Det der manipulerende fedterøvs anliggende der er med fuldt overlæg brækker jeg mig simpelthen over.
Regner køber med at hun/han kan få tingende gratis, eller regner personen med at sælger er decideret dum?
Eller når de kommer med den der: Jeg kan få et nyt til den pris (200 som er det første bud i overstående eksempel) hvorfor HELVEDE køber personen så ikke et nyt?
Nej nej nej nej jeg brækker mig!
jun 2007
Følger: 24 Følgere: 22 Heste: 3 Emner: 49 Svar: 185
Jeg søgte en hest igennem annance, og havde skrevet det hele punkt for punkt, hvad jeg søgt og på hvilke betingelser..
Jeg søgte en til max 10 000 kr som jeg kunne købe på afbetaling, og havde skrevet at det var fordi jeg er på pension, og at jeg havde købt før på afbetaling, uden problemer... Så får jeg en åndsvag besked fra en der tilbød mig sin til 15000, det kunne så være hvad det ville, for det var måske fint nok, hesten var nok pengen værd. Men jeg skriver så til hende med vilje: og den vil du sælge mig på afbetaling: Det svare hun ikke lige på men skriver en masse andet om hesten.., For trejde gang hvor jeg skriver med store bogstaver:OG DEN VIL DU SÆLGE MIG PÅ AFBETALING: Nej kom svaret jeg sælger kun kontant... Så var jeg gal, og bad hende lade være at spilde min tid.....
Eller i de annoncer hvor ti stiller det samme spørgsmål der både er svaret på i annoncen, og også til de ni første, så bliver man sgu gal... Læs dog det hele også det de andre har spurgt om/skrevet om...
sep 2007
Det er SÅ irritende med folk der spilder ens tid på den måde. Det er jo til ingen verdens nytte for nogen.
Jeg forstår ikke hvorfor folk ikke tænker sig om engang. Argh jeg kan blive gal!
jan 2006
Følger: 53 Følgere: 79 Heste: 5 Emner: 20 Svar: 432
argh! Er jeg den eneste der irriteres?
Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside