{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  hvad for nogen mordax til græs
  • #1   26. jul 2009 brug ALDRIG de helt store, du ødelægger din hestes ben.
    jeg bruger altid den mellemste størrelse, altså størrelsen mellem de to man får med i den orginale mordax-kasse. (:

• #2   26. jul 2009 De skal helst være bredde, og så en mellem ting, ikke for støre for så kan du risikerer at hesten får skader. Men heller ikke for små. Og køb ALTID mordax hos din smed hvis han sælger mordax.... ;*)

• #3   26. jul 2009 Jeg bruger det er svarer til de store i mordaxkassen (den der grå kasse), hvis der er lang græs eller hvis der er meget glat. Bruger dog kun de store hvis jeg kun skal ride på græs/sand aldrig asfalt! Og jeg tager dem kun i udvendig, så tager evt. de mindre i indvendigt. Jeg kan ikke se hvordan de skal kunne ødelægge hestens ben så længe de ikke træder på sigselv.

• #4   26. jul 2009 Marie:
    Ikke for noget men det ikke særlig smart at bruge to forskellige mordax i skoen, da den giver t foskellige niveua'er, og to forskellig slags støtte på græs.
    Så heller rid men gamacher og en klokke med en høj "krave".. (og der kan kingsland klokker anbefales.)

• #5   26. jul 2009 Jeg skifter lidt altefter banen og vejret.

Til alm spring bruger jeg intet hvis banen er tør og med en god fast bund.

Men til terræn bruger jeg de små, hvis banen er tør, og med en rimelig fast bund.

Hvis banen er lidt "fedtet" eller våd bruger jeg de mellemste. Det samme hvis underlaget er dårligt (altså uden at det skyldes regn)

Er det meget glat eller f.eks. hvis det er lerjord og efter en gang regn, så bruger jeg de mellemste foran og de store bagpå

Det er så på Axel, men det afhænger lidt af hesten og hvor godt den står på benene osv.

• #6   31. jul 2009 I den grå kasse bruger jeg stort set altid de store, også når jeg rider på SØG smiley

Kommentér på:
hvad for nogen mordax til græs

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside

Annonce