Voksne

Voksne

Medlemmer: 714
Forside Forum Medlemmer Annoncer Heste
680 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 19 Svar

Føler mig som en ond mor Føler mig som en ond mor

Og jeg er jo udemærket godt klar over det er til pigens eget bedste, men hold da op jeg føler mig ond og led.

Ja idag skal min ene pige ha fornyet sin stivkrampevacc.

Og hun er panisk for nåle, hun bliver hysterisk angst, råber, skriger, græder og er slet ikke til at holde styr på.

Årsagen til hendes angst ligger nogen år tilbage til Kolding Sygehus da de troede hun havde fået borelia og skulle have en rygmarvsprøve.

Jeg glæder mig ualmindelig meget til det er overstået og hun finder ud af det slet ikke var så slemt alligevel.
Hun har fået trylleplaster på, så håber det kan hjælpe lidt til en god oplevelse.

Belugahval forskrækker lille dreng
Slå lyden til
00:00
/
00:37
LIVE

NOW PLAYING

Drone fanger hidtil uset adfærd hos de sky arktiske narhvaler

NOW PLAYING

Redder reveunge i net

NOW PLAYING

Alligator sneg sig ind i hus

NOW PLAYING

Hval forfølger kajak

NOW PLAYING

Redder babyelefant fra dyb brønd

NOW PLAYING

Dette Vidste Du Måske Ikke Om Elefanter

NOW PLAYING

Disse fem lande har flest hunde som kæledyr

NOW PLAYING

Her Er De 5 Sødeste Dyr I Verden

NOW PLAYING

Fem Facts Om Hunde

NOW PLAYING

Verdens fem farligste dyr

NOW PLAYING

Det skal du overveje før du anskaffer hunde

NOW PLAYING
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Fjerne murbrokker og træ 500 kr.
  • Samle to Ikea Metod skabe og hænge op over køleskabet 1.000 kr.
  • Kloak i badeværelse er tilstoppet der skal bruges en maskine for at kunne åbne det på da det er s afløb uden vandlås 625 kr.
  • Assemble Ikea cupboard 600 kr.
  • Nedrivning af fliser på badeværelse 1.000 kr.
  • Fjerne byggeaffald 2.500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Føler mig som en ond mor
  • #1   18. aug 2009 Det skal nok gå og selvfølgelig skal hun have vaccinationen. Det er jo meget værre hvis hun fik stivkrampe XS

Og der er jo stor forskel på en rygmarvsprøve og en vaccination. Så hun skal nok tilgive dig når hun finder ud af hvor nemt det går...

• #2   18. aug 2009 Kære onde mor....

Nej, der er jo himmelvid forskel på tidligere og så nu.
    Heldigvis.
    hvis det hjælper kan du jo sige at du godt forstår hendes angst. Jeg ville da helst undgå nåle og særlig de store...Aaarg

Håber at i begge kommer godt igennem og kan lave noget godt samtidig med i får snakket det hele igennem.

Knus til jer begge

• #3   18. aug 2009 Det skal du ikke være ked af - min mor har måtte "døjes" med mig i 22 år, inden jeg holdt op med at være bange for nåle :s ..

Jeg besvimede under mit 12-års stik, sparkede narkoselæger i hovedet osv.

Først her for 1 års tid siden, da jeg var indlagt og 3 gange blodprøver om dagen var en nødvendighed, holdt jeg op :S

• #4   18. aug 2009 hvor gammel er din datter
    hvis hun ikke er så gammel så tag en af hendes dykker med og hvis hende på dukken hvordan de stikker og lad hende selv på at stikke i dukken imens lægen stikker hende

• #5   18. aug 2009 Av for den!! Er dette et dumt tidspunkt at bemærke på, at jeg faktisk synes, sådan en stivkrampevaccine gør møgondt??? Så jeg kan sådan set godt sætte mig lidt ind i, hvordan din lille pige har det lige nu... Nåle er heller ikke ligefrem mit speciale... :-S

Omvendt er sådan en stivkrampevaccination jo rent faktisk nødvendig... og det er heldigvis hurtigt overstået.

Håber, vaccinen bliver så god en oplevelse for både dig og din datter, som overhovedet muligt. smiley Pøj pøj med det. smiley

• #6   18. aug 2009 Kan du ikke overtale lægen til at "overraske "hende med den.

Altså f.eks. sætte hende til at vaske sine hænder meget grundigt. Mens hun så står der med blottet nakke, så kan lægen jo lige give hende sprøjten. Det går kvikt og hun når ikke at blive bange. Og på den måde, får hun jo en mindre ubehagelig oplevelse ud af det. :o)

• #7   18. aug 2009 Kender godt følelsen...og føler med dig.
    Men som regel har børnene glemt det hurtiger end os. =P

• #8   18. aug 2009 Idag sprøjter de ikke i nakke men i overarmen.
    Hun er 10 år så dukker mm har ikke den store interesse, men vi har lokket mormor med. Hun er langt bedre til at tackle den slags (hun arbejder til daglig med hjerneskadede og skal derfor give dem deres indsprøjtninger)

Ja det er nødvendigt med en stivkrampevacc, for hun trådte på et glasskår da hun var på weekend hos hendes far, og fik dagen efter meget ondt i benet, op til lysken og feber oveni. Så for en sikkerheds skyld.

• #9   18. aug 2009 Det var ærgeligt. Held og lykke med det. :o)

• #10   18. aug 2009 Øv ja, det kan ikke være rart:o(

Men ja, det er nødvendigt, og så håber jeg din datter finder ud af det slet ikke er så slemt endda:o)

• #11   18. aug 2009 Uh nej det er også en rigtig skidt ting det der md at overraske børn med nåle. De når jo at mærke det alligevel og det eneste man får ud af det er at barnet bliver mistroisk overfor lægen :o/

Der var en gang en læge der overraskede min lillebror, som ellers ikke var bange for nåle - men bange for lægen, ja det <b>blev</b> han!

• #12   18. aug 2009 Selv om din datter er 10 år gammel, har hun så ikke ét eller andet legetøj, hun er rigtig glad for??? Nu ved jeg godt, børn nu om dage bliver "voksne" hurtigere, end dengang jeg var barn, men da jeg skulle have min paraplyvaccination som 12-årig havde jeg en lille My Little Pony med mig, som jeg fik lov til at sidde og knuge i hånden, mens jeg blev stukket. Det lyder måske fjollet... men det hjalp mig. smiley

• #13   18. aug 2009 Så er det overstået..
    Og som de forrige gange blev hun hysterisk angst. Så min mor måtte holde hende (så er jeg ikke den onde) og bagefter, ja der kunne hun jo godt se det slet ikke var slemt, for hun kunne jo ikke mærke noget.
    Det med belønning bagefter, det har de altid fået, men desværre så sidder den angst så dybt i hende, så ingen glæder kan overskygge det "overgreb" hun skal igennem.

• #14   18. aug 2009 lægerne stikker i nakken på sygehuse stikker de i armen

• #15   18. aug 2009 jeg har selv været bange for nåle jeg sagde engang til en vagt læge at hvis han stak forkertt så slog jeg ham men jeg kunne ikke mærke noget
    men nu har jeg været så meget igennem hvor jeg er blevet stukket så nu rør det mig ikke

• #16   19. aug 2009 Hendes fod og ben har det heldigvis ok.
    Jeg kom jo så til at kigge i mine egne papir, og ups, det er vist rigtig længe siden jeg sidst fik min, så i næste uge tager jeg så afsted, så er det da up-to-date.

• #17   19. aug 2009 De er blevet dygtigere med stivkrampevacciner. Jeg skulle afsted sidste år fordi jeg kom til at skære mig i fingeren m en hobbykniv. (ja, klodsede mig)... Og min stivkrampe var udløbet, så jeg vidste jo godt hvor det bar hen... men at få renset såret,- dét gjorde ondt, men sprøjten mærkede jeg overhovedet ikke. Jeg er heller ikke vild m sprøjter, men hvis jeg ikke ser den og ikke ser de stikker den i mig, så er det ikke slemt. smiley

• #18   19. aug 2009 Er det 5 års vaccinen??.

JJ

• #19   19. aug 2009 Nej hun skulle ha fornyet stivkrampevacc fordi hun trådte et glas op i foden og blev dårlig nogen timer efter.

Kommentér på:
Føler mig som en ond mor

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside

Annonce