{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.663 visninger | Oprettet:

transport af hoppe og føl {{forumTopicSubject}}

Hejsa.. nu kommer tiden jo snart hvor vi skal til føl championat med mit føl og da det er første gang jeg skal ud og køre med hoppe og føl vil jeg gerne høre om i har nogle gode råd!
Hvad gør i når i læsser? hvordan sikrer i føllet i trnsporten ovs.
Det skal lige siges at det er varmblod jeg har.

Håber meget at kunne lære af jer alle sammen

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  transport af hoppe og føl
  • #1   1. jun 2009 Jeg transportere på samme måde som GUBjo - Poppelgården - KLUBMESTER '08. Nogen gange læsser vi føllet først, hvis hoppen ikke går lige ind for så plejer det at hjælpe. Men ellers sammen måde. :o)

• #5   1. jun 2009 Tak for alt den dejlige hjælp..
    GUBjo - Poppelgården - KLUBMESTER '08 smiley : bare så jeg lige er helt med beholder du stillerummet i? det var nemlig sådan jeg forstår det...

• #7   1. jun 2009 jeg kører som regel os uden skillerum... men ellers lige som de andre...

• #8   1. jun 2009 Jer der har føl og hoppe adskilt - binder i så føllet? Og hvordan kan det være at det lige skal være i venstre side? (:

• #9   1. jun 2009 GUBjo - Poppelgården - KLUBMESTER '08 : Det er helt rigtigt det du skriver.

Jeg køre også med skillerum i min hestetrailer og har aldrig haft problemer med panik heller noget fra føllets side, vi har dog også kamera i bilen. Og føllet bliver ikke bundet...

• #10   1. jun 2009 Det er rigtig nok at den yungeste skal stå i venstre da vejen altid hælder ud mod kanten, og hvis traileren ryger derud så vælter den ikke så nemt.

Jeg læsser hoppen først og så føllet i den anden side, men mine føl er altid bundet og der er aldrig sket noget. Men det er nu hvad folk føler for.

• #11   1. jun 2009 Jeg må indrømme at jeg er mest nervøs for at der skal opstå panik... fra føllets side når de står på hver side af væggen.. Desværre har jeg ikke selv transport og kan ikke rigtig "øve" inden vi skal afsted da jeg jo ska leje en transport hver gang jeg skal bruge..

Men har tænkt mig at prøve jeres råd

• #12   1. jun 2009 Jeg ville fjerne skillerummet da det er første gang føllet skal køre i trailer.. men det kommer lidt an på hvordan hoppen er og hvor lang køreturen er..

• #14   4. jun 2009 Jeg fjerner skillerummet. Føllet drikker jo meget mælk ved moren og det gør som regel, at de falder mere til ro under transport. Hvis hoppen ikke er så god til det med trailer, kan du læsse føllet først, for så plejer hoppen, at have nemmere ved, at gå op... Den fokuserer meget på sin lille baby. :o)

Kommentér på:
transport af hoppe og føl

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside

Annonce