{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
752 visninger | Oprettet:

Øvelser fra jorden {{forumTopicSubject}}

Bølle og jeg er begyndt at kede os gevaldigt når vi jordtræner, for jeg kan simpelthen ikke rigtigt finde på flere øvelser som vi kan lave.

Vi øver ryk, stop, bak, følg efter mig, longering, tricks, han er blevet præsenteret for alt muligt og så løber vi også bare rundt og leger osv.

Han er også begyndt at blive utroligt ukoncentreret og gider ikke rigtigt, og tror det er fordi vi faktisk næsten altid laver det samme /:

- IKKE bare skrive tricks eller vise "farlige" ting, det kan jeg ikke bruge til noget d;
Men kom gerne med ideer til nye tricks, han kan smile, neje, spanske skridt, ryste, og træner stadig at ligge.

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Øvelser fra jorden
  • #1   19. apr 2009 Hmm .. Hvad med at lave en forhindringsbane? Sådan at han skal gå rundt, og springe lidt, og gå uden om ting og op og ned af ramper og sådan noget XD

• #2   19. apr 2009 hvad med nogle sidebevægelser? smiley

• #3   19. apr 2009 Prøv med nogle bomme.
    Lav en "labyrint". med den kan du lave forskellige ting

1. bakke igennem den
    2. bare skridte igennem den
    3. sidelæns over bommene ( et "L" af bommene)

Prøv også at øve med pressening. når din hest går sovende over det så lav labyrinten oven på presseningen, og lav så de 3 øvelser smiley

• #4   19. apr 2009 Tak for rådene smiley vil da prøve det med labyrinten i morgen smiley

Vi laver også rigtig mange sidebevægelser osv. (:

• #5   19. apr 2009 altså det jeg gør er at tage tricksene VIDERE frem (: fx er at vito jo har lært at bakke når jeg står bagved ham, og så nu har jeg lært ham det videre til at han bakker ned at ting, fx paller, og han har lært at bakke volter (: det er super fedt at et trick har flere betydninger (:

• #6   19. apr 2009 aha god idé smiley problemet er bare at det virker som om bølle ikke bryder sig særligt meget om at bakke, selvom jeg har trænet det meget med ham. Det er måske fordi det er en meget dominerende øvelse? (:

• #7   19. apr 2009 hm det jo andpå hvordan man lærer dem øvelserne (: jeg bruger jo ikke dominans i mine øvelser,så har ikke problemet med det , men jo det kan helt klart være dominans, men det jo ikke kun med bakke at du kan udvide dine øvelser, kysse er jo for de fleste os en udvidelse af smile (: forstår du d;? jeg udvidet spanske skridt til fodbold (dengang, nu har han så lært det på en anden måde)

• #8   19. apr 2009 Okay, forstår det godt smiley

Jeg har bare lært ham at bakke ved at trykke ham på bringen imens jeg siger kommandoen, og så slipper jeg presset når han gør det (:

Han lægger ørene tilbage og ser ret utilfreds ud nogen gange når jeg beder ham om det, men efter et par gange smasker han, og så gør han det helt rigtigt. Det er jo ikke ønsket at han skal underkaste sig for mig på den måde, men ved ikke hvordan jeg ellers skal få ham til at bakke.

Men med at han finder det dominerende mener jeg at da det jo er hestene der er øverst i rangordenen som "flytter rundt på de andre", kan det føles som dominans når jeg bakker og rykker ham, men ved det ikke xD hehe

• #9   19. apr 2009 altså det kan være dominans, men kan os være at han ikke stoler på dig, da han jo er blind bag ved, så han skal stole på at du siger at han kan bakke (: jeg bakker jo kun vito bagfra, da jeg jo på den måde siger "jeg er bag dig, stol på mig" hvis du forstår (: jeg er hans "Øjne" i røven (xD) ..

men ellers så giv ham bag signalet , og strak han går et skridt tilbage, beder du ham om at gå frem. På den måde kan det være at han ser det mindre dominerende ved at du på en måde siger "jeg dominerer dig ikke, og er du utryg må du altid komme frem til mig, eller komme ud af det" . det ligesom med trailer læsning, hvis hesten ikke kan lide det, men du får den overtalt, skal den altid have lov til at komme ud af ubehagen (:

• #10   21. apr 2009 Agillity (staves)

Kommentér på:
Øvelser fra jorden

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside

Annonce