{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
764 visninger | Oprettet:

Dyrlæge igen igen..... {{forumTopicSubject}}

Ja, nu skal jeg igen havde dyrlæge ud til Diana idag, men det er selvfølgelig også en hel uge siden dyrlægen var her sidst. Jeg er nærmest blevet veninder med min dyrlæge, har hendes privat nr. mm. Jeg ser hende oftere end jeg ser min egen far. Jeg er SÅ træt af det og det er SÅ synd for Diana at hun hele tiden skal være syg og bare ikke kan fordrage min "vendinde"/dyrlæge.
Jeg har ikke engang haft Diana i 1 år, jeg gav 12.000kr for hende og har brugt næsten 20.000kr på dyrlæge regninger. Jeg har skiftet dyrlæge en gang og haft flere forskellige ude for at kigge på hende, hun er blevet behandlet med ALT muligt men intet hjælper. Hun hoster og hoster, dyrlægen kan ikke høre noget på hendes lunger og hals, hun er frisk og glad, vi har fået taget blodprøve og den viste en lille smule allergi/astma, men fik at vide det ikke betød så meget hvis hun bare fik sit pulver. Hun har fået jeg ved ikke hvor mange indsprøjtninger med alt mulig forskelligt, hun har fået 2 eller 3 forskellig slags pulver i en hel måned af gangen, hun har fået noget pasta noget, men intet hjælper.

Kan godt ske jeg lyder negativ, men jeg købte hende som ridehest hvorefter det viste sig hun var ifol og har så været syg siden. jeg har vel redet på hende omk. 30 gange på det lille år jeg har haft hende. Jeg vil ikke af med hende, for ´hun er jo min lille skatter. Syntes bare det hele er træls lige nu.
Skulle lige af med det smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Dyrlæge igen igen.....
  • #1   24. jun 2009 ej hvor træls.... kan du ikke klage til dem der solgte hende?.. hvis du ikke vidste den var ifol har sælgeren jo ikke været ærlige og du kunne jo sende den tilbage smiley

  • #2   24. jun 2009 har snakket med sælger og han sagde han ikke vidste det. desuden er han nu rejst til malta. og jeg vil ikke af med hende.

  • #3   24. jun 2009 Diana kan ikke fordrage sin dyrlæge eller nogen anden dyrlæge.. Det er ikke mig smiley

  • #4   24. jun 2009 jeg er jo godt klar over der vil komme dyrlæge regninger, jeg havde bare ikke regnet med det ville blive i det omfang. Har haft dyrlæge 2 gange i måneden i gennemsnit. Det havde jeg bestemt ikke med min gamle pony, det var 3-4 gange om året.

  • #5   24. jun 2009 nej hun bider ikke efter dyrlægen, hun viser bare ret tydeligt hun ikke kan lide hende, ved hele tiden at gå væk fra hende og undgå hende.

  • #6   24. jun 2009 Har du mulighed for at flytte hende?
    Vi har en gammel hest stående, som angiveligt havde så meget luft besvær, den kunne kolapse. har været på rideskolen nu i ca 4-5 år er nu blevet gammel, men luftvejene har intet fejlet siden vi fik den i vores stald.
    Måske der noget den er allergisk overfor.
    Øv det surt, en ting er pengene men også hårdt mentalt, at have ansvaret for sådan en syg pony.
    Håber i finder en løsning.


  • #7   24. jun 2009 Noget jeg har oplevet gentagne gange med heste som hoster er, at hvid de flyttes til løsdrift, så stopper hosten faktisk meget hurtigt. Allergi/astma er bestemt bedst hvis hesten kan komme ud i løsdrift.
    Det er surt at få en masse dyrlægeregninger. Det er jo ikke lige det man forventer, når man køber hest, at dyrlægen skal blive ens nære veninde, pga alt for mange besøg.


  • #8   24. jun 2009 Hun står ude hele døgnet og har gjort det siden maj. Hun er flyttet 2 gange men hoster stadig.
    Jeg har lige haft en anden dyrlægen ude (kl.17) han kan nu åbenbart sætte en diagnose på hende: Kronisk astma bronkitis
    Det betyder hun skal have medicin hver dag, resten af sit liv. Hun må kun komme på små skridt ture når hun ikke hoster. Og hvis hun ikke kommer af med hoste anfaldene så skal vi overveje at aflive hende når hun har folet og føllet kan vænnes fra. :,(


  • #9   24. jun 2009 Christina: uu det lyder ikke godt... jeg håber det bliver bedere smiley

  • #10   24. jun 2009 Det var en rigtig kedelig besked den dyrlæge gav. Øv øv. Håber hun bliver bedre,

  • #11   25. jun 2009 Mener så klart, at sælger skal have den hest tilbage. Lavede I kontrakt dengang, du købte hende? Aldrig køb uden kontrakt! Du bliver lige så glad for din kommende hest, som den her. Og desuden - hvis den skal aflives, så er det ikke dig, der skal tude i flere uger over det, hvis sælger får den tilbage.
    Jeg er selv hårdt ramt af diverse dyrlægebesøg... MANGE gange mere end dig, men heldigvis ikke på den måde. Det er som regel noget forskelligt. Havde to føl sidste år, der fik bronchitis, men det hjalp efter de fik medicin.


  • #12   25. jun 2009 Vi har selvfølgelig kontrakt på hende, men jeg har haft hende i næsten et år nu. og sælger er flyttet til Malta.

  • #13   26. jun 2009 Ring og snak med en advokat. Mener man har 2 år, når man har kontrakt... Det kan jo ikke være dit problem, at sælger er flyttet udenlands.

  • #14   26. jun 2009 ja men så kan han vel forlange at få Diana og hendes 10mdr. føl + det ufødte føl tilbage?

  • #15   29. jun 2009 Snak med advokaten om det... Hvis I har sat det føl i hende, må det jo være jeres...

Kommentér på:
Dyrlæge igen igen.....

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside




Annonce