12. feb 2009 Følger: 49 Følgere: 44 Heste: 2 Emner: 49 Svar: 277
kender til mishandling ): {{forumTopicSubject}}
hej.
jeg har for et år siden arbejdet som berider og træner på et stutteri med shetlændere. jeg sagde op igen da jeg fik nok af det - simpelthen fordi de mishandlede hestene så meget. pigen der bor der har sin egen hest men kan overhovedet ikke ride (da hun travede sagde hun at den galoprede), hesten er følsom og hun hiver det hårdt i munden og råber og skriger af den. man kan tydelig se hesten har det dårligt. de har 250 ponyer, og får 50 nye hver sommer - én bliver passet, og det er pigens. deres heste står over alt i danmark, hvor de får nogle til at sørge for vand få gange om måneden. hestene bor på folde med store traktorspor og de kan ikke gå i det. halvdelen af hestene lider af mug og det var mig der skulle prøve at kurrere det men det er jo svært når der er så mange. hestene får ikke vand og mad og har store klumper mudder på benene og maven. en af føllene (som jeg ikke ved er død eller ej nu) havde lungebetændelse og de gjorde intet ved det. når føllene kunne blive taget fra moren blev de sat på traktor folde og lignede de andre efter et døgn. de gør intet for at hjælpe de stakkels ponyer. jeg har i laaang tid overvejet at melde dem, men jeg ved ikke hvor man melder sådanne tragiske ting /;'
please hjælp mig og ikke mindst ponyerne, kan ikke holde ud at tænke på det mere. . .
håber i er med mig. tak..
aug 2007
Følger: 179 Følgere: 187 Heste: 4 Emner: 1.012 Svar: 8.121
mar 2007
Følger: 92 Følgere: 88 Heste: 8 Emner: 133 Svar: 430
evt. kontakt dyrenes beskyttelse eller nyt hesteliv?
okt 2008
Følger: 78 Følgere: 76 Heste: 5 Emner: 14 Svar: 304
- ej hvor syndt ! de skulle bare skydes !
jul 2008
Følger: 210 Følgere: 194 Heste: 4 Emner: 168 Svar: 1.084
Din dyrlæge
Politiet
Falck
Hestens Værn
og/eller
Dyrenes Beskyttelse
apr 2008
Følger: 590 Følgere: 709 Heste: 2 Emner: 315 Svar: 2.956
dec 2006
Følger: 45 Følgere: 38 Heste: 6 Svar: 52
Mht til billeder, så tag nogle i smug på et tidspunkt, hvor du ved, du er alene derude. Pas på med at komme med alt for mange oplysninger og beskrivelser af stedet på et offentligt forum som hestegaller.
Mvh Kristina
dec 2006
Følger: 45 Følgere: 38 Heste: 6 Svar: 52
P.s. Det hjælper intet af melde disse sager til Dyrenes Beskyttelse. Og du kan få alt den vejledning til procedure du har brug for hos H.V. Du kan også maile til dem i stedet for at ringe. Det gjorde jeg.
feb 2009
Følger: 49 Følgere: 44 Heste: 2 Emner: 49 Svar: 277
jun 2007
Følger: 103 Følgere: 92 Heste: 4 Emner: 1 Svar: 55
stakkels dyr. fik tåre i øjnene da jeg læste det
feb 2009
Følger: 49 Følgere: 44 Heste: 2 Emner: 49 Svar: 277
kender til mishandling ):
Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside