{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
613 visninger | Oprettet:

Hjælp, Hesten vil ikk stå stille :/ {{forumTopicSubject}}

Hey folkens,
Nu vil jeg spørge jer til råds ang. min hest. så håber i kan hjælpe mig..
Når man skal op på ham tager det over 100 år han går frem og tilbage og rundt i ring bar man løfter benet smiley
Sys snart jeg har prøvet alt, har ikk selv tilredet ham, og der gik det heller ikk så godt når de skulle op eller ned på ham...
Nu prøver jeg så at gøre det stille og roligt og efter en lille time måtte jeg få min fod i stigebøjlen...
Så Please hjælp,

Han har ikk gjord krampe eller ondt nogen steder....

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hjælp, Hesten vil ikk stå stille :/
  • #1   26. jul 2009 min tidl. pony var lidt ligesådan i starten. når jeg havde sat foden i stigbøjlen gik hun. jeg blev hængende på siden indtil hun stod stille så svang jeg mig op. men jeg ville nok trække et par runder og så orøve:) og måske endda få en til at holde den. for det tyder på at den ikk har lært at man skal stå stille:) så få en til at holde ham mens du stiger op så den lære det:)

• #2   26. jul 2009 har en til at holde ham men han ænser slet ikk den person som holder ham..

• #3   26. jul 2009 så tror jeg han skal gøres opmærksom på at man er der. lige ta lidt hårdt fat og hov! bare en enkelt gang så han ligesom vågner op. for hvis det ikk er smerter så er han vist bare fræk, eller uviden...

• #4   26. jul 2009 holder du i tøjlerne? det plejer at virker på min hvis den bare tar et skridt, hvis gerne vill hen til porten eller leddet hvor man rider start med at sætte den så den ikke kan se porten/leddet træk langt ind på banen

• #5   26. jul 2009 nej for når jeg tager i tøjlerne bagger han voldsomt... det bar såå træls, min tolmodighed er snart sluppet op med ham

• #6   26. jul 2009 ha lidt fat i dem stig op og ta fat? måske virker det

• #7   26. jul 2009 Ja vil hvertfald prøve det, er villig til at prøve alt, har oplevet for en hest ikk vil stå stille men det var ikk så slemt..

• #8   26. jul 2009 lad en holde hesten tilbage og en anden svinge dig op klap den så mens den står stille hvis den først bevæger sig er det for sent og så er det bare gentagelse på gentagelse. det tog mig 3 lektioner og nu står ponyen helt stille når jeg stiger op

• #9   27. jul 2009 Min var rideskole hest før jeg fik hende og hun havde derfor rigtig dårlige oplevelser med når man skulle stige op på hende da mange havde dunket hende i ryggen, derfor brød hun sig ikke om at man satte sig op eller bare lagde an til det.
    For os hjalp det rigtig meget at jeg begyndte at stige op fra noget, træstubbe, stole, bænke eller skamler. Her fra kunne jeg nemlig lade være med at træde i bøjlen overhovet men bare svinge mig op. I starten flyttede hun sig væk fra den stub jeg brugte så der havde jeg en til at stå foran hende og holde hende (foran fordi hendes temperament passer bedre til at blive blokeret end at blive holdt i munden). Så med tiden har hun fattet at det er mest behaligt at stå stille ved siden af noget højt når man skal op(;

Lang forklaring I know(;

Kommentér på:
Hjælp, Hesten vil ikk stå stille :/

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside

Annonce