{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
687 visninger | Oprettet:

Tilridning/undervisning? {{forumTopicSubject}}

når i startertilridning af jeres plage/ungheste får i så undervisning/hjælp fra underviser/berider eller rider i selv det første stykke tid inden i begynder at få hjælp og hvor lang tid rider i evt inden i begynder at få undervisning/hjælp?

min gamle hest fik jeg hjælp/ undervisning lige fra første gang vi skridte, vi fik hjælp 1-2 gange om ugen af min unerviser.

sidste år red jeg en hoppe til som mig og ejeren selv startet op, og da vi havde redet et par måneder fik vi så lidt unervisning et par gange.

min egen som jeg er igang med nu har jeg ikk fået nogen form for hjælp til og overvejer det enlig heller ikk rigtigt, hun går super og forbedre sig fra gang til gang, samt jeg føler jeg har så meget erfaring til at jeg selv kan klarer det pt i hvertfald.

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Tilridning/undervisning?
  • #1   24. maj 2009 jeg tror det kommer an på om man har fået undervisning som dig, så tror jeg godt du selv kan denne gang smiley hvis jeg nu skulle igang og selv skulle tilride og aldrig har prøvet det ville jeg nok være lidt dum ikke at få underviser smiley

Men hvis du stoler på hesten tror jeg ikke det skader smiley

• #2   24. maj 2009 nu har det ikk været noget problem at ride min egen til denne gang uden hjælp. hun har været utrolig lærernem og vi kan både skridte trave og galloper, dreje for ben/vægt stoppe og ja gå frem lave stor volter og slange gang. det har været vigtig for mig hun kunne detgrunlæggende som stop, frem og dreje så man ved man kan styre den.

jeg har en del erfaring med tilridning og ridning af unghest da dt rimært er det jeg har redet og derfor føler jeg pt jeg har erfaring nok til selv at kunne klar det, men når vi skal vider uddannes skal vi da helt sikkert have undervisning da jegsom sagt ikk har redet noget vider en unheste. har startet lb i dressur og har snusset lidt til la øvelser men det er ved at være nogle år siden.

• #3   24. maj 2009 jeg red selv min til, da hun var 3, altså lærte hende bare skridt, trav, galop, parade og red lidt tur og hyggede. så fik hun fri et par måneder, og så startede jeg rigtigt op med undervisning smiley

• #4   24. maj 2009 Nu har jeg redet siden jeg var tre år gl :o)
    De sidste mange år har jeg gjordt sådan: Jeg starter med at sætte mig op på mine heste når de er tre år en mdr´ tid så de lige får lov til at vende sig til at have rytter på, så får de lov til at gå et par mdr hvor jeg så rider du en mdr igen for de ik glemmer helt at der har været rytter op på dem, det gør jeg så et stykker tid, for at hesten skal jo også vende sig til alt det nye og den skal jo heller ik blive træt at det.

Alt efter hvordan hesten har udviklet sig begynder jeg ride dem sådan mere rigtig til som 3 1/2 til 4 års.
    Det første stykke tid rider jeg dem selv, hvor jeg bare sørger for at få dem frem og ned, og lære dem de tre gangarter/ fem alt efter hestens race, og når de har rimelig styr på alt dette får jeg hjælp udefra ellers får ejerne deres heste tilbage for så er jeg færdig med mit arb :o)

Men det lyder til at du har styr på dette :o)

• #5   24. maj 2009 jeg er enlig bare nysgerig om andre får hjælp/undervisning ved tilridning.

jeg ved jeg har styr på det nu har jeg prøvet det flere gange samt fået ros for mit arbejde med tilridning af proffesionele hestefolk. så jeg tivler ikk selv på om jeg har styr på det, er jeg den mindste smugle i tvivl ville jeg selvfølgelig søge hjælp.

det er bare sjovt at hører lidt hvad andre gør:)

• #6   24. maj 2009 Jeg får jævnligt undervising på min gamle hoppe.. De første gange jeg tilred havde jeg en berider stående ved sidelinien hele vejen igennem, og sidste gang fik jeg lidt gode råd under vejs, men ingen disideret undervisning.. Denne gang er jeg begyndt med min hoppe efter mine egne træningsformer og principper samt indlæringsteori som jeg gerne vil afprøve, men hende tager jeg med på skole efter sommerferien, så der får jeg masser af undervisning...

Kommentér på:
Tilridning/undervisning?

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside

Annonce