At træne uden grime {{forumTopicSubject}}
Jeg har et lidt nybegynder spørgsmål, da jeg først for nyilgt er begyndt at interessere mig for groundwork og des lige.
Jeg er begyndt at træne min hest uden noget udstyr overhovedet, ingen grime, intet. Jeg synes han ligner en million uden udstyr og jeg elsker at se på ham præcis som han er.
Min hest er meget meget nem at have med at gøre. Og det er faktisk ikke noget problem at træne tricks osv uden grime, da han lystrer stemmekommandoer, flytter sig ved lette tryk osv.
Men hvad kan en rebgrime, som jeg ikke kan træne uden grime på??
Og er der andre end mig der vælger bare at droppe grimen og træne med hesten uden noget som helst?
jun 2007
Følger: 143 Følgere: 139 Heste: 3 Emner: 66 Svar: 2.182
- Hvad? :s
well blir nød til at trække hesten over i feks ridehallen med et eller andet (regler på opstaldningsstedet) så min hest har altid kapsun på når vi træner fra jorden
nov 2008
Følger: 31 Følgere: 32 Heste: 1 Emner: 437 Svar: 3.968
dec 2004
Følger: 13 Følgere: 11 Heste: 4 Emner: 5 Svar: 61
nov 2008
Er bare nysgerrig efter hvad en rebgrime egentligt kan.. Mange bruger dem jo..
aug 2007
Følger: 14 Følgere: 30 Heste: 1 Emner: 72 Svar: 2.771
Som Zorro siger, så er det bare et "sikkerhedsnet" og en måde hvorpå du lettere kan give signaler (eller nok i det fleste tidspunkter "små/halv tvinge"). Så bliv endelig, ENDELIG ved med det du gør
Rebgrime har faktisk oss den "ekstra funktion" i forhold til en almindelig grime, at der er de der knuder, som ligger på næseryggen. De påvirker med at et pres ind på nogle nervebaner, og hvis de ligger rigtigt (eller skulle man sige forkert..?), så kan de faktisk holde en hingst foran en brunstig hoppe, da den kan være så kraftigfuld! Dvs, de KAN påvirke med stor smerte på hesten, men normalt når man ser folk arbejde med heste i rebgrime tager de jo ik så hårdt fat, og så ser jeg intet problem i det
aug 2008
Følger: 84 Følgere: 86 Heste: 3 Emner: 123 Svar: 4.075
Hvis jeg kunne træne uden ville jeg gøre det men det er desværre endnu ikke muligt for mig. Det skyldes også at jeg sjældent er alene på banen så af hensyn til andre og af sikkerhedsgrunde bruger jeg rebgrime, grime eller kapsun.
Kan bedst lide rebgrimen da det er besværligt at rebet sidder på næseryggen (kapsun) og jeg synes ofte at alm grimer sidder ret dårligt.
aug 2008
Følger: 84 Følgere: 86 Heste: 3 Emner: 123 Svar: 4.075
feb 2008
Følger: 190 Følgere: 179 Heste: 2 Emner: 127 Svar: 1.026
nov 2008
Jamen så har jeg jo fat i noget af det rigtige når jeg træner min hyp uden grime. Det er da dejligt at høre Så er det jo bare at fortsætte med det jeg har gang i!
nov 2008
Nu er jeg bare så super heldig at jeg købte min hest af en opdrætter og han var showtrænet da jeg fik ham. Klogeste ting jeg nogensinde har gjort var at købe en hest der er proff showtrænet, for hold da op hvor er han bare nem at have med at gøre.
Ville bare høre om en rebgrime var noget jeg skulle investerer i, men det er det jo så ikke kan jeg høre på det hele
jul 2008
Følger: 23 Følgere: 4 Emner: 43 Svar: 835
apr 2007
Følger: 30 Følgere: 43 Heste: 9 Emner: 398 Svar: 6.662
At træne uden grime
Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside