12. aug 2007 Følger: 179 Følgere: 187 Heste: 4 Emner: 1.012 Svar: 8.121
dilemma har solgt en hest {{forumTopicSubject}}
øv jeg siddeer lidt i et dilemma lige nu, som mine følelser og ligner spiller ind i, så jeg ikke rigtigt ved hvad jeg skal vælge.
Sagen ligger sådan at jeg har solgt en hest for min venide sidste år. hesten var en fin en med stamtavle og gode talenter, men han skulle sælges hurtigt da den oprindelig ejer var i penge nød. han blev derfor skudt af til en meget lav pris i forhold til hvad han ellers kunne indbringe.
Jeg bliver så efter en dag kontaktet af en rigtig sød dame, som bor i jylland , men hun var villig til at kommer og hente hesten selv allerede næste dag. Jeg fortæller dte så videre til ejeren, som også får hendes nr og de aftaler så videre med betaling og hvornår hesten skal hentes, og alt går foreløbigt rigtig godt, hesten kommer afsted, og gamle ejer og jeg kan sove rolig om natten igen.
Men nu her et år efter bliver jeg kontaktet af nogle folk overfra hvor hesten står, hvori de fortæller mig at hesten er meget tynd og underernæret, ejeren har ikek rigtig forstand på hvordan den skal håndteres da det er en hingst, den står inden i boksen det meste af dagen, for den kan ikke lave en hingstefold til den.
Altså kort sagt hesten har det ikke så godt som de påstod overfor mig og den gamle ejer.
Jeg finder så ejerens egne beskrivelser af hesten på nettet, hvori de beskriver den som: mindre inteligent i forhold til andre heste.
Ondskabsfuld overfor skabninger der er mindre end den selv.
Agresiv overfor mennesker.
Ja alt det den absolut ikke var for et år siden.
Jeg tager kontakt til ejeren for at hører hvordan dte egentligt går.
Først beskriver de hvor ih og åh godt den har det og de har ombygget hele stalden for dens skyld.
Men den var en rigtig utaknemmelig og modbydelig hest og de tør ikke at sælge den videre...
Nu står jeg lidt og faktisk overvejer at købe hesten selv nu. da jeg absolut ikke kan bærer det jeg har fået at vide, men hvis jeg skal købe den er det egentligt mest med henblik for så at sælge den videre.
Hvad ville i gøre i denne situation ?
feb 2007
Følger: 32 Følgere: 29 Heste: 3 Emner: 157 Svar: 1.960
Det kan ende med en dyr redningsaktion, men har du pengene til det, synes jeg da det vil være det bedste.
feb 2008
Følger: 27 Følgere: 31 Heste: 4 Emner: 260 Svar: 2.359
mar 2007
Følger: 96 Følgere: 89 Heste: 27 Emner: 68 Svar: 1.641
det er jo ikke hesten der er noget galt med det er ejer der ikke har forstand på at behandele hesten ordenligt
kender selv nogen der ikke sætter der heste på græs fordi de ikke kan styre dem også skal de bare slagtes de påstår at den ene har sparket en af børnene på knæet og det er gr urunde til at hun har fået ødelate knæet men det er ikke hesten der er skyld i det det er fordi hun har gået til fodbold at hendes knæ er ødelagt men det er jo nemmere at gi hesten skylden
dec 2006
Følger: 45 Følgere: 38 Heste: 6 Svar: 52
Mit råd? Køb den tilbage og giv ham et godt liv.
aug 2007
Følger: 179 Følgere: 187 Heste: 4 Emner: 1.012 Svar: 8.121
Jeg ved heller ikke om jeg skal kontakte den oprindelig ejer og hører om hun vil havde den tilbage eller om vi evt skulle købe den i fælles skab
dec 2006
Følger: 45 Følgere: 38 Heste: 6 Svar: 52
Held og lykke håber du/I får ham væk.
aug 2007
aug 2007
Følger: 42 Følgere: 46 Heste: 10 Emner: 17 Svar: 193
aug 2007
aug 2007
Hvis den ikk er til salg, hvordan ved du så om hun overhovedet vil sælge den til dig ??
aug 2007
Det er jeg heller ikke. men jeg har tænkt mig at ligge mit synspunkt op for ham, og fortælle at jeg gerne vil købe hesten tilbage for samme sumbeløb da han har begået kontrakt brud
aug 2007
aug 2007
feb 2006
Følger: 38 Følgere: 41 Heste: 4 Emner: 680 Svar: 7.850
en kedelig situation at stå i...
havde det været mig, ville jeg have dårlig samvittighed overfor dyret. For det er jo aldrig det man håber for noget man sælger. heller ikke selvom man sælger for en anden. Jeg mener intet ondt i det
Jeg ville tilbyde ejer at købe tilbage på egen risiko, for samme beløb som de havde givet for den.
Og så ville jeg hurtigt vurdere om den ER farlig, og så lade den få fred... er den IKKE farlig, ville jeg (hvis det ku gøres inden for en overskuelig tidsramme) "tæmme" den (gud hvor lyder det dumt, men kan ikke pt komme på et bedre udtryk ), og så sælge videre... gerne med fortjeneste.
jul 2007
Følger: 19 Følgere: 22 Heste: 1 Emner: 83 Svar: 484
jul 2007
Følger: 19 Følgere: 22 Heste: 1 Emner: 83 Svar: 484
okt 2006
Følger: 40 Følgere: 40 Heste: 6 Emner: 75 Svar: 3.137
apr 2008
Følger: 5 Følgere: 9 Heste: 2 Emner: 27 Svar: 4.442
I kan jo altid tage ud som en start og besøge ham, se med selvsyn hvor galt det står til. Det med en fjer blir til høns er jo af og til rigtigt.
Rigtigt ærgeligt for den arme dreng. Fatter ikke folk der købe problem heste eller hingste, eller ja bare varme heste, hvis de ikke har erfaringen og modet til at få tingene til at fungere så sørgeligt.
Men den er trods alt ikke aflivet, så ville helt sikkert råde jer til at kigge ud forbi den.
dilemma har solgt en hest
Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside