{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Foder til belgier
  • #1   25. sep 2009 Brogårdens coolmix og noget lucerne med alt muligt godt i, og MASSER af hø.
    ALTID masser af hø:-)

• #2   25. sep 2009 Ja okay, vores får en masse wrap, men hvor mange kilo foder om dagen, det er det jeg er i tvivl om...?

• #3   25. sep 2009 Min får ca 3 kg. Hun er ca 158 cm høj. Hun er nem at fodre på.
    Men læs på foderet hvor meget den skal ha pr kilo hest.
    Ved mange slags foder, skal de helt op og ha 1 kg foder pr 100 kg hest, det er jo faktisk 10 kg til en Belgier på et tons:-)
    Men giver du så feks 10 kg hø, som min ca får, bliver det jo så ca 5-6 kg foder, da hø ca har den halve foderværdi af foder:-)
    Men prøv dig lidt frem.
    Men en god start er 10 kg hø og 5 kg foder pr dag.
    Wrap kan være lidt hårdt ved maven i store mængder, har du ikke mulighed for at blande med hø?

• #5   25. sep 2009 PS: Prøv at se min Katinka på de nye billeder i mit album,
    hold da op vores heste ligner hinanden:-)
    Smuk smuk smuk Belgier du har:-) Thi hi......

• #6   25. sep 2009 Davidsen : Min dyrlæge siger netop at Belgiere har brug for meget foder:-)
    Lyder helt vildt at dine kan holde muskler og flot krop uden.
    Men de skal have fuldfoderblanding uden for meget korn og stivelse.
    Coolmix fra Brogården er perfekt til Belgiere.
    Aldrig ren havre eller byg.

• #7   25. sep 2009 Og desuden skal Maries hest da have noget at vokse af, og min bliver redet hver dag.
    Græs rent giver ikke nok energi.
    Og roepiller giver ikke energi til hård ridning.

• #9   25. sep 2009 Linda B. "Team Stald-Julle" .: Ja de ligner hinanden meget, og tak i lige måde, din er godt nok også smuk.
    Der er heldigvis ingen af vores heste der har problemer med wrappen, og min dyrelæge har anbefalet os at de skal have fri wrap... det får de nu ikke helt.... Men der er så mange meninger og holdninger...

Det med korn... tjaa... her er igen mange meninger, vi kender en "belgiermand" med 2 smukke belgierhingste, som bruges til konkurrencer og avl, de bliver udelukkende fodret med korn som i gamle dage... og de er SÅ fine og velfungerende.
    Så jeg tror man skal fodre med det man synes fungere for en og ens hest... Hos os er det vrinsk kraftfoder og musli:)

• #11   25. sep 2009 Man kan ikke sige hvor mange kilo foder en hest skal have, hvis man ikke ved hvad den skal fodres med. Det er jo helt utroligt forskelligt om man fodrer udeukkende på wrap/hø/byg/müsli eller hvad man nu finder på.

Den skal fodres så den holder huld og ikke taber muskler. Om det er 5 kilo eller 50 (så ville jeg nok skifte foder, men du ved sikket hvad jeg mener), kan man ikke sige, uden at kende lige den hests stofskifte, fordøjelse osv.

Foder på den som du mener ser rigtigt ud. Kig grundigt på hesten igen 14dage efter (ikke ind imellem, fordi det er ikke nemt at se noget på 1 dag og så kan man ikke se "skoven for bare træer" og juster eventuelt.
    Den skal sikekrt (de skal alle de heste jeg kender, belgier eller fuldblod) have mere foder efterhånden som det bliver koldere, men det må du kigge på hesten for at finde ud af.

God fornøjelse med dit skrummel. De er nogle fantastiske hestevenner smiley

• #12   25. sep 2009 Davidsen : Er jeres så friske nok til en times hård ridning hver dag?

• #14   25. sep 2009 Vores får fiberlux, havre og hvis de arbejder meget osse olie. Den ene får ca 1½ kg fiberlux om dagen, den anden kun knapt 1kg, og så får de begge ½ l havre to gange dagligt.

Derudover har de stort set fri adgang til hø. De står på spåner så intet halm e.l.

De går på fold hele dagen, og der er en del græs på endnu, selvom der self ikke er meget i græsset på denne årstid.

• #15   26. sep 2009 Hov -og vores bliver brugt. De går ikke dagligt lige i øjeblikket, men køres både dressur på bane, ture osv 3-5 gange ugentligt, og det foregår i både skridt trav og galop.

• #16   26. sep 2009 Nå nu har jeg jyder men kommer alligevel med et input.

Davidsen har helt ret, hvis de får godt hø og mineraler så er roepiller nok til de fleste.
    Jeg bruger dog Pavo extra conditioner hvor de får ca 3 kg daglig og det er super.
    Man skal især til vores koldblods passe på med for meget stivelse og for stærk protein det ødelægger benene.

Kommentér på:
Foder til belgier

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside

Annonce