3.645 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 24 Svar

transport af hoppe med føl transport af hoppe med føl

Hej alle,

Hvad er jeres erfaringer med transport af hoppe og føl?

Jeg skal til følfremvisning her den 21/06, og skal i den forbindelse køre lidt over 1 time for at når frem..

Som jeg kan læse mig til skal hoppe og føl står i samme rum i boksen, og der skal være mulighed for at føl OG hoppe kan ligge sig på samme tid.. Men kan det være rigtigt?
Tænker det er lidt farligt at køre med dem på den måde, eller er det bare mig?

Kan sagtens gøre så føllet kan vende sig og die, altså så jeg piller plasten af i midten..

Ville lige høre jeres erfaringer på dette område..

Rose
Lige et lille billede af hoppe og føl

Belugahval forskrækker lille dreng
Slå lyden til
00:00
/
00:37
LIVE

NOW PLAYING

Drone fanger hidtil uset adfærd hos de sky arktiske narhvaler

NOW PLAYING

Redder reveunge i net

NOW PLAYING

Alligator sneg sig ind i hus

NOW PLAYING

Hval forfølger kajak

NOW PLAYING

Redder babyelefant fra dyb brønd

NOW PLAYING

Dette Vidste Du Måske Ikke Om Elefanter

NOW PLAYING

Disse fem lande har flest hunde som kæledyr

NOW PLAYING

Her Er De 5 Sødeste Dyr I Verden

NOW PLAYING

Fem Facts Om Hunde

NOW PLAYING

Verdens fem farligste dyr

NOW PLAYING

Det skal du overveje før du anskaffer hunde

NOW PLAYING
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Hente to døre i bauhaus Roskilde Montere døre og dørhåndtag i Jyllinge 2.100 kr.
  • sætte hylder op bad og køkken 3.000 kr.
  • Tilskæring af ca 14 have fliser 400 kr.
  • Fix washing machine 750 kr.
  • Havearbejde 1.500 kr.
  • Rengøring 117m2 lejlighed 2.500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  transport af hoppe med føl
  • #1   3. jun 2013 altså vi plejer ikke lave så begge kan ligge sig. vi plejer bare at transportere dem i en almindelig trailer smiley

• #2   3. jun 2013 plejer er jo noget andet end hvad loven siger smiley

• #3   3. jun 2013 Undskyld den useriøse henvendelse...

men NÅRH FØLLE FLYVER smiley sorry måtte bare ud med det og de er rigtig RIGTIG fine begge to smiley men det føl der smiley

• #4   3. jun 2013 Cabellio, det da helt okay smiley Er også meget spændt på hvad de tyske dommere siger til hende, så kryds fingre smiley

• #5   3. jun 2013 Vi tager skillevæggen ud smiley

• #6   3. jun 2013 Så føllet bare står løst og hoppe bundet?

• #7   3. jun 2013 det vel egentlig også noget nemmere at læsse dem på den måde?

• #8   3. jun 2013 Er det helt sikker? Altså hvad jeg har læst mig fremtil, så skal hesten stå bundet så hestens hovede ikke kan komme under stangen oppe foran eller for den sags skyld kunne vende sig og på den måde hænge selv selv! Aldrig i livet ville jeg lade min egen hest stå så løs bundet i en trailer, så er jeg sgu lidt lige glad med hvad loven siger da hesten kan kommer voldsomt til skade!

• #9   3. jun 2013 Det heller ikke hoppen der skal stå løs, men føllet... Vil aldrig binde et føl i en trailer, på den måde kan den komme endnu mere til skade en hvis den er løs..

• #10   3. jun 2013 føllet skal jo have mulighed for at die og ligge sig under transporten, i mit tilfælde er de ´kun 2 mdr gammel

• #11   3. jun 2013 Det var også moren jeg mente smiley da du skriver at begge parter skal kunne ligge sig ned og det var derfor jeg skrev som jeg skrev smiley

• #12   3. jun 2013 Ok så vi enige smiley
    Det er i hvert fald hvad der står på DRF hjemmeside, men det er da i mine øjne ret farligt at køre sådan..

• #13   3. jun 2013 Præcis smiley

• #14   3. jun 2013 Når vi kører med hoppe og føl tager vi alt inventar ud så traileren er helt tom. Så står begge som det passer dem. Vi har aldrig oplevet nogle uheld eller fået skader på hestene.... Har da aldrig hørt om at de skal kunne lægge sig - en hest vil da aldrig lægge sig ned under transoprt!?

• #15   3. jun 2013 Hoppen binder mand.. med vores små ponyer har vi tit bare rykket skilde rummet skråt så stå følle bag til.. løs selvfølgelig.. og jah eller tager man bare skilderummet ud..

Jeg ville aldrig lade min hoppe stå løs derinde uden og blive bundet.. kun føllet

• #16   3. jun 2013 Pernille: er hoppen stadig bundet hos jer?

Dette er hvad der står på DRF´s hjemmeside:

Transportpraksis
    For transport af heste, gælder bl.a. følgende bestemmelser
    •Heste, bortset fra hopper der transporteres sammen med deres føl, skal transporteres i individuelle båse.
    •Ved transport af hopper med diende føl, skal der for hver hoppe med afkom etableres en så rummeligt aflukket bås, at både hoppe og føl bekvemt kan ligge ned samtidigt.
    •Hestene skal anbringes således, at de ikke under transporten er udsat for beskadigelse af haleroden eller sædebensknuderne.
    •Når et dyr er bundet under transporten, skal tøjret være stærkt nok til ikke at briste under normale transportforhold.
    •Tøjringen må ikke være til fare for dyrene og skal hurtigt kunne frigøres.

Det skal specielt bemærkes, at uanset tidligere bestemmelser SKAL der nu være strøelse til absorbering af urin og gødning i bunden af transportkøretøjer. Der er altså ikke krav om halm, men udelukkende om strøelse i det område, hvor hesten gøder eller urinerer.

• #17   3. jun 2013 Forstår heller ikke helt pointen med at hoppen skal kunne ligge ned..
    Men tror da bare vi piller skillevægen ud, så følle har plads også den kan die smiley

• #18   3. jun 2013 Jah sys det lyder som en god ide.. og nej kender ingen heste som ligger sig ned i boksen under transport.. kan kan ikk se en hoppe med føl har mere brug for at ligge sig ned and en vilken som helst anden hest.. føl kan jeg sagtens se pointen i.. Men jah nå det så storer heste du har så ud med skilde rummet også ind dem

• #19   3. jun 2013 Det må blive sådan smiley så kan følskuet bare komme an..

• #20   3. jun 2013 Og tillykke med din røde sag, men de 4 hvide ben smiley

• #21   3. jun 2013 Hvis både hoppe og føl skulle kunne ligger ned på samme tid, skal de transporteres i en lastbil og det er langt fra alle der har sådan en smiley

Da vi flyttede vores sidste år, blev de flyttet i hvert deres separate rum. Han var så ikke bundet, samt der lå blokeringer foran ham, så han kunne hverken komme den ene eller andet vej.

Det tog lidt over en time, og de overlevede begge to, selvom han ikke kun die. smiley

• #22   3. jun 2013 Jeg har kørt min hoppe med føl 2 gange, vi tog skillerummet ud og bandt begge 2. Føllet overlevede ikke at kunne die, men det var så også kun 30 min hver gang..

• #23   3. jun 2013 Jeg har altid skille rummet i, og hoppe og føl hver for sig så ingen kommer til skade... Føllet kan godt finde på, at ligge sig ned, og så kan hoppen ved et uheld sagtens komme til at træde på føllet, og det ville jo være så synd, og den skal stå bundet, og den tager ikke skade af ikke at kunne die i en time el. halvanden for den sags skyld. (: Jeg ville lade dem stå i hver sin side, m. skille rum og så med halm bundter oppe i fronten af traileren, så følle hverken kommer over el. under bommen smiley

• #24   4. jun 2013 Nej, vi binder ikke hoppen.

Kommentér på:
transport af hoppe med føl

Annonce