28. feb 2008 Følger: 32 Følgere: 31 Heste: 1 Emner: 22 Svar: 88
De der f*cking fluer æder min hest {{forumTopicSubject}}
Hej!
Min pony Ksaris øjne er vildt plaget af fluer, men han vil ikke havde fluenet på
Da jeg gav ham hans fluenet på den anden dag rystede han hele tiden p hovedet, og da jeg kom dagen efter havde han smidt både grime og fluenet oppe på folden xD
Men nu ligger det altså sådan at hans øjne løber helt vildt meget i vand og han har sådan nogle gule klatter i øjnene, og han er hævet omkring øjnene. Tror det er øjenbetændelse.
Hans fluenet irriterer ham som sagt, fordi det hele tiden berøre hans øjenvipper. En fluemaske ville de andre heste sikkert rive i stykker, og ved ikke hvilke fluesprays der virker.
SÅ mine spørgsmål er: hvad skal jeg gøre for at holde de der rædsomt irriterende fluer væk fra min hests øjne?
Og hvad skal jeg gøre ved hans mulige øjenbetændelse?
Skal lige siges at jeg IKKE vil bruge kamillete, da jeg har læst at det sænker helningsprocessen.
Ved godt det blev lidt langt, men hjæp mig lidt her.
Tak xD
mar 2008
Følger: 121 Følgere: 111 Heste: 4 Emner: 199 Svar: 948
nov 2007
Følger: 100 Følgere: 54 Heste: 18 Emner: 18 Svar: 255
feb 2008
Følger: 32 Følgere: 31 Heste: 1 Emner: 22 Svar: 88
Sandra EUR
De andre heste river den helt sikkert i stykker og de er jo dyre
C&B: tak for rådene, men den der fluemaske er jeg bange fpr at de som sagt river i stykker, så tror bare jeg prøver den der fluespray fra Horze =)
feb 2008
Næ, men er jo som sagt bange for at de andre ehste river den i stykker, for de leger rimmelig vildt engang imellem =)
dec 2008
Følger: 26 Følgere: 24 Heste: 1 Emner: 10 Svar: 80
aug 2007
Følger: 53 Følgere: 47 Heste: 5 Emner: 83 Svar: 466
ps. det med at kamille the sænker bla bla bla. det er noget pjat for jeg har altid brugt det, og det virker også for min veninde, om ik andet så stop kold kamille the i fodret, så hesten får det ind den vej
feb 2008
Det med kamille teen er rigtigt for har læst det et blad hvor det var en praktiserende dyrlæge der havde fundet ud af det videnskabeligt.
Men kender igså nogle der siger det samme som dig, så det er vil lidt et spørgsmål om smag og behag
aug 2007
Følger: 53 Følgere: 47 Heste: 5 Emner: 83 Svar: 466
De der f*cking fluer æder min hest
Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside