{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.198 visninger | Oprettet:

manglede smed... ( lange hove ). {{forumTopicSubject}}

Hej HG'er.
Igen igen holdte vores smed ikke sin aftale idag, så vores ene hest som er MEGET trængende skal vente endnu mere endnu. Jeg er ved at blive bange for hesten kan blive forfangen med de lange hove eller andet.? Har valgt ikke at ride på den inden den er blevet beskåret for en sikkerheds skyld.... hvad kan jeg gøre for at holde skader/halthed/sygdom væk inden smeden kommer?

Et billede --> F:\DCIM\101NIKON\DSCN2289.JPG

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  manglede smed... ( lange hove ).
  • #1   23. jun 2009 undskyld linket virker ikke... ;S i kan kopiere den og så sætte den op i adresseboksen smiley det virker.

• #2   23. jun 2009 Hmm. Det er da irriterende med den smed der bliver ved med ikke at overholde aftaler.
    Jeg har så selv fået en fil af min smed, og han har vist hvordan jeg kan gøre, bare hvis nu han en dag ikke kunne komme, så det er jeg rigtig glad for, hans hove slår tit små stykker af, så kan jeg lige file der smiley
    Men jeg ville sige at du skal lade være med at ride den, og så ringe til en anden smed.

• #3   23. jun 2009 <b> Til dem der synes jeg skal tage en ny smed </b> : der er kun en mere i nærheden vi kan tage, men ham kan vi ikke få fat på, og min mor vil helst have " ham vi har nu " fordi vi kender ham osv.</b>

<b> Forfangen </b>: jo jeg har læst at hvis hovene bliver for lange kan de blive forfangne pga. et eller andet der sker i benet. Men hvis alle mener det ikke kan lade sig gøre, er den bekymring bare ude af verden (:

• #4   23. jun 2009 Bare hesten bare står på folden, hvor der er blød bund, sker der ikke noget ved at hesten har lange hove smiley

• #5   23. jun 2009 Bonnie&Timon og ¤ Team 'A&A' ¤ (L) Fiie .. smiley S : Forfangenhed kan også komme af andre ting, der er forskellige typer forfangenhed;)

Det du kan risikere ved at den ikke får ordnet hove er selvfølgelig at den får en skade eller at det påvirker benstillingen, hvis det er over længere tid;)
    Hvis jeg var dig ville jeg simpelthen ringe til den smed og skrue bissen på. Tror bare det er det evige problem med de beslagsmede, de kommer ALDRIG når de har lovet det. Men synes du skal ringe til ham i morgen og sige at nu må han lette røven, hvis der ikke sker noget så prøv den anden smed, hvis du ikke kan lide ham så kan du jo altid skifte tilbage.
    Jeg ved godt hvor skide irriterende det er når de ikke dukker op;)

• #6   24. jun 2009 Mange smede tror de kan tillade sig alt...
    Hvis jeg var jer ville jeg straks ringe til samtlige smede i området for at finde en ny. Jeg går ikke på kompromis m min hestes hove. Har haft skiftet smed utallige gange på det grundlag, men jeg accepterer simpelthen ikke at blive brændt af gang på gang når det går ud over hesten.
    Nu er jeg så heldig at jeg endelig har fundet en 110 % stabil smed. Hver 6. uge ringer han for at aftale tid til ugen efter og hvis vi aftaler kl 7,30, så står han der også 7,30 (ofte 10 min før). Dét er en god smed!

• #7   24. jun 2009 Hmm kan se du kommer fra Als, det er vel ikke berømte Keld i bruger? Han er jo ekspert i at brænde sine aftaler.... Og beskærer desuden af h... til uden at have en uddannelse...

Da jeg boede på Als brugte jeg Jeppe's beslagsmedie fra Åbenrå. Ved ikke om han tager flere ind nu da han har snakket om at trappe ned, men han er en mand der overholder sine aftaler!

• #8   24. jun 2009 Jeg syntes efterhånden at emnet smede er ved at være et mega problem... Problemet i det jeg mener er at mange beslagsmede TROR de er guds gave og kan komme når det passer dem og ikke kunden..

Jeg kan forstå hvis man ikke betaler til tiden osv at smeden ikke gider komme, men er man som de fleste heste ejere god til at betale så syntes jeg det beslagsmede har gang i generelt er noget forbandet svineri...

Der er mangel på beslagsmede og de gør sgu hvad fanden de vil efterhånden...

Jeg har trimmer og hende har jeg haft nu i godt 3 år og hun kommer altid til aftalt tid, kommer der en mdr hvor økonomien er mindre end ellers så har hun intet imod man trækker betalingen lidt... Sådan en er GULD..

JJ

• #9   24. jun 2009 Jeg kan ikke få linket til at virke.. Forfangenhed kan foresage lange hove, men har aldrig hørt det omvendt.. Du kan trække med den/skridte på asfalt så det sliber noget af det..

• #10   24. jun 2009 Jeg vil forøvrigt også rose Jeppe som Jeanette nævner.. Og jeg vil også gætte på Keld? Han skulle være dygtig nok, men er ifølge mingamle smed blevet for gammel til at kunne det han kunne som ung, men det vil han ikke acceptere..
    Ellers er der jo også Hans? Ha har jeg brugt meget til min hoppe og han er også kanon og kommer altid som aftalt og er han forsinket eller forhindret, så ringer han i god tid og siger det og tilbyder en anden tid med det samme..

• #11   25. jun 2009 De smede kan have tendens til ikke at komme ;s... Det er meget ireterende vi skulle ringe 2 gange får han kom og Bella var ved at trænge meget! ;(
    Men nu er de forlængst blevet klippet! smiley

• #12   25. jun 2009 <b> Jeanette N </b> og </b> Cawani </b> : jo det er kjeld smiley han har nu ikke lavet nogle ulykker med vores heste endnu, altså beskåret forkert så de er blevet halte. Men ved nogen er kommet ud for det. Min mor har ringet til ham idag uden at få fat på ham ( vi kan kan ringe mellem 06.30-07.00 ), men vi bliver ved til han kommer. Tror også mine forældre er ved at være træt af ham, mon ikke de snart går med til at skifte smed`?
    Ham der Jeppe kan jeg lige undersøge, har i fx. nummeret på ham?

• #13   25. jun 2009 Christina har længere oppe linket til en liste med smede..

• #14   25. jun 2009 <b> Cawani </b> : når ja smiley tak christina

• #15   25. jun 2009 vi for en nabo til det som er en ven han tager dog kun vores og sine egne heste da han er bange for at få undt i ryggen

Kommentér på:
manglede smed... ( lange hove ).

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside

Annonce