Voksne

Voksne

Medlemmer: 714
Forside Forum Medlemmer Annoncer Heste
433 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 3 Svar

Vallak jagter unghingste??? Vallak jagter unghingste???

Ja, jeg har en flok shetlændere, og egentlig plejer de at gå sammen i en stor flok uden problemer, men da jeg lige for 4 dage siden fik to små nye unghingste på 1 år havde jeg skildt dem ad i 2 flokke, så det ikke blev for volsomt til at starte med.
De har så gået på fold lige op af hinanden i 4 dage, og i dag lukkede jeg dem så sammen...
Det gik supergodt, ingen kamp eller noget... Men da jeg så kom ud et par timer senere begyndte min vallak på 9 år at jagte rundt efter de to nye... Og han stoppede bare ikke igen... de spænede rundt så hurtigt de kunne, vallakken efter dem med lagte øre og strakt hals...
Der gik vel et kvarter eller 20 min inden jeg kunne få fat i ham og de pustede jo alle sammen helt vildt...
Jeg tog ham og en anden fra flokken og satte dem på en anden fold... og der står de så nu...
Men men... skal jeg sætte dem sammen igen eller holde dem adskildt?
Jeg synes ikke jeg har oplevet det på den måde før, og hvorfor har han brug for at være så streng overfor 2 1årige... synes sgu det er sært... har aldrig haft det problem før i flokken...
Vil det stoppe igen?

Belugahval forskrækker lille dreng
Slå lyden til
00:00
/
00:37
LIVE

NOW PLAYING

Drone fanger hidtil uset adfærd hos de sky arktiske narhvaler

NOW PLAYING

Redder reveunge i net

NOW PLAYING

Alligator sneg sig ind i hus

NOW PLAYING

Hval forfølger kajak

NOW PLAYING

Redder babyelefant fra dyb brønd

NOW PLAYING

Dette Vidste Du Måske Ikke Om Elefanter

NOW PLAYING

Disse fem lande har flest hunde som kæledyr

NOW PLAYING

Her Er De 5 Sødeste Dyr I Verden

NOW PLAYING

Fem Facts Om Hunde

NOW PLAYING

Verdens fem farligste dyr

NOW PLAYING

Det skal du overveje før du anskaffer hunde

NOW PLAYING
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Græsslåning 500 kr.
  • Beskæring af 10 m bøgehæk 2.800 kr.
  • Bicycle Adjustments 300 kr.
  • Sætte gardinstænger + gardiner op 1.000 kr.
  • Ophængning af loftelampe 800 kr.
  • Vand under køkkenvask 900 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Vallak jagter unghingste???
  • #1   29. apr 2009 Det stopper igen.

Vi havde samme problem hvor jeg var opstaldet. Ham jeg var opstaldet ved kom hjem med to små ponyer, en på 17 år og en på 1 år - vallak og hingst.

Først fik de på hatten af min fjordhest, 10 år og normalt aldrig strid over for andre, han er ledertypen, men aldrig hård.

Vi lukkede dem så ind på den anden fold, der fik de på hatten af min shetter vallak på 8, som ellers altid har ligget nederst i hirakiet, og bagefter af en hoppe på 5 år og en unghingst på 2 år. Efter noget tid, faldt de til ro. Jeg er ikke sikker på de nogensinde bliver rigtig accepteret men der er ro på, og de jagter ikke mere.

Hvorfor de gør sådan har jeg også spekuleret på. Især hvorfor min shettervallak tændte sådan af på den gamle pony på 17 fatter jeg ikke, mest fordi min vallak altid føjer andre bare et halehår rør sig.

Men de faldt til ro. Og det gør dine nok også, men måske skal du lade dem gå lidt hver for sig igen, og så lukke dem sammen.

Held og lykke med det.

• #2   29. apr 2009 Ja jeg må prøve at lukke dem sammen i morgen igen måske, han må sgu da stoppe med at løbe efter dem på et tidspunkt... Han er heldigvis ældre end dem og bliver nok først træt:)

• #3   29. apr 2009 Ja det ku være. tilgengæld er de unge og køre også hurtigt træt. lige som børn der ikke kan klare en hel dag uden middagslur. Men jeg ville nu også gerne have en morfar midt på dagen. Og jeg er voksen... :o)

Kommentér på:
Vallak jagter unghingste???

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside

Annonce