er helt fortvivlet... {{forumTopicSubject}}
Hej,
Jeg har et "lille" føl på 7mdr. han står opstaldet et privat sted hvor de også udlejer til andre. Da vi flyttede ham dertil fortalte vi han først skulle kastereres når han blev omk. 1 år og dette var helt iorden.
Nu tvinger de os nærmest til at kasterere ham fordi han har forsøgt at "bedække" den eneste hoppe der er i flokken, eller dvs. han hoppe op ved hendes hoved. (hoppen er nu blevet flyttet til en anden flok) Jeg har talt med en dyrlæge som siger han ikke kan bedække før han er omk. 1 år (der er altid undtagelser) og at det ville være godt at vente så vi var sikre på begge hans sten er faldet ned. Men de vil stadig have han skal kastereres fordi han havde hoppet op af en anden hest som havde sparket ham ned, hvorpå vi så forsøger at forklare han kun er 7mdr. og gerne vil lege.. Hver gang jeg eller min mor kommer ud for at besøge ham er det første vi møder sure miner, fordi nu har han lavet "ballade" igen. De er bange for ham, tør ikke gå ind til ham eller trække med ham. Jeg kan gå rundt med ham i løs snor, ligge mit tørklæder over han hoved så han ikke kan se noget, rense hove mm. han er SÅ rolig, men vil selvfølgelig gerne lege med de andre heste.
Vi har forsøgt at finde et andet sted til ham, men uden held. det er simpelthen så frustrerende. Min mor er ved at kigge på ejendomme hvor man kan have hest, så det ville jo være super ærgeligt at kasterere ham nu og så min mor køber en ejendom et par måneder efter.
Syntes heller ikke det kan være rigtigt de kan tvinge os til det, når aftalen var omk. 1år.
maj 2008
Følger: 16 Følgere: 15 Heste: 2 Emner: 44 Svar: 170
maj 2008
De vil have vi gør det nu, de vil have vi skulle tilkalde en dyrlæge idag... det er lidt svært for os fordi han står 1 times kørsel fra mig og ½ times kørsel fra min mor, og hvis han bliver kastereret skal man holde opsyn med ham hver dag lige i starten og det har vi ikke mulighed for, og dem der har stedet derude de vil ikke gøre det.
jan 2007
Følger: 109 Følgere: 102 Heste: 6 Svar: 6
jan 2007
Følger: 109 Følgere: 102 Heste: 6 Svar: 6
maj 2008
maj 2008
nov 2007
Følger: 36 Følgere: 33 Heste: 7 Emner: 6 Svar: 50
men held og lykke, håber det bedste for dig og din mor, og hingstebassen ;D
maj 2008
nov 2007
Følger: 36 Følgere: 33 Heste: 7 Emner: 6 Svar: 50
er helt fortvivlet...
Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside