{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
563 visninger | Oprettet:

Nu SKAL Lille Lyn rides med bid på tur {{forumTopicSubject}}

Hvad gør jeg? Hun hader banen, men jeg nægter at ride med bid?

Hele historien:
Jeg skulle ud og ride med ejerens datter på 16 år ..
Hun og hendes mor startede med, at sige jeg nok burde tage hovedtøjet på hende. Jeg spørger så om ikke bare jeg kan tage kapsunen, og det er så okay .. (Allerede det var jeg imod, da hun hader kapsunen)
Lille Lyn skabte sig en smule på turen, men det var altså SLET ikke slemt ..

På et tidspunkt beslutter vi os så for, at vende om og Lille Lyn bliver meget hyper ..
Hun går meget fra side til side og vil gerne løbe ..
Pludselig laver hun et højt spring i luften, ridegjorden knækker og jeg flyver af.
Det gjorde slet ikke ondt og hun står bare og glor på mig..
Hun vil dog ikke lade mig komme op igen (Lykkedes så alligevel selvfølgelig)

Datteren siger så, at når Lille Lyn er så umulig og uopdragen SKAL jeg ride med bid på tur.
" .... .... Bidløst er fint nok, men det duer ikke hvis man skal lære hesten noget .... " og " ... Du er nødt til at sætte dig i respekt, og så kan man ligeså god tbruge de hjælpemidler man kan ..."
Jeg svarer ikke rigtig, men pludselig går Lille Lyn rigtig flot?
Nå, men vi rider så hjem og jeg skynder mig bare at sætte hend eud på folden og kører hjem ..

Hvad nu? Jeg er blevet forbudt at ride uden bid på tur, men Lille Lyn er altså en tur pony! Hun hader banen og ligeså gør jeg ..


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Nu SKAL Lille Lyn rides med bid på tur
  • #2   27. aug 2009 Det er jo ikke en enkelt gang? Det er for altid?


    <b>Jeg vil så bare fortælle jer, at jeg har taget den lidt hårde beslutning at ringe til ejeren i aften og tale med hende. Jeg må sige til hende, at det er sådan jeg rider og sådan jeg ønsker at fortsææte, og så må hun vælge om hun vil sige mig op eller sammen med mig finde på et kompromis, for hun skal jo selvfølgelig heller ikke føle sig utryg ved, at sende mig på tur uden bid-hovedtøj. Men hvis det skal være sådan, at jeg ikke kan ride uden bid på tur, så vil jeg skåne hende, da jeg simpelthen synes det er for synd for hende. Hun hader biddet og hvedtøjet generelt, og så vil jeg ikke medvirke til at skade hende.</b>


  • #3   28. aug 2009 Har du gået mange turer med hende?

    Duke havde en periode hvor jeg slet ikke kunne ride ham på tur fordi han så spændte op og løb. Men efter jeg har trænet rigtigt meget med bare at går ture er det næsten væk. Men har os bidt i det sure æble og sagt at selvom banen ikke er så sjov, så bliver jeg nødt til at få styr på mit dressur, for så har jeg ham under mine hjælpere. Og dette har virkelig os hjulpet.

    Husk at din hest læser dig fuldstædigt. Hvis du ikke gider, gider hesten heller ikke.

    Prøv at tænke at nu skal i træne på banen. og hvor godt det bare vil gå. Se for dig hvordan det hele bare lykkes. Tænk kun gode tanker om banen.

    Ofteste når man gør dette, bliver det hele meget bedre.


Kommentér på:
Nu SKAL Lille Lyn rides med bid på tur

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside




Annonce