1.006 visninger
|
Oprettet:
GreyStone - BBH BasisInstruktør .
29. aug 2008 Følger: 43 Følgere: 46 Heste: 5 Emner: 37 Svar: 1.158
29. aug 2008 Følger: 43 Følgere: 46 Heste: 5 Emner: 37 Svar: 1.158
Hvilken avlsforening? {{forumTopicSubject}}
Jeg skal til at beslutte mig for hvilken forening hesten og jeg skal indmeldes i (skal jo gerne nå kåring til efteråret!).
Jeg har undersøgt en masse og læst en masse på nettet om DanskTinkerforening og Irish Cob Society, men jeg kan stadig ikke blive klog på hvilken forening vi skal melde os ind i.
Umiddelbart gætter jeg på at DanskTinkerforening vil være "nemmest" da den drives fra Danmark.
Hvad er Din holdning? Hvorfor har Du valgt det Du har?
aug 2008
Følger: 43 Følgere: 46 Heste: 5 Emner: 37 Svar: 1.158
Det lyder fornuftigt. Jeg vidste ikke det med adgang til shows og skuer Jeg sætter også temperament meget højt!
Det er lidt svært at finde rundt i de forskellige ics forbund... Er det www.irishcob.dk du tænker på?
aug 2008
maj 2008
Følger: 42 Følgere: 46 Heste: 2 Emner: 259 Svar: 5.411
Min pointe er at i ICS er pas og kåringsbevis ikke på dansk, godt nok engelsk, men jeg står af når der står name 2 gange. (engelsk og tysk)
Så hvis du ligesom mig ikke fatte brik af fremmedsprog så er ICS upraktisk.
Og som Berit skriver, skal de være under LU for at komme til skuer osv :o)
aug 2008
Hun er vist registreret i Irish Cob Society Danmark som føl - jeg har i hvert fald et ægthedscertifikat derfra hvor der står hun er af racen Irish cob. Betyder det at jeg slipper for en racegodkendelse til kåringen i fx Dansk Tinkerforening?
Hendes pas er udstedt af ECHA, hvilket igen forvirrer mig
Men man blir jo kun klogere af at spørge!
maj 2008
Følger: 42 Følgere: 46 Heste: 2 Emner: 259 Svar: 5.411
aug 2008
jan 2009
Følger: 136 Følgere: 145 Heste: 7 Emner: 470 Svar: 2.517
jan 2009
1.: Strømline kommunikationen og budskabet
2.: rette op på den grafiske profil i brevlinien
3.: Få rettet op på hjemmesiden, så den er nutidig og ser professionel ud. Den mangler personlighed, skarphed og lækkerhed samt design.
4.: arbejde med markedsføringen af de forskellige tiltag og arbejde lidt 'eye-catchers' ind, som ville give lidt mere opmærksomhed omkring events
5.: Øge lækkerheden i print og informationsmateriale, så det matcher cores skønne heste
6.: Jeg kunne blive ved (og jo, for at være helt ærlig, så har jeg vist gjort bestyrelsen opmærksom på det... Men, jeg farer trods alt med lempe og nøjes med at udbasunere mit ønske om at få DTF under kyndige markedsførings-briller).
7.: Strategi og målsætning
De ting jeg påpeger her, er ikke et udtryk for kritik af det flotte arbejde der ligger i det, men snarere et ønske om at det blev gjort endnu bedre - for vores hestes skyld og for at fremme kendskabet til den smukke race.
jan 2009
Jeg er ikke medlem af DTF da jeg er ret ny i Tinker-verdenen - så naturligvis har jeg ikke været på nogen general-forsamling. Jeg tror desuden også, at det er svært at komme igennem med noget, da der er mange der syns at det er 'godt nok'. Men nej, dtf's hjemmeside er ikke ikonisk, den er ikke vejledende, den er ikke indbydende og logoet er pixeleret og forældet. Den er en rigtig fin hobby-hjemmeside og udstråler hobby. Sorry, men jeg er altså bare hudløst ærlig. Det er på ingen måde kritik af det arbejde der er foretaget af frivillige - det er skide flot og ingen kritik der. Det er desværre bare sådan, at passion indadtil gør blind. Mit job er at se tingene ude fra... Sorry, men hvis andre ikke vil sige det, så kan jeg da gøre det. Det er absolut ikke kritik af folks arbejde, snarere en respekt for det arbejde der er lavet. Hvorfor skal DTF's profil ikke ha' lov at matche det hårde arbejde der ligger bag?
Og nej, jeg har ikke tænkt mig at møde op til næste general-forsamling og tigge og be om at få lov til at revolutionere DTF's markedsførings-profil. Det er noget DTF skal ønske - ellers bliver det ikke gennemgribende og gennemført. Det er lidt som at save et ben halvt af og så alligevel ikke gøre det. Man beder heller ikke en læge om at give en halv vaccine eller en beslagsmed om kun at smide sko på halvdelen af hoven...
Det er tværtimod en GOD ide at ændre på en gang. Det viser et klart ønske til omverdenen om fornyelse og åbent sind. Ja, der er mange foreninger, der kunne trænge til en tur. Men det er netop også fejlen her. Man skal ikke sammenligne sig med andre foreninger, det er simpelthen ikke at stile højt nok. Hvis jeg vil være smuk til en fest, så lader jeg mig skisme ikke inspirere af nabo-konen (fru Gryde) men af modellerne i bladende. Aim for the stars, at you might reach the moon. Aim for the eath, and you'll just hit... well... dirt...
ØJ... så fik jeg, trods min indledende bemærkning om at det ikke var tiden eller stedet til denne debat, alligevel besudlet denne uskyldige tråd med mit japperi. SOOOORRY - jeg smider mit showshine i ringen og beder om tilgivelse!
aug 2008
Selvom Jeres svar måske lige fik taget en omvej, fik det mig i hvert fald sporet ind på min beslutning
Jeg vil til dels givePauline P ret i hendes betragtninger, men jeg kan fornemme på Berit at der virkelig lægges en masse arbejde og kærlighed til den skønne race i foreningen - Og det vægter jeg meget højt.
Så må jeg jo troppe op på GFérne og se hvad jeg kan bidrage med
Glæder mig allerede til kåringen i August!
Tusind tak for jeres hjælp og råd!
sep 2006
Følger: 224 Følgere: 213 Heste: 27 Emner: 129 Svar: 801
Vi har valgt den ene af ren og skær nødvendighed for at komme på skuer. Har følt direkte på kroppen hvor velkommen man som ny var der.
Den anden har vi valgt pga fair bedømmelser, fair behandling og ikke mindst godt samvær.
Hvad angår kvadrillerne ja så får de jo reklame begge foreninger da vi rider både cob og tinker !! og så et forsmået "hva får vi tilbage" ??
Jo vi har det så frygteligt hyggeligt
jan 2009
...Og en anden tanke... Vi siger 'det kunne være fantastisk at øge kendskabet til vores dejlige race'... Jeg kunne godt tænke mig at spørge: HVORFOR? Hvorfor vil vi gerne øge kendskabet? Det er en fin sætning, men svaret på spørgsmålet er ikke klar. Derved arbejder alle ikke mod samme mål og det bliver noget fnidder. HVORFOR vil vi øge kendskabet? Jeg ved godt hvorfor jeg vil. Jeg har 2 grunde...
Og så lige en kommentar til ovenstående: Nej, jeg kommer ikke med et oplæg, som der kan stemmes om. En mekaniker reparerer heller ikke bilen for derefter at få vurderet om det kan bruges. Hvis I stemmer for, at I gerne vil have en kritisk gennemgang og en snak om opgradering, så kommer jeg gerne. Men jeg laver ikke arbejdet først og så kan I vurdere om det er brugbart. Nixen bixen. Mine kunder plejer at betale omkring 40.000 for et oplæg (af de billige). Det vil jeg gerne forære DTF, men ikke, hvis det ikke er et ønske. Demokratiet i DTF lyder til at være af en sådan karakter, at en enkelt små-sur herre i hjørnet som muligvis er trådt over tæerne eller tager lang tid om at accepterer fornyelse, kan betyde, at alt arbejde er spildt. Og det er mangel på respekt for min tid - og DTF's.... Såååååååå...
jan 2009
apr 2008
Følger: 2 Følgere: 1 Svar: 2
For det første synes jeg det er et underligt emne Pauline tager op under overskriften "Hvilken avlsforening ?", men nu er det gjort....
For det andet har jeg alt mulig respekt for andre menneskers arbejde og kan da godt forstå, at Pauline måske har nogle professionelle egenskaber, der retfærdiggør hendes anskuelser af en avlsforenings markedsføring af sig selv, men synes nu nok at Pauline glemmer hvad det hele handler om - nemlig avlen.
En avlsforening er en non-profitabel forening, der optager medlemmer med interesse i at fremme avlen for den pågældende race. Dvs at alt foreningsarbejde sker på frivillig basis og alle udgifter dækkes af indtægter fra medlemskaber samt salg af merchandise ved arrangementer o. lign.
Selvfølgelig skal foreningen og budskabet markedsføres, hvilket også bliver gjort (så vidt jeg kan se), men iflg. Pauline's konklusioner åbenbart ikke godt nok.
Den egentlige grund til at jeg har valgt at kommentere Pauline's konklusioner er, at jeg i en lignende gruppe her på sitet faldt over et link til en hjemmeside - og ja, det kan vist roligt kaldes en HJEMMEside og ikke website - der viste sig at være Paulines.
Må indrømme at jeg forventede noget eksklusivt og ekstraordinært fra en erklæret professionel, der udbreder sig så meget om hvordan andre kan optimere og forbedre deres materiale. Men blev temmelig skuffet over layout, manglende links (små hints, der ikke førte til noget), forvirrende galleri, dårlig navigation, samt - ikke mindst - ringe tekst (ingen korrekturlæsning, taste-/stavefejl, manglende grammatik osv.)
Beklager Pauline - men det er en ommer (for nu at bruge et udtryk fra reklameverdenen...) !
Synes du skal feje for egen dør, inden du beder andre om det. Om ikke andet så ville det da se pænt ud, hvis du tilbød din indsats til foreningen i stedet for at bruge tid på at kritisere den i offentlig forum. Du mener at man bør gøre noget, og det er fint, men måske det har en bedre og længerevarende effekt, hvis den information tilgår foreningen. Og selvom du åbenbart ikke er meget for demokratiske metoder, så er kutymen i det danske foreningsliv, at større ændringer normalt tages op på den årlige Generalforsamling, hvor medlemmerne har mulighed for at få information, samt ytre deres meninger, og ikke mindst stemme om de ændringer, der foreslås. Men det er måske så der, hunden ligger begravet.........
Jeg kan da kun opfordre Pauline og andre, der har interesse i en avlsforening og dens virke til at melde sig ind og gøre en forskel som medlem.
Jeg er ikke selv medlem af en avlsforening på nuværende tidspunkt - udelukkende af den grund, at jeg ikke har hest.
aug 2008
Dette indlæg var ment som et forsøg på at danne et overblik over folks erfaringer med de eksisterende avlsforeninger. IKKE et oplæg til negativ stemning!
Jeg vil sige mange tak til de der har svaret, og også fint at folk lufter deres personlige holdninger.
Jeg har imidlertid på fornemmelsen at tråden er ved at tage en uheldig drejning, og det kan ingen være tjent med.
Derfor: Skriv kun yderligere til emnet hvis det har med det oprindelige spørgsmål at gøre. Ellers sletter jeg hele emnet.
I en god mening.
Louise
jan 2009
Hvis du vil se nogle hjemmesider jeg der i mod har DESIGNET, kan du starte med den gamle fabrik www.dengamlefabrik.dk, glyngøre www.glyngøre.dk, LandboUngdom www.landboungdom.dk, ad DE LUXE www.addeluxe.dk for lige at nævne et par stykker... Der er absolut ikke noget sammenligningsgrundlag imellem min stalddeluxe-side som er ren hygge, og så den relevante kritik jeg giver DTF... Og undskyld at jeg tager lidt til genmæle... Men må man ikke gerne det, når man bliver 'plukket på', som de siger på Norsk? Jeg vil mene, at når man er så harsk i sin mund, så burde man da kunne skældne imellem kritik, der bliver givet, i, rent faktisk bedste mening, og det indhold, som i bund og grund faktisk mest er til os selv i stalden og dem, der kan more sig over det der står. Der er ikke noget budskab, og ikke nogen mening med siden, og nej, der er heller ikke et 'hvorfor'. Og jo, jeg er erklæret professionel, men jeg hygger mig med stalddeluxe og kan faktisk godt li' at have en totalt amatør-side... det er min legeplads, lad mig dog have den i fred. Når jeg udtaler mig professionelt, så hold det dog op i mod professionelle sider i stedet for at hænge det på et amatør-søm... Det er ikke super sagligt. Jeg står 100% ved min kritik af DTF's kommunikation, og jeg står 100% ved mine spørgsmål. Og nåh ja, hvis jeg kan køre al markedsføring for ECCO, så KUNNE det måske være, at jeg faktisk har noget at have det i. Jo mere jeg tænker over det, jo mere irriteret bliver jeg faktisk over det sammenlignings-grundlag. Damn, det er tyndt...
STald Lillelund, jeg håber du sletter, for jeg kan ikkelade være med at svare igen - og det er vist dybest set spild af tid...
jan 2009
Jeg nævner kvadrillerne, og siger, at det kunne være fedt, hvis de blev fulgt op - da de allerede er en stor del tinker-verdenen... Rent faktisk tilbyder jeg hjælp. Jeg vil bare ikke være medlem af nogen forening eller i nogen bestyrelse.
Jeg har tilbudt min hjælp, både direkte og inddirekte. OG... jeg har fået utroligt mange positive PB på, at jeg prikker til et følsomt emne... Nogen har skrevet, at de ikke tør blande sig offentligt, andre, at det er dejligt, at der er en der stiller lidt spørgsmål... Men nå... Desuden er min off-pist om foreningen faktisk kun på 3 linjer... Hvor efter jeg bliver bedt om at uddybe - jeg beklager dybt, at jeg tog denne opfordring op.
apr 2008
Følger: 2 Følgere: 1 Svar: 2
Jeg kan også kun anbefale DTF som avlsforening - har selv haft den temmelig meget på dagsordenen i mit liv. Jeg ved hvad der bliver lagt af kræfter fra medlemmernes side - både mht bestyrelsesarbejde og mht promotion ved skuer og shows.
Derfor generer det mig også, når jeg hører ikke-konstruktiv kritik. Ikke-konstruktiv på den måde, at der ikke tages udgangspunkt i målet for foreningen, nemlig avlen.
Og Pauline - jeg har allerede gjort hjemmearbejdet inden jeg "kritiserede" dig - men lad nu det ligge. Synes måske bare det er værd for dig at overveje, hvilke signaler du sender ud i verden omkring din kunnen - det kunne jo være der sad en potentiel kunde derude i cyberspace.
Med venlig hilsen
Line - som stadig går ind for seriøs og målrettet avl, der tilrettelægges ved hjælp af seriøs selektion af avlsmateriale.
aug 2008
Jo, jeg skal helt sikkert med til august Er påbegyndt træningen.
Skal I ikke have jeres skønne Nessa med? Hun er bare så skøn!
aug 2008
Så det endte med lille Lai istedet. Men hun er også super dejlig!
Hvilken avlsforening?
Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside