{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  pessoa?
  • #1   19. okt 2009 Team Dyrgaard...Ja det er lige præcis sådan en og jeg er absolut heller ikke vild med den, men jeg har en veninde, som har fået anbefalet at bruge sådan en i tilridningen på en hest, som er meget følsom. Han tager ikke bagbenene nok op under sig, men som jeg siger, så er jeg ret sikker på, at han nok skal komme efter det, Han er ikke trænet ret meget endnu. Men nu er jeg heller ikke så vild med alle de moderne ting, man bruger til at træne heste med;o(

• #2   19. okt 2009 Bryder mig ikke om den, den giver hesten et ryk i munden for hvert skridt og ligger et enormt tryk på nakken..
    Nu du skriver hun er blevet opfodret til at bruge den i tilridningen, er det så til at ride med ?

• #3   19. okt 2009 Jeg bryder mig ikke om den, sys det er synd for hesten !
    Min pony har gået med den en gang, fordi der var nogle der ville prøve, og der vidste jeg ikke hvad det var, men han bukkede også hele tiden, fordi han ikke kunne lide den :S

• #4   19. okt 2009 Jeg bryder mig absolut ikke om det.
    Så vidt jeg ved så ligger det helt sindssygt tryk hestens mund pga. det som det gør når man har den der nede om numsen på dem.

Jeg longerer gerne og også ofte men det er uden noget som helst andet end en grime, longe pog en pisk i nogle tilfælde - alt efter hvor svært hesten har ved at gå rigtigt.

Den giver jo som alle andre hjælpe tøjler med undtagelse af den gammeldags chambon efter når hesten går i en forkert position og giver efter det svageste sted på halsen i stedet for at strække den ud af kroppen.

• #5   19. okt 2009 Brænd den

• #6   19. okt 2009 Jeg er enig Anne.. !

Jeg har aldrig set den føre til noget godt - desværre bliver det bare mere og mere udbredt.. !

• #7   19. okt 2009 Jeg benytter ikke sådan en 'pessoa' her men kunne da godt tænke mig at høre fra nogen der bruger den, hvad de får ud af at bruge denne træningsform. Vi hører altid kun hvad folk synes i stedet for at få en debat om hvorfor/ hvorfor ikke man bør/ ikke bør bruge div redskaber og træningsmetoder

• #8   19. okt 2009 Hold da op!! Hestens bid bliver jo nærmest trukket ud af mundvigen!!
    Fatter ikke alle de sære indspændings ting smiley

• #10   19. okt 2009 min vidste ikk han havde bagben tror jeg, for han slæbte dem bare hen af banen, og jeg trænede travbomme et godt stykke tid med ham, og det gav kæmpe resultat.
    Jeg er imod alle former for indspæning, kan dog gå med til det hvis det er meget løst.

• #11   19. okt 2009 En pessoa, er jo indspænding, en slags hjælpe/glidetøjle, til at bruge i longen.. Jeg vil absolut ikke mene den er anatomisk korrekt for hesten, og slet ikke en unghest..;] Jeg har selv unghest og kender godt problemet med bagbenene.. Der ville jeg dog bruge frem og ned.. Det styrker bagparten, og får det til at være lettere for hesten at få bagbenene op, hvis du forstår.. Altså ryggen kommer op, og der kommer mere plads bagtil...) Det bruger jeg selv når jeg longere.. Synes pessoa er lidt at springe over det vigtigste arbejde.. nemlig at få bygget nogle bag og ryg muskler op.. Det går 'for hurtigt' med sådanne hjælpemidler, vil jeg mene..:)

• #12   19. okt 2009 Put aldrig det stads på din hest!
    Hvis du lærer at longere den i grime og torv, hvor den sammentidig samler sig får du meget bedre resultater, da den jo samler sig naturligt d;

Jeg longerer altid i grime eller en kapsun hvis jeg laver akademisk. Men hvis jeg longerer i grime og jeg vil have ham samlet i galoppen, så nykker jeg en smule i linen/torvet og peger på hans bagpart, så samler han sig uden hjælpemidler eller noget. Og jeg går ud fra at når han selv samler sig, så er det anatomisk rigtigt.
    Jeg har 100% kontrol over Pegazus i longen, selv når han bukker så er det for det meste på komando xD

Men der er mange mange mange andre måder at lærer hesten at tage benene nok op under sig på ! Med indspændingstøjler lærer hesten jo ingenting, den bliver tvunget i en bestemt tilstand, og når indspændingstøjlerne af igen, så er problemet tilbage!

• #13   19. okt 2009 hader den. hvem er crazy nok til at 'opfinde' sådan noget lårt?

• #14   19. okt 2009 Hvis man gerne vil gøre hesten "opmærksom på sin bagdel.. så kan man binde en elastik bandage til on longegjord og rundt om bagdelen.. det virker på nogle og det skader i hvert fald ikke..

• #15   20. okt 2009 Mange tak for alle jeres indlæg. Jeg vil bestemt henvise min veninde herind til, da jeg er meget ked at, at hun vil ty til sådan en træningsmetode når jeg har trænet ham udelukkende i HMS...Alt er trænet fra jorden. Men han havde en pause da hun brækkede armen og nu skal han så igang og hun har fået ham et nyt sted hen, hvor der åbenbart bliver brugt sådanne metoder. Det smerter mit hjerte, at man ikke venter på, at hesten selv er klar til, at få bagbenen med op og da der er en kæmpe ridebane har man masser af mulighed for trav bomme. Jeg håber at hun skifter mening og hvis ikke så er det jo desværre ude af mine hænder nu;o(
    Men mange tak for alle jeres meninger og forslag;o)

Kommentér på:
pessoa?

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside

Annonce