1.396 visninger
|
Oprettet:
Fri leg på bane. Farligt? Hjelm? {{forumTopicSubject}}
Hej alle sammen.
En af mine ynglings ting at "lege" med min unghest er "tafat" løs på banen. Denne leg kender de fleste i denne gruppe nok til, man slipper hesten løs og løber rundt og fjoller med den på banen og hesten skulle meget helst følge efter en.
Men hvor farlig er denne leg egentligt? Kan nemlig mærke på min hest at han engang imellem bliver lige rigeligt kåd hvor jeg må bede ham back off lidt for at han ikke skal tro at jeg er en af hans fold-legekammerater.
Så mit spørgsmål er om nogen af jer nogensinde er kommet til skade under denne slags leg?
Og hvor mange af jer bruger hjelm ved groundwork?
feb 2006
Følger: 22 Følgere: 21 Heste: 2 Emner: 56 Svar: 1.388
jun 2007
Følger: 11 Følgere: 8 Emner: 304 Svar: 1.450
Så man skal passe på, at den ikke bliver for ophidset.
Hav du bare hjelmen på Der kan altid ske noget, man ikke forventer, da det er dyr vi har med at gøre.
maj 2009
Følger: 93 Følgere: 85 Heste: 3 Emner: 83 Svar: 2.048
jun 2007
Følger: 143 Følgere: 139 Heste: 3 Emner: 66 Svar: 2.182
jun 2007
Følger: 11 Følgere: 8 Emner: 304 Svar: 1.450
Jeg har hjelm på når:
- jeg er på folden. Skulle engang trække en pony ind, og min søster gik foran med sin pony. Pludselig landede der en hestebremse på min søsters pony, så han sparkede rigtig voldsomt ud, min pony undveg ved at springe til siden og landede ned oven på mine fødder - er så glad for, at jeg ikke gik tæt bag hesten, det kunne jeg jo ligeså godt have gjort! Kender også en, der kom imellem to heste, der pludselig angreb hinanden, da hun var ude på folden ved dem, og hun blev sparket. Og derudover havde jeg en veninde, der også blev sparket i maven på folden. Hverken jeg, hende jeg kendte eller min veninde havde hjelm på, så det var et held at det endte godt.