{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.230 visninger | Oprettet:

Hvad er det for nogen sår?? {{forumTopicSubject}}

http://www.hestegalleri.dk/fotoalbum/diverse_hest/435106-hvad_er_det_for_nogen_saar

Her er et billede af sårene!

Sårene er kommet på 4 dage, han klør sig hele tiden, vi ved ikke helt hvad det er..
Men har i oplevet det før?
Hvad kan vi gøre ved det?

Vi kontakter selvfølgelig dyrelæge.
Men vi ville høre jer først.

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hvad er det for nogen sår??
  • #1   28. mar 2014 uha... det ligner lidt alt for tæt og kort underuld(det har min haft lidt af) men tror desværre ikke det er det:/ har din hest haft et dækken på? kan det være gnidsår fra udstyr eller noget fra folden/boksen?

• #2   28. mar 2014 Skæl, lus, svamp, mider, det kan være mange ting. Vil anbefale at få den vasket i Blue Hors skæl shampoo eller et lign. produkt og selvfølgelig få tjekket grundigt om der er nogen lus (de er ret nemme at få øje på) smiley

• #3   28. mar 2014 Han har ikke haft dækken på..

Ingen bevægende dyr.

Vi kan da ikke vaske når det er koldt.

Ind underhagen, har han også skorper

• #4   28. mar 2014 Det kan også være ringorm

• #5   28. mar 2014 Det kan muligvis være hans fold venner der bider ham ....

• #6   28. mar 2014 Srote har haft det med at klø sig selv skaldet på ca. denne tid af fældningen, da han pga Cushing ikke var i stand til at fælde. han kløede manen af, og havde flere gange sår ved halsen og var helt pelsløs over øjnene og specielt på halsen.
    Hans pels vendte også nogengange 'den forkerte vej (mod hovedet) - men ikke altid.
    Kan det være at den simpelthen klør sig pga varme?

• #7   28. mar 2014 Du bliver nød til at få en dyrlæge til at tage et kig på det. Det kunne godt ligne noget utøj men der er, som du selv skriver, ingen grund til at vaske hvis det ikke er nødvendigt og det er kun en dyrlæge som kan svar på det.
    Det er heller ikke sikkert du behøver vaske ham over det hele - det kan være du kan nøjes med de angrebne steder. Men skal der vaskes er årstiden jo sådan set underordnet - så må man bare vaske i varmt vand og give dem tæpper på til de er tørre igen.

• #8   28. mar 2014 vi har netop haft dyrlæge af samme grund.. han sagde det var pelslus og dem kan man ikke se med det blotte øje.. du kan enten give den middel mod lus som f eks frontline eller kontakte din dyrlæge og få noget du kan vaske den i.. men som du slev skriver lidt problematisk lige pt… jeg gav min frontline og håber det hjælper

• #9   28. mar 2014 Man behøver ikke se de levende kravl, hvis der er parasitter i/på huden

• #10   28. mar 2014 Min har det også ved manen, hvor han klør sig meget. Han bliver helt vild, når man rører det og gnider sin hals imod ens hånd. Han har aldrig haft det før og der er ikke kommet noget nyt eller fremmed ind i stalden i lang tid. Hvordan kan de få parasitter hvis der er ingen af dem der har haft det før? smiley

• #11   28. mar 2014 Sådan nogle lignende sår får Donna også tit her om foråret, men det har jeg fundet ud af at det var pga. hendes vinterpels, som hun gerne vil have af, og så klør hun smiley

• #12   28. mar 2014 Hvad med de andre heste han går sammen med? Vores den gamle kløede sig meget her i vinter og jeg kunne ikke finde lus e.l. Selv ikke med en lusekam igennem pelsen på hende. Efter et stykke tid opdagede jeg at den lille jeg har var FYLDT med lus. Til trods for at han ikke kløede sig e.l. Så de har alle tre fået lusekur og det har hjulpet. Hun klør sig stadig men ikke så ekstremt længere og pelsen er ved at komme igen der hvor hun havde gnubbet den af.

• #13   28. mar 2014 Køb en frontline på apoteket til 250kr

Det tager al levende utøj. Klør den stadig efter 24 timer får du dyrlægen ud.

Klør den ikke, har du løst problemet og sparet en dyrlægeregning smiley

• #15   28. mar 2014 Nogen kan være svagt inficeret uden at reagere, nogen kan have fået det fordi en ejer har været ude hos andre heste (og aet en hest m handske på fx), kan i princippet komme med rundt sammen med fagfolk dyrlæge/smed/kiro/udenbys undervisere osv der er mange muligheder smiley
    .... og jeg meeeeeener nogle enkelte ting kan smitte fra andre dyr til heste

• #16   28. mar 2014 Jer der snakker om frontline mod lus, er det pipetter eller den der spray man kan købe? smiley

• #17   28. mar 2014 Det er en spray smiley

Købte en flaske m spray på til 250kr på apoteket, og fordelte det langs hele overlinjen, masserer det godt ned i huden smiley

• #18   28. mar 2014 Og hvad hvis en hest er hunderæd for sprayflasker? smiley Så er man på skideren! Men er det ikke dumt at bruge kur mod lus, inden man er sikker på at det er lus?

Og hvis én hest i stalden har lus, skal det hele vel luseficeres? smiley

• #19   29. mar 2014 Så må den lære det smiley

Eller du køber rigtig mængde af de store hundes pipetter?

Næh, det er et systemisk gift der tager al utøj der suger blod på hesten smiley

Jo alle heste i flokken bør få, men hvis det ik er lus den smittede har, ville jeg luge vente m at gi de andre

• #20   29. mar 2014 Der er kommet en nyt hoppe føl ind som
    Havde mug og underlige sår ind under kæben.
    Det gik væk efter lidt smøren kan ikke huske hvad hun brugte.
    Men nu har vores islænder fået det under kæben og begge har disse underlige sår på huden!

De klør sig hele tiden ekstremt.

Vi har givet begge frontline og brugt noget
    Blåligt cream til sårene. Så håber vi snart det går væk ellers ringer vi til dyrelægen mandag.

Tak for hjælpen

• #21   29. mar 2014 Min har også haft underlige bare pletter under kæben?!?! Hvad er det for noget creme I har brugt?

Kommentér på:
Hvad er det for nogen sår??

Annonce